Paweł Krzywdziak i Maja Starakiewicz w roku 2023 rozpoczęli pracę nad krojem pisma, który z uporem nazywają „eksperymentalnym”, by zwolnić się z odpowiedzialności i skupić na generowaniu przyjemnego chaosu. Rozmowy o typograficznym potencjalne nietypograficznych rysunków Mai zaczęły obrastać w szkice pojedynczych glifów, a następnie coraz bardziej absurdalnych, post-typograficznych form (takich jak prototypy literoidalnych figurek kolekcjonerskich). Wystawa prezentuje efekty procesu, który był dla autorów pretekstem do zmierzenia się z własnymi post-akademickimi demonami i próbą dowartościowania wszystkiego, co oślizgłe, mętne i kolczaste. Wystawa czynna od 7 marca do 12 kwietnia, od czwartku do soboty, w godz. 12-16.Wernisaż: 7 marca (piątek) o godz. 19:00.Paweł Krzywdziak to cybernetycznie zresuscytowany rzemieślnik, profanicznie systematyzuje rzeczywistość i to, co poza nią. Wykładowca w Pracowni Liternictwa i Typografii (ASP Kraków) oraz na studiach edytorskich (UJ Kraków). Niezdecydowany, czego bardziej nie znosi – sztuki czy designu – więc zajmuje się jednym i drugim. Kompulsywny rytownik.Maja Starakiewicz to upiorna lalka-projektantka. Poluje na to co niepokojące, dziwaczne i groteskowe. Wykładowczyni w Pracowni Rysunku Narracyjnego (ASP Kraków) i na Wydziale Sztuki (AT Tarnów). Starsza Specjalistka od Śmiesznych Robaków w kolektywie Grupa Robocza, rezydentka Podmroku.Produkcja: Natalia Wielebska, Renata Maj, Andrzej BastrikinIdentyfikacja wizualna: Renata Maj, Maja StarakiewiczWspółpraca: Marta Świder, Bożydar TobiaszWystawa współfinansowana ze środków badawczych Wydziału Grafiki ASP w Krakowie. Opublikowano: 24.02.2025 15:42 Autor: Magdalena Śliżewska (magdalena.slizewska@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 24.02.2025 15:47 Zmodyfikował: Magdalena Śliżewska