Urząd Miasta Gdyni zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej www.gdynia.pl. Data publikacji strony internetowej: 12 lutego 2017 r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 12 kwietnia 2023 r. Stan dostępności cyfrowej Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Niedostępne treści Treści nieobjęte przepisami Niektóre materiały, opublikowane przed 23 września 2020 r.: materiały multimedialne, dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, prezentacje multimedialne oraz arkusze kalkulacyjne nie są zgodne z wymogami określonymi w ustawie o dostępności cyfrowej. Na bieżąco modyfikujemy stronę, aby zwiększyć ich dostępność. Jeśli potrzebujesz któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.Nie wszystkie transmisje na żywo posiadają napisy. Podczas transmisji z obrad Rady Miasta Gdyni prowadzone jest tłumaczenie na język migowy (PJM). Transmisje na żywo uzupełnione o napisy oraz protokoły z obrad udostępniane są w Biuletynie Informacji Publicznej. Przygotowanie deklaracji dostępności Deklarację sporządzono dnia: 22 września 2020 r. Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 31 marca 2025 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Informacje zwrotne i dane kontaktowe Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Michał Kowalski E-mail: michal.kowalski@gdynia.pl Telefon: 58 527 35 52 Każdy ma prawo: zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu, zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu, wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie. Żądanie musi zawierać: dane kontaktowe osoby zgłaszającej, wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie, wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej, wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem. Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres: Organ nadzorujący: Zespół ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w obiektach użyteczności publicznej należących do Gminy Miasta Gdyni Adres: Urząd Miasta Gdyni, aleja Marsz. Piłsudskiego 52/54, 81-382 Gdynia E-mail: dostepnosc@gdynia.pl Telefon: 58 527-38-20 Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich. Pozostałe informacje Aplikacje mobilne Urząd Miasta Gdyni udostępnia następujące aplikacje mobilne: gdynia.pl w wersji dla systemu Android gdynia.pl w wersji dla systemu iOS Dostępność architektoniczna I. Budynek mieszczący się przy al. Marszałka Piłsudskiego 52-54 Wejścia od al. Marszałka Piłsudskiego: Wejście A - bezpośrednio z chodnika, bez barier architektonicznych; możliwość pozyskania informacji w punkcie Informacji. Wejście B do Urzędu Stanu Cywilnego - bezpośrednio z chodnika, wewnątrz schody z kontrastowymi oznaczeniami stopni. Wejścia od ulicy Świętojańskiej: Wejście C – bezpośrednio z chodnika, dostęp za pomocą podnośnika pionowego (windy) również do Urzędu Stanu Cywilnego. Wejście D - bezpośrednio z chodnika, wewnątrz schody. Opis dostępności budynku: Komunikacja pozioma i pionowa: korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się, schody szerokie oznaczone kontrastową taśmą. W budynku znajdują się 2 windy, w których panel zawiera informacje w piśmie wypukłym i alfabecie Braille'a. Informację głosową posiada 1 winda. Opis dostosowań: po wejściu do budynku Punkt Informacji; pochylnia prowadząca do Sali Obsługi Mieszkańców. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnością: 2 miejsca postojowe przy ulicy Bema i 3 miejsca postojowe na parkingu za budynkiem. Miejsca postojowe dedykowane osobom z niepełnosprawnością są bezpłatne. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach: każdy może wejść do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Toaleta: na parterze budynku obok Biura Podawczego znajduje się toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością wyposażona w przewijak dla dzieci. II. Budynek mieszczący się przy ulicy 10 Lutego 24 Wejście A do Sali Obsługi Mieszkańca - bezpośrednio z chodnika; wewnątrz wrzutnia na dokumenty. Wejście B do Urzędu Miasta Gdyni oraz Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni -bezpośrednio z chodnika, bez barier architektonicznych; możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikami Straży Miejskiej. Wejście C - do Informacji Miejskiej bezpośrednio z chodnika, bez barier architektonicznych Opis dostępności budynku: Komunikacja pozioma i pionowa: korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się, schody szerokie z oznaczeniem kontrastowym krawędzi pierwszego i ostatniego stopnia. W budynku (wejście B) znajduje się winda z panelem nieposiadającym informacji dotykowej i głosowej. Od 1 piętra dostępna 2 winda posiadająca informację głosową i panel dotykowy, nieposiadający informacji dla osób niewidomych. Opis dostosowań: wszelkich informacji może udzielać osoba zatrudniona w portierni. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnością: 2 miejsca postojowe naprzeciwko budynku. Miejsca postojowe dedykowane osobom z niepełnosprawnością są bezpłatne. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach: każdy może wejść do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Toaleta: w budynku nie ma toalety dostępnej dla osób z niepełnosprawnością. Dostępność komunikacyjno-informacyjna Tłumacz Polskiego Języka Migowego jest dostępny online, w poniedziałki i piątki w godzinach od 9:00 do 15:00. Link do strony: https://tlumacz.um.gdynia.pl. Osoby głuche mogą również kontaktować się z nami poprzez SMS, na numer telefonu 519 071 505. Prosimy o przesyłanie wyłącznie wiadomości tekstowych bez zdjęć.Informacje o działalności urzędu dostępne są na stronie Gdynia bez barier oraz w formie plików ETR i pliku odczytywalnego maszynowo. Opublikowano: 18.09.2020 14:22 Autor: Paweł Jałoszewski (pawel.jaloszewski@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 31.03.2025 16:00 Zmodyfikował: Paweł Jałoszewski