Społeczeństwo

Otrzymaj dopłatę do energii. Złóż wniosek o wypłatę bonu energetycznego

Wzór wniosku o uzyskanie bonu energetycznego (fot. Magdalena Starnawska)

Wzór wniosku o uzyskanie bonu energetycznego (fot. Magdalena Starnawska)

Od 1 sierpnia można ubiegać się o uzyskanie dofinansowania do opłat za energię elektryczną. Wniosek należy złożyć do 30 września - sprawdź, kto może otrzymać bon energetyczny.

Wraz z początkiem sierpnia można ubiegać się o otrzymanie bonu energetycznego, który odciąży budżet domowy. Należy jednak spełnić określone wymogi:
  • kryterium dochodowe dla 1-osobowego gospodarstwa domowego wynosi 2500 zł netto,
  • kryterium dochodowe dla wieloosobowego gospodarstwa wynosi 1700 zł netto na osobę.

Jeśli kryterium dochodowe zostanie przekroczone, dalej istnieje możliwość ubiegania się o bon energetyczny – w tym przypadku obowiązuje zasada złotówka za złotówkę, dzięki której dalej przysługuje prawo do świadczenia. W takim przypadku kwota świadczenia będzie pomniejszana o kwotę tego przekroczenia. Minimalna kwota wypłacanych bonów energetycznych będzie wynosić 20 zł.


Pod uwagę będzie brany dochód uzyskany w 2023 r.

Ile wynosi bon energetyczny w 2024 r.?

Wysokość bonu energetycznego uzależniona jest od wielkości gospodarstwa domowego:
  • 1-osobowe może uzyskać bon w wysokości 300 zł,
  • 2-3-osobowe otrzymają 400 zł,
  • 4-5-osobowe uzyskają 500 zł,
  • gospodarstwa składające się z 6 lub więcej osób otrzymają 600 zł.

Ogrzewasz dom energią elektryczną? Twój bon zwiększy się dwukrotnie

Osoby, których lokal ogrzewany jest energią elektryczną, a źródło ciepła zostało zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, mogą otrzymać podwójną wartość bonu.
Jeśli nie zgłosiłeś źrodła ciepła do CEEB, możesz zrobić to w Urzędzie Miasta Gdyni lub online, za pomocą strony internetowej.

Gdzie złożyć wniosek?

Wnioski można składać elektronicznie za pomocą systemu ePUAP i aplikacji mObywatel, a także tradycyjnie w Urzędzie Miasta Gdyni:
  • przy ul. 10 Lutego 24, Sala Obsługi Mieszkańca, wejście A, stanowiska 4  i 5 od poniedziałku do piątku w godz. 8:15-15:45 lub pozostawić we
  • zostawić we wrzutce na dokumenty, czynnej przy wejściu do budynku urzędu przy 10 Lutego 24 w godz. 7:00-19:00
  • przy al. Marszałka Piłsudskiego 52/54 w Kancelarii ogólnej w godzinach 8:00-16:00 lub pozostawić we wrzutce na dokumenty
  • w Centrum Obsługi Mieszkańca w Rivierze w punkcie Kancelarii podawczej, w godzinach 10:00-18:00.
Przed wizytą w urzędzie można samodzielnie wydrukować i wpełnić wniosek dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej.

W Sali Obsługi Mieszkańca przy ul. 10 Lutego 24 , wejście A, stanowiska 4 i 5 dyżurować będą pracownicy, którzy odpowiedzą na wszelkie pytania i pomogą prawidłowo wypełnić wniosek. Pomoc będzie można uzyskać od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00.

Do kiedy można składać wniosek?

Wnioski zarówno w formie elektronicznej, jak i papierowej należy złożyć do 30 września 2024 r.

ikona