Zbliża się koniec roku szkolnego – trudnego, bo dla większości uczniów spędzonego na edukacji zdalnej. Wykorzystajmy nasze doświadczania z ostatnich miesięcy i jeszcze przed wakacjami porozmawiajmy o tym, jak od września ułatwić uczniom powrót do szkoły i jak wspierać ich w procesie edukacji – stacjonarnej i zdalnej, bo możliwe, że ta druga forma pozostanie z nami na dłużej. W trakcie majowego webinaru postaramy się odpowiedzieć na pytania o to, jak pomóc dzieciom skupić uwagę w trakcie uczenia się i jak ćwiczyć z nimi koncentrację, aby rzadziej/trudniej się rozpraszały. Uczestnicy spotkania – rodzice i nauczyciele, dowiedzą się, jak rozpoznać indywidualny styl uczenia się dziecka. Co ma wpływ na kształtowanie się takiego indywidualnego stylu? Między innymi dominacja półkul mózgowych, zmysły, potrzeby związane z otoczeniem i kontekst społeczny, w jakim nauka przebiega efektywnie.Wspólnie zastanowimy się, jak zapewnić dziecku optymalne warunki uczenia się w domu w czasie nauki zdalnej i stacjonarnej. W trakcie spotkania opowiemy też o tym, jak skuteczne wspierać samodzielność dziecka, budować poczucie jego wartości oraz zachęcać do podejmowania wyzwań i radzenia sobie z trudnościami.O tym wszystkim porozmawiamy z Ewą Borgosz – doświadczoną nauczycielką, trenerką związaną m.in. z Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.W trakcie webinaru uczestnicy dowiedzą się, jak: rozpoznać indywidualny styl uczenia się dziecka, dostosować warunki nauki dziecka do jego potrzeb, okazywać wspierające zainteresowanie uczeniem się dziecka, doradzać dziecku, jak efektywnie się uczyć. W trakcie webinaru będzie możliwość zadawania pytań prowadzącemu. Na spotkanie zapraszamy w szczególności rodziców oraz wychowawców dzieci i młodzieży uczących się w klasach IV-VIII.Majowy webinar będzie ostatnim z cyklu „Domowy popularyzator nauki” organizowanym przed wakacjami. Jesienią zaprosimy Was na webinary poświęcone rodzinnemu eksperymentowaniu.Wydarzenie jest organizowane w ramach projektu „SPINaj naukę” dofinansowanego z Programu „Społeczna Odpowiedzialność Nauki” Ministra Edukacji i Nauki. Patronat nad wydarzeniem objęły serwis Nauka w Polsce PAP, Stowarzyszenie Rzecznicy Nauki oraz blog Profesorskie Gadanie. Opublikowano: 06.05.2021 08:51 Autor: Paweł Jałoszewski (pawel.jaloszewski@gdynia.pl)