Społeczeństwo

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości w Gdyni

Kobieta prowadząca warsztaty, stojąca przy przeszklonej witrynie.

Warsztaty skutecznej prezentacji dla przedsiębiorstw w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości (fot. Natalia Kawalerowicz)

W ramach obchodów Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości Agencja Rozwoju Gdyni zorganizowała warsztaty dla społeczności gdyńskich firm rodzinnych. Szkolenie „Jak się przedstawić, żeby zaciekawić”, które prowadziła Marlena Michalak, pozwoliło uczestnikom nauczyć się skutecznej autoprezentacji oraz zintegrować lokalnych przedsiębiorców. Warsztaty były podzielone na część teoretyczną i praktyczną. Sprzyjały nauce oraz wymianie doświadczeń w kameralnej, przyjaznej atmosferze. Takie inicjatywy pokazują, jak ważne jest wsparcie przedsiębiorców w ich rozwoju i budowaniu relacji.

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości (Global Entrepreneurship Week) to międzynarodowa inicjatywa, która od 2008 roku łączy przedsiębiorców, mentorów, inwestorów i młodych ludzi z całego świata. W wydarzenie angażują się ponad 200 krajów, organizując tysiące lokalnych inicjatyw promujących przedsiębiorczość, innowacje i współpracę. W ramach tegorocznych obchodów Agencja Rozwoju Gdyni zorganizowała warsztaty skierowane do społeczności gdyńskich firm rodzinnych

Warsztaty te związane są z naszym projektem, który prowadzimy w ramach grupy Gdyńskie Firmy Rodzinne. Do nich kierujemy materiały, szkolenia, spotkania i promujemy ich działalność w social mediach. Staramy się integrować tę społeczność – to jest nasz target - jak podkreśla Aleksandra Czech, konsultantka projektów Agencji Rozwoju Gdyni.

„Jak się przedstawić, żeby zaciekawić” – warsztaty pełne inspiracji

Jednym z najciekawszych wydarzeń były warsztaty prowadzone przez Marlenę Michalak, założycielkę szkoły języka hiszpańskiego. Temat „Jak się przedstawić, żeby zaciekawić” przyciągnął do Gdyńskiego Centrum Filmowego przedsiębiorców chcących lepiej zaprezentować swoją działalność. Szkolenie podzielono na dwie części: teoretyczną i praktyczną. 

Umiejętność prezentacji w 60 sekundach jest trudna, bo wymaga skupienia się na wyróżniku – jednej rzeczy, która jest unikalna. Nie można poruszać zbyt wielu wątków, bo to rozprasza słuchacza. Ważne, by wesprzeć tę prezentację historią – naszą albo klienta – która daje wartość - mówi Marlena Michalak.

Podkreśliła również znaczenie takich wydarzeń:
Pomimo że wydaje nam się, że już to umiemy, takie warsztaty pokazują, jak wiele można jeszcze poprawić. Warto korzystać z takich szkoleń, by doskonalić swoje umiejętności.

Warsztaty jako przestrzeń integracji

Spotkanie było nie tylko okazją do nauki, ale również szansą na integrację gdyńskich przedsiębiorców. Kameralna atmosfera sprzyjała wymianie doświadczeń i nawiązywaniu kontaktów. Tego rodzaju warsztaty są doceniane przez lokalnych przedsiębiorców jako przestrzeń sprzyjająca zarówno nauce, jak i budowaniu relacji, co jest kluczowe dla rozwoju firm rodzinnych w Gdyni.


Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię

Kontakt

ikona