Warsztaty pomogą w lepszym zrozumieniu natury destrukcyjnej i konstruktywnej komunikacji. Konflikty znacznie utrudniają wykorzystanie naszych najlepszych cech i umiejętności, często w momentach, w których są najbardziej potrzebne. Dlaczego tak się dzieje i jak temu sprostać? W trakcie warsztatów odpowiadamy na to pytanie przez spojrzenie na powszechne reakcje w trudnej komunikacji, badanie jaki wpływ takie sytuacje mają na każdego z nas, rozważanie co kieruje naszym zachowaniem w tych momentach i budowanie praktycznych strategii świadomego odpowiadania na sytuacje konfliktowe zamiast odruchowych reakcji. W trakcie szkolenia uczestnicy będą nabierać umiejętności zamieniania swoich konfliktów w konstruktywne i produktywne rozmowy.Styczniowe warsztaty stanowią kontynuację cyklu, więc pierwszeństwo mają osoby, które uczestniczyły w spotkaniu grudniowym.Obowiązują zapisy osobiste, telefoniczne: 58 7273927 lub mailowe: lipowa15@lis.gdynia.plKonflikt ma przede wszystkim wymiar relacyjny, związany z tym jak ludzie komunikują i odnoszą się do siebie. Sytuacje sporne, istotne różnice zdań potrafią zachwiać naszymi przekonaniami, zdolnością do oceny sytuacji i pewnością dokonywanych wyborów. Czujemy się niespokojni i trudniej nam jasno myśleć. Jednocześnie zmniejsza się nasza skłonność do rozumienia i rozważania innego punktu widzenia. W rezultacie stajemy się defensywni, zamknięci i podejmujemy decyzje bez uwzględnienia ważnych informacji i wyjścia poza podstawowe odruchy. Kiedy próbujemy poradzić sobie z konfliktem będąc w stanie słabości i skupienia na sobie, najczęściej komunikacja staje się destrukcyjna i uniemożliwia podejmowanie sensownych decyzji. Jednak pomimo destabilizującego wpływu konfliktu, ludzie mają naturalną zdolność i motywację do odzyskania poczucia siły i pewności siebie (proces wzmacniania) oraz do otwartości i wrażliwości na drugą osobę (budowanie zrozumienia). Jest to bazą do poprawy jakości komunikacji, co tworzy pozytywne sprzężenie zwrotne i cała interakcja może ulec odnowie i nabrać konstruktywnego, łączącego i humanizującego charakteru. Wtedy zmienia się sposób w jaki ludzie angażują się w konflikt, jak omawiają i negocjują sprawy. Odzyskują poczucie własnej mocy i chęć wzajemnego zrozumienia.Cykl warsztatów będzie miał charakter interaktywny, integrujący teorię i praktykę za pomocą ćwiczeń, symulacji, analizy filmów i własnych doświadczeń oraz dyskusji i indywidualnej refleksji.Zakres tematyczny: Fundamenty modelu: światopogląd relacyjny i transformatywna teoria konfliktu. Doświadczenie i analiza własnych konfliktów. Świadomość obezwładniających efektów słabości i skupienia na sobie. Własny „kompas” jako podstawa zachowań w konflikcie. Opracowywanie strategii skutecznego radzenia sobie w konflikcie. Równoważenie własnej autonomii i otwartości na innych. Transformacja konfliktu w sytuacjach zawodowych. Rozpoznawanie szans na wzmacnianie i budowanie zrozumienia. Ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych. Ćwiczenie konfliktowych rozmów. Prowadzący - Łukasz KwiatkowskiPrzez wiele odpowiadał za system zarządzania ryzykiem finansowym w dużej grupie kapitałowej, obecnie niezależny ekspert i trener. Posiada doświadczenie w budowaniu i rozwoju zespołów, zarządzaniu zmianą i konfliktem w organizacji oraz złożonych negocjacjach. Ukończył studia podyplomowe z mediacji, brał udział w szeregu szkoleń, warsztatów i konferencji w kraju i zagranicą na temat różnych form interwencji w konflikcie. Posiada tytuł Certified Transformative Mediator, współpracuje z międzynarodową siecią praktyków skupionych wokół Institute for the Study of Conflict Transformation. Opublikowano: 03.02.2020 12:05 Autor: Weronika Rozbicka (w.rozbicka@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 03.02.2020 12:07 Zmodyfikował: Weronika Rozbicka