Podstawą realizacji projektu jest
zastosowanie różnorodnych metod i form aktywizujących
uczniów, zmierzających do samodzielnego zdobywania wiedzy i
rozwiązywania problemów. Nauczyciel w mniejszym stopniu
podaje gotową wiedzę, skupiając się na wskazywaniu
problemów, organizacji działań uczniów, umożliwia i
samodzielne zdobywanie wiedzy i wykorzystanie jej do
rozwiązywania problemów teoretycznych i praktycznych.
metody słowne
pogadanki, wykłady,
dyskusje, referaty, seminaria, sesje naukowe, audycje, praca
z tekstem źródłowym, zbieranie literatury ekologicznej,
spotkania z przedstawicielami różnych instytucji, gry
ekologiczne, konkursy
metody badawcze
eksperymenty laboratoryjne,
monitoring środowiska, pomiary, obliczenia, ankiety, udział
w akcjach proekologicznych na naszym terenie
metody obserwacyjne
obserwacja przyrody, wycieczki,
opracowanie ścieżki dydaktycznej, wystawy o tematyce
ekologicznej
plener malarski |