Nowa, bardzo nowoczesna, o dobrych osiągach, a przede wszystkim o znakomitej dzielności morskiej, pilotówka gdyńskiego przedsiębiorstwa Unipil, od renomowanego producenta Safehaven Marine z Irlandii, dotarła już do Gdyni.Z powodu braku bezpośredniego połączenia żeglugowego z irlandzkiego Cork do Gdyni, w tym transporcie skorzystano z siatki połączeń linii żeglugowych. Pilotówka 1 przybyła do Gdyni w niedzielę, 16 sierpnia, z fińskiego portu Hanko. Dostarczył ją czarterowany przez operatora Transfennica statek ro-ro „Bore Sea", obsługujący regularne połączenie z zawinięciami do naszego miasta.Kuter pilotowy projektu „Interceptor 48" transportowano na roll-trailerze (naczepie terminalowej) i zwodowano w poniedziałek w gdyńskim porcie, przy nabrzeżu Stanów Zjednoczonych, zdejmując go z trailera i umieszczając na wodzie z wykorzystaniem suwnicy terminalu OT Port Gdynia.Nowa pilotówka zastąpi wysłużony, pracujący w Unipilu od 29 lat, kuter pilotowy o nazwie Pilot 5. Zamawiające jednostkę Przedsiębiorstwo Usług Morskich Unipil to gdyńska firma, która została założona w 1989 roku przez 26 pilotów pracujących wcześniej dla Portu Gdynia. W 2001 roku w firmie wdrożono System Zarządzania Jakością zgodny z normą ISO 9001.Zgodnie z zarządzeniem porządkowym Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni, do korzystania z usług pilota w gdyńskim porcie zobowiązane są statki o długości 60 metrów i większej, oraz m.in. statki przewożące ładunki niebezpieczne i wykazujące niebezpieczny przechył.Źródło: portalmorski.pl Opublikowano: 20.08.2020 12:28 Autor: Magdalena Śliżewska (magdalena.slizewska@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 20.08.2020 13:15 Zmodyfikował: Agnieszka Janowicz