Nowy Sącz w sercu Beskidu Sądeckiego, fabryka Newag. To tu powstaje 8 pociągów Impuls II, które jeszcze w tym roku trafią na tory Pomorza, początkowo do taboru SKM Trójmiasto. Zajrzyjmy na linię produkcyjną, by zobaczyć jak montowane są pojazdy, które przyjadą do nas z odległej o 600 kilometrów Sądecczyzny. Samorząd województwa pomorskiego zamówił do tej pory w fabryce Newag 10 pociągów Impuls czyli elektrycznych zespołów trakcyjnych. Gotowy produkt jest już więc znany mieszkańcom Pomorza – podróżują nimi od kilku lat. Teraz możemy zobaczyć jak nowa wersja tych pociągów jest montowana, gdyż 8 z nich powstaje obecnie w Nowym Sączu. Nad ich produkcją pracuje praktycznie cały zakład – około 500 osób – magazynierzy, osoby kupujące materiały, inżynierowie, pracownicy produkcji, kadra zarządzająca.Pociągi przyjadą do nas pokonując 600 kilometrów jeszcze w tym roku. Nowe Impulsy II mają być nowocześniejsze i wygodniejsze niż wersja poprzednia. Produkcja Cięcie, frezowanie i gięcie blach to pierwszy etap produkcji. Źródło: UMWPKonstrukcja pociągu zrobiona jest ze stali, a proces produkcji zaczyna się od laserowego cięcia, frezowania i gięcia arkuszy blachy. W kolejnym etapie składane jest pudło wagonu z wyciętymi otworami na okna i drzwi. W następnej hali kanciaste, srebrne pudła nabierają opływowych kształtów i docelowych kolorów. Tak przygotowane wagony zostają wyposażone w elektronikę, w tym dziesiątki kilometrów kabli i setki czujników oraz całe wyposażenie potrzebne do przewożenia pasażerów, jak komfortowe fotele, system informacji pasażerskiej, wygodniejsze niż w poprzednich wersjach stojaki na rowery. Jeden skład będzie mógł pomieścić blisko 500 pasażerów (140 miejsc siedzących) oraz 16 rowerów.Stalowe pudło wagonu. Źródło: UMWPPo opuszczeniu hali produkcyjnej pociągi przechodzą testy statyczne i dynamiczne oraz jazdy kontrolne na torze testowym na terenie zakładu i liniach kolejowych na trasie z Nowego Sącza do Tarnowa lub Muszyny. Obecnie takie testy przechodzi pierwszy gotowy skład o numerze 31WEbb-009. Dwa składy dojadą na pomorze w listopadzie, kolejne 6 w grudniu. Ale to nie koniec zamówienia.Montaż elektroniki i wyposażenia wagonu. Źródło: UMWP – Do 2026 r. na pomorskich torach pojawi się łącznie 31 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. A chcę przypomnieć, że samorząd województwa pomorskiego podpisał umowę na budowę czterech trzyczłonowych pociągów hybrydowych – mówi Mieczysław Struk marszałek województwa pomorskiego. - Jeśli pieniądze z Krajowego Programu Odbudowy zostaną odblokowane, to NEWAG wybuduje dla nas dodatkowych 9 pociągów. Osiem nowych pociągów trafi początkowo na tory SKM Trójmiasto i będzie kursować między Gdańskiem Śródmieście a Wejherowem. Po dostarczeniu przez fabrykę kolejnych składów, te produkowane obecnie zostaną przesunięte na inne trasy, w tym PKM.Składy pomalowane już w barwy województwa pomorskiego. Źródło: UMWP Galeria zdjęć Pobierz galerię Wagon do przewożenia rowerów w nowym pociągu Impuls II dla województwa pomorskiego. Źródło: UMWP Pobierz zdjęcie Wagon pasażerski w nowym pociągu Impuls II dla województwa pomorskiego. Źródło: UMWP Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 12.10.2023 08:00 Autor: Przemysław Kozłowski (p.kozlowski@gdynia.pl)