Dostępność

Deklaracja dostępności www.gdynia.pl

Urząd Miasta Gdyni zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej www.gdynia.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:


Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.


Niedostępne treści

Treści nieobjęte przepisami

Niektóre materiały, opublikowane przed 23 września 2020 r.: materiały multimedialne, dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, prezentacje multimedialne oraz arkusze kalkulacyjne nie są zgodne z wymogami określonymi w ustawie o dostępności cyfrowej. Na bieżąco modyfikujemy stronę, aby zwiększyć ich dostępność. Jeśli potrzebujesz któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
Nie wszystkie transmisje na żywo posiadają napisy. Podczas transmisji z obrad Rady Miasta Gdyni prowadzone jest tłumaczenie na język migowy (PJM). Transmisje na żywo uzupełnione o napisy oraz protokoły z obrad udostępniane są w Biuletynie Informacji Publicznej.


Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 31 marca 2025 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej,
  • wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje


Aplikacje mobilne

Urząd Miasta Gdyni udostępnia następujące aplikacje mobilne:


Dostępność architektoniczna

I. Budynek mieszczący się przy al. Marszałka Piłsudskiego 52-54

Wejścia od al. Marszałka Piłsudskiego:
  • Wejście A - bezpośrednio z chodnika, bez barier architektonicznych; możliwość pozyskania informacji w punkcie Informacji.
  • Wejście B do Urzędu Stanu Cywilnego - bezpośrednio z chodnika, wewnątrz schody z kontrastowymi oznaczeniami stopni. 

Wejścia od ulicy Świętojańskiej:
  • Wejście C – bezpośrednio z chodnika, dostęp za pomocą podnośnika pionowego (windy) również do Urzędu Stanu Cywilnego.
  • Wejście D - bezpośrednio z chodnika, wewnątrz schody.


Opis dostępności budynku:

Komunikacja pozioma i pionowa: korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się, schody szerokie oznaczone kontrastową taśmą. W budynku znajdują się 2 windy, w których panel zawiera informacje w piśmie wypukłym i alfabecie Braille'a. Informację głosową posiada 1 winda.

Opis dostosowań:

  • po wejściu do budynku Punkt Informacji;
  • pochylnia prowadząca do Sali Obsługi Mieszkańców.
  • Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnością: 2 miejsca postojowe przy ulicy Bema i 3 miejsca postojowe na parkingu za budynkiem. Miejsca postojowe dedykowane osobom z niepełnosprawnością są bezpłatne.
  • Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach: każdy może wejść do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
  • Toaleta: na parterze budynku obok Biura Podawczego znajduje się toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością wyposażona w przewijak dla dzieci.

II. Budynek mieszczący się przy ulicy 10 Lutego 24

  • Wejście A do Sali Obsługi Mieszkańca - bezpośrednio z chodnika; wewnątrz wrzutnia na dokumenty.
  • Wejście B do Urzędu Miasta Gdyni oraz Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni -bezpośrednio z chodnika, bez barier architektonicznych; możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikami Straży Miejskiej.
  • Wejście C - do Informacji Miejskiej bezpośrednio z chodnika, bez barier architektonicznych


Opis dostępności budynku:

Komunikacja pozioma i pionowa: korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się, schody szerokie z oznaczeniem kontrastowym krawędzi pierwszego i ostatniego stopnia. W budynku (wejście B) znajduje się winda z panelem nieposiadającym informacji dotykowej i głosowej. Od 1 piętra dostępna 2 winda posiadająca informację głosową i panel dotykowy, nieposiadający informacji dla osób niewidomych.

Opis dostosowań:
  • wszelkich informacji może udzielać osoba zatrudniona w portierni.
  • Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnością: 2 miejsca postojowe naprzeciwko budynku. Miejsca postojowe dedykowane osobom z niepełnosprawnością są bezpłatne.
  • Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach: każdy może wejść do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
  • Toaleta: w budynku nie ma toalety dostępnej dla osób z niepełnosprawnością.


Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Tłumacz Polskiego Języka Migowego jest dostępny online, w poniedziałki i piątki w godzinach od 9:00 do 15:00. Link do strony: https://tlumacz.um.gdynia.pl. Osoby głuche mogą również kontaktować się z nami poprzez SMS, na numer telefonu 519 071 505. Prosimy o przesyłanie wyłącznie wiadomości tekstowych bez zdjęć.

Informacje o działalności urzędu dostępne są na stronie Gdynia bez barier oraz w formie plików ETR i pliku odczytywalnego maszynowo.


  • ikonaOpublikowano: 18.09.2020 14:22
  • ikona

    Autor: Paweł Jałoszewski (pawel.jaloszewski@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 31.03.2025 16:00
  • ikonaZmodyfikował: Paweł Jałoszewski
ikona