Deklaracja dostępności Gdynia.pl Urząd Miasta Gdyni zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Gdynia.pl. Data publikacji strony internetowej: 2017-02-12 Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-04-12 Status pod względem zgodności z ustawą Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Treści niedostępne Niektóre materiały, opublikowane przed oraz po 23 września 2020 r.: materiały multimedialne, dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, prezentacje multimedialne oraz arkusze kalkulacyjne nie są zgodne z wymogami określonymi w ustawie o dostępności cyfrowej. Na bieżąco modyfikujemy stronę, aby zwiększyć ich dostępność. Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-22 Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-28 Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Skróty klawiaturowe Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Informacje zwrotne i dane kontaktowe Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Michał Kowalski E-mail: michal.kowalski@gdynia.pl Telefon: 58 527 35 52 Każdy ma prawo: zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu, zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu, wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie. Żądanie musi zawierać: dane kontaktowe osoby zgłaszającej, wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie, wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej, wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem. Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. Skargi i odwołania Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres: Organ nadzorujący: Zespół ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w obiektach użyteczności publicznej należących do Gminy Miasta Gdyni Adres: Urząd Miasta Gdynialeja Marsz. Piłsudskiego 52/5481-382 Gdynia E-mail: dostepnosc@gdynia.pl Telefon: 58 527-38-20 Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich. Dostępność architektoniczna I. Budynek mieszczący się przy al. Marszałka Piłsudskiego 52-54 Wejście od al. Marszałka Piłsudskiego 1. Wejście główne:a) wejścia zapewniające swobodny dostęp osobom ze szczególnymi potrzebami w tym osobom z niepełnosprawnością ruchową. Wejście bezpośrednio z chodnika, bez barier architektonicznych;b) możliwość pozyskania informacji w punkcie Informacji;2. Opis dostępności komunikacji poziomej i pionowej:Korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się, schody szerokie oznaczone kontrastową taśmą. W budynku znajdują się 2 windy, w których panel zawiera informacje w piśmie wypukłym i alfabecie Braille'a. Informację głosową posiada 1 winda. 3. Opis dostosowań:a) pochylnia prowadząca do sali obsługi mieszkańców i kas urzędu,b) wszelkich informacji udzieli pracownik Punktu Informacji;4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnością: bezpośrednio przy budynku znajduje się pięć bezpłatnych miejsc postojowych dedykowanych osobom z niepełnosprawnością;5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:każdy może wejść do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem;6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu:Tłumacz Polskiego Języka Migowego jest dostępny online, w poniedziałki i piątki w godzinach od 9.00 do 15.00. Link do strony: https://tlumacz.um.gdynia.pl. Osoby głuche mogą również kontaktować się z nami poprzez SMS, na numer 519 071 505. Prosimy o przesyłanie wyłącznie wiadomości tekstowych bez zdjęć.7. Toaleta:na parterze budynku obok Biura Podawczego znajduje się toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością wyposażona w przewijak dla dzieci. Wejście od ulicy Świętojańskiej 1. Wejście boczne- (Urząd Stanu Cywilnego i Banku):a) wejścia do budynku bezpośrednio z chodnika,wewnątrz znajdują się schody (pierwszy i ostatni stopień oznaczony kontrastową taśmą ). Istnieje możliwość skorzystania z platformy przyschodowej b) możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikiem Straży Miejskiej Wejście od ulicy Bema 1. Wejście boczne:a) przeznaczone dla pracowników Urzędu i dostawców, dostępne bezpośrednio z chodnika, przy wejściu winda (opisana wcześniej),b) możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikiemStraży Miejskiej II. Budynek mieszczący się przy ulicy 10 Lutego 24 1. Wejście główne:a) Wejście zapewniające swobodny dostęp osobom ze szczególnymi potrzebami w tym osobom z niepełnosprawnością ruchową. Wejście bezpośrednio z chodnika, bez barier architektonicznych; możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikami Straży Miejskiej;2. Opis dostępności komunikacji poziomej i pionowej: korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się, schody szerokie z oznaczeniem kontrastowym krawędzi pierwszego i ostatniego stopnia W budynku znajdują się 2 windy dostępne dla osób poruszających się na wózku. 1 winda zlokalizowana przy wejściu z panelem nieuwzględniającym informacji dotykowej oraz głosowej. Dostęp do 2 windy z poziomu piętra. Winda posiada informację głosową i panel dotykowy, nieuwzględniający informacji dotykowej.3. Opis dostosowań:wszelkich informacji może udzielać osoba zatrudniona w portierni.4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnością: Naprzeciwko budynku znajdują się dwa bezpłatne miejsce parkingowe dedykowane osobom z niepełnosprawnością.5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:każdy może wejść do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem.6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu:Tłumacz Polskiego Języka Migowego jest dostępny online, w poniedziałki i piątki w godzinach od 9.00 do 15.00. Link do strony: https://tlumacz.um.gdynia.pl. Osoby głuche mogą również kontaktować się z nami poprzez SMS, na numer 519 071 505. Prosimy o przesyłanie wyłącznie wiadomości tekstowych bez zdjęć.7. Toaleta:W budynku na ul. 10 lutego 24 nie ma dostępnej toalety dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Aplikacje mobilne Urząd Miasta Gdyni udostępnia następujące aplikacje mobilne: Aplikacja Gdynia.pl Gdynia City Guide Opublikowano: 18.09.2020 14:22 Autor: Paweł Jałoszewski (pawel.jaloszewski@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 12.09.2024 10:10 Zmodyfikował: Paweł Jałoszewski