Sport

Do Odważnych świat należy

Trening z komandosami Formozy to już tradycja listopadowej akcji Odważni Wygrywają // fot. Marek Sałatowski (materiały Odważni Wygrywają)

Trening z komandosami Formozy to już tradycja listopadowej akcji Odważni Wygrywają // fot. Marek Sałatowski (materiały Odważni Wygrywają)

Listopad w Gdyni upłynął pod znakiem kampanii „Odważni Wygrywają”. Od 12 lat inicjatywa promuje profilaktykę nowotworową i zachowania prozdrowotne w kontekście raka jądra. Nie inaczej było w tym roku. Akcja dotarła do przeszło 300 osób, które wzięły udział w wydarzeniach organizowanych w Trójmieście oraz ponad 90 tysięcy użytkowników internetu.


Listopad to Międzynarodowy Miesiąc Walki z Męskim Rakiem. Gdynia co roku włącza się w jego obchody poprzez kampanię„Odważni Wygrywają”. Dzięki zaangażowaniu fundacji „Gdyński Most Nadziei” i miasta osoby z Trójmiasta, ale też i całego kraju mogą zdobyć cenną wiedzę z zakresu profilaktyki raka jądra. Głównym celem akcji jest edukacja i nauka samobadania. Regularne samobadanie pozwala na wykrycie raka jądra we wczesnym stadium. Na tym etapie jest on wyleczalny niemal w 100 procentach. To właśnie dlatego profilaktyka jest tak kluczowa.

Tegoroczna, dwunasta już edycja kampanii, przyniosła wiele interesujących wydarzeń. Mieszkańcy Trójmiasta mieli okazje morsować na plażach w każdym z trzech miast. Z kolei w Gdyni odbyły się odważne treningi z rugbystami Arki oraz komandosami elitarnej jednostki Formoza.

materiały Odważni Wygrywają

W Kampanię zaangażowało się również 15 trójmiejskich restauracji. To gdyńskie lokale Śródmieście, Serio, HAOS, Luis Mexicantina, Cozzi Ristorante, Taverna Zante, Restauracja Moje Miasto, Trafik, Kofeina, FaBuła, Enoki, Ogniem i Piecem, Pizzeria Francesco, Parkowa Bistro oraz sopockie Tapas De Rucola. W tych miejscach przez cały miesiąc można było spróbować „Odważnych dań!”. 10 procent dochodów z ich sprzedaży przekazano na kontynuację prowadzonych przez fundację działań edukacyjnych dla młodzieży.

Kampania „Odważni Wygrywają” w liczbach:
  • 15 odważnych restauracji
  • 6 odważnych treningów
  • 2 webinary dla firm
  • ponad 300 uczestników wydarzeń
  • 12 partnerów
  • bezcenne mnóstwo inspirujących rozmów o zdrowiu i profilaktyce raka jądra,
  • tysiące, a być może setki tysięcy mężczyzn, których namówiliśmy do SAMOBADANIA!

Profilaktyka jest niezwykle ważna i choć listopad już za nami to można powiedzieć, że kampania trwa dalej. Na stronie www.odwazni.com oraz na facebookowym profilu Odważni Wygrywają znaleźć można wiele przydatnych i ważnych informacji.

materiały kampanii Odważni Wygrywają

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
ikona

Zobacz także