Ceremonia rozdania nagród odbyła się w Centrum Olimpijskim PKOL podczas XV Gali Sportu i Biznesu. Statuetki wręczono w 14 kategoriach. Zwycięzców 12 z nich wyłoniła kapituła, w której skład wchodzą wybitni specjaliści zajmujący się marketingiem sportowym, przedstawiciele świata nauki i mediów. W dwóch pozostałych kategoriach, a więc SuperDEMES i DEMES zagraniczny, o wyborze triumfatora decydował organizator – firma SportWin.
Statuetki otrzymały ikony oraz marki polskiego sportu takie jak: Kamil Stoch (Sportowy Wizerunek), LOTTO Ekstraklasa (Social Media) czy Polsat Sport (SuperDEMES).
Na gali nie zabrakło gdyńskich akcentów, wszak miasto z morza i marzeń od lat słynie ze sportowego charakteru oraz organizacji najważniejszych imprez w kraju. Zgodnie z przewidywaniami, nagroda w kategorii Wydarzenie Sportowe trafiła do rąk organizatorów Enea IRONMAN 70.3 Gdynia, którzy w walce o palmę pierwszeństwa pokonali Tauron Speedway Euro Championship oraz inną gdyńską imprezę - Volvo Gdynia Sailing Days.
Oceniano rangę sportowej imprezy, promocję i marketing czy współpracę ze sponsorami. Wydarzenie w Gdyni to jedyne zawody IRONMAN 70.3 w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, które w doskonały sposób łączy promowanie sportu, akcje charytatywne i nawiązywanie relacji sponsoringowych.
Szósta odsłona Enea IRONMAN 70.3 Gdynia przeszła do historii 5 sierpnia zeszłego roku. Po raz kolejny poprawione zostały rekordy: czasowe, liczby uczestników zagranicznych oraz zawodników PRO. Podczas trzech dni rywalizacji na kilku dystansach wystartowało niemal cztery tysiące sportowców z ponad pięćdziesięciu krajów.
- Triathloniści startowali z plaży Gdynia Śródmieście, pokonali trasę kolarską prowadzącą ulicami Gdyni i Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego oraz biegową wiodącą przez centrum miasta i bulwar Nadmorski. Była to piękna afirmacja sportu i kultury fizycznej. Już nie możemy doczekać się kolejnego spotkania z triathlonem w Gdyni, które zaplanowane jest na drugi weekend sierpnia – mówi wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju Marek Łucyk.
Tegoroczną nowością było przyznanie nagrody w kategorii Sportowe Miasto. W trójce finalistów znalazło się miejsce dla: Bydgoszczy, Gdyni oraz Poznania.
- Już sama nominacja była dla nas wielkim wyróżnieniem. Takie plebiscyty sprawiają, że czujemy się docenieni i wiemy, że nasze działania są widoczne nie tylko w skali Pomorza, ale całej Polski – zauważa dyrektor Gdyńskiego Centrum Sportu Rafał Klajnert.
Oto pełna lista zdobywców Nagród Biznesu Sportowego - Statuetek DEMES za rok 2018:
· Sportowy Wizerunek – Kamil Stoch
· Sponsor Sportu – 4F
· Organizacja Sportowa – Polski Komitet Paraolimpijski
· Obiekt Sportowy – Stadion Śląski w Chorzowie
· Wydarzenie Sportowe – Enea IRONMAN 70.3 Gdynia
· Osobowość Mediów – Paweł Wilkowicz
· Aktywne Społeczeństwo – Fundacja Orły Sportu – Lokalny Animator Sportu
· Kampania Marketingowa – Grupa LOTOS „Razem Tworzymy Naj”
· Video Sportowe – Amp Futbol Polska „Droga do marzeń”
· Social Media – LOTTO Ekstraklasa
· e-Sport – ESL Polska
· Sportowe Miasto – Poznań
Kategorie specjalne:
· SuperDEMES – Polsat Sport
· DEMES Zagraniczny – EXTREME
Opublikowano: 14.03.2019 13:22
Autor: Michał Kozłowski (m.kozlowski@gdynia.pl)
Zmodyfikowano: 14.03.2019 14:13
Zmodyfikował: Michał Kozłowski