PKO Gdynia Półmaraton 2025 – zmiany w organizacji ruchu
Oświata 2030

Oświata 2020-2030

Fot. Szkoła Podstawowa nr 52 w Gdyni

Fot. Szkoła Podstawowa nr 52 w Gdyni

Po spotkaniu 14 stycznia 2020 roku, na którym Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia, przedstawił społeczności Szkoły Podstawowej nr 52 propozycje zmian dotyczące tej placówki, rodzice uczniów skierowali do niego 58 pytań. Poniżej przedstawiamy odpowiedzi.

Zobacz prezentację z pytaniami rodziców uczniów SP52>>>

Pytanie 1. Co zadecydowało o odejściu przez Władze Miasta Gdyni od ogłoszonych przy okazji reformy edukacji z 2016 roku, filarów zmian w gdyńskiej edukacji?

Zmianom wynikającym z reformy ustroju oświatowego i likwidacji gimnazjów przyświeca i zawsze przyświecała przede wszystkim troska o dobro uczniów i nauczycieli oraz chęć zapewnienia optymalnych warunków do nauki. Plan rozwoju systemu edukacji został opracowany tak, aby przekształcenia wprowadzać stopniowo w trybach wybranych wspólnie ze społecznościami szkolnymi – nawet w perspektywie 8 lat. Sposoby procedowania zmian są obecnie dyskutowane z rodzicami, nauczycielami oraz pracownikami administracji i obsługi szkół – konsultacje potrwają jeszcze do 30 czerwca 2020 roku. Kwestie bezpieczeństwa są nadal traktowane priorytetowo – troska o najmłodszych mieszkańców jest powodem szerokich działań samorządu, takich jak wprowadzanie strefy Tempo 30 w pobliżu gdyńskich placówek oświatowych. Wszystkie proponowane dziś zmiany są efektem starań o zapewnienie zrównoważonego rozwoju całej sieci gdyńskich szkół i odpowiedzenie na potrzeby mieszkańców wszystkich dzielnic miasta.

Pytanie 2. Proszę o wyjaśnienie, w jaki sposób doszło do zaprezentowania tak dużej rozbieżności kosztów planowanych zmian w gdyńskiej oświacie.

W przedstawionej, pierwszej wersji prezentacji nie została uwzględniona dodatkowa inwestycja w dostosowanie placówek do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Cała kwota przeznaczona przez samorząd Gdyni na rozwój systemu edukacji w latach 2020-2030 to co najmniej 70 milionów złotych.

Pytanie 3. Czy w skutek planowanej reorganizacji gdyńskiego szkolnictwa ilość sal, którymi dysponują szkoły podstawowe zmagające się w największym stopniu z problemem zmianowości, ulegnie zmniejszeniu o 20 dla sal lekcyjnych i o 1 dla sal gimnastycznych? Jeżeli nie, to jakie będą te zmiany?

Plan rozwoju systemu edukacji w Gdyni zakłada budowę nowych sal gimnastycznych w Szkołach Podstawowych nr 16, 20, 33. Zwiększona zostanie liczba sal lekcyjnych w SP16 (dwie nowe sale), SP20 (jedna nowa sala), SP37 (16 nowych sal lekcyjnych). Ogromnie ważny jest też fakt lepszego wykorzystania sal w budynku przy ul. Okrzei 6, gdzie swoją siedzibę znajdzie VII LO.

Pytanie 4. Czy pozostałe szkoły podstawowe na terenie Grabówka i Leszczynek, tj. SP 17 i SP 29 posiadają tak rozbudowane zaplecze sportowe, z dużą i nowoczesną salą gimnastyczną, jak SP52?

SP17 i SP29 posiadają bazy sportowe odpowiadające aktualnym potrzebom tych placówek i potrzebom planowanym, z uwzględnieniem rozwoju dzielnic.

Pytanie 5. Czy w najbliższych 10 latach planowana jest rozbudowa tych szkół?

Z analizy wynika brak potrzeby rozbudowy SP17 oraz SP29.

Pytanie 6. Proszę o podanie jakie środki finansowe zostały przeznaczone na wszystkie remonty oraz dostosowanie budynku szkoły i jej wyposażenia do najmłodszych uczniów od momentu decyzji o powołaniu w budynku Szkoły Podstawowej nr 52.


2017 rok:
usługi remontowe - 3048,00 zł
awaryjna naprawa instalacji elektrycznej - 2000,00 zł
awaryjna naprawa instalacji wodociągowej - 2000,00 zł
remont toalet - 43000,00 zł
adaptacja pomieszczeń - 9900,00 zł
modernizacja i przebudowa pomieszczeń - 23 689,80 zł
przebudowa szatni szkolnej - 49 715,76 zł
przebudowa wejścia - 48200 zł
Razem: 181 554,36 zł

2018 rok:
usługi remontowe - 3999,30 zł

2019 rok:
usługi remontowe - 3000,00 zł
naprawa oświetlenia - 3000,00 zł
zagospodarowanie terenu - 31 500,00 zł
awaryjna naprawa instalacji grzewczej - 3550,00 zł
remont ogrodzenia - 3000,00 zł
remont posadzek - 50 000,00 zł
uzupełnienie kostki brukowej - 1500,00 zł
Razem: 95 550,00 zł

Pytanie 7. Czy w przypadku odejścia części uczniów z istniejących oddziałów, pozostali uczniowie będą mieli pewność ukończenia szkoły nr 52 w istniejących oddziałach i budynku przy ul.Okrzei?

W zależności od wybranego przez społeczność szkolną trybu wprowadzanych zmian, taki wariant będzie analizowany.

Pytanie 8. Czy zaproponowane rodzicom warianty zakładały współistnienie w jednym budynku szkoły podstawowej i liceum ogólnokształcącego?

Informacja o przekształceniu VII LO i zmianie lokalizacji na tę przy ul. Okrzei 6 była od początku komunikowana zarówno rodzicom uczniów tego liceum, jak i rodzicom uczniów Szkoły Podstawowej nr 52.

Pytanie 9. Czy Urząd Miasta zweryfikował możliwość wydzielenia w budynku osobnej przestrzeni oraz wejść do szkoły dla uczniów szkoły podstawowej?
Tak, zostało to zweryfikowane.

Pytanie 10. Czy Urząd Miasta Gdyni dąży do osiągnięcia wartości współczynnika zmianowości dla szkół równej 0,9, jako najbardziej optymalnego i zapewniającego najlepsze warunki zarówno dla uczniów, jak i kardy pedagogicznej?

Samorząd Gdyni podejmuje starania, aby współczynnik zmianowości we wszystkich szkołach wynosił najwyżej 1,0 – tak aby z jednej strony uczniowie cieszyli się najwyższym komfortem nauki, a z drugiej szkoły wykorzystywały swoją infrastrukturę i potencjał.

Pytanie 11. Czy szkoły podstawowe osiągają najwyższe, czyli najgorsze, wartości współczynnika zmianowości spośród wszystkich rodzajów szkół w Gdyni?

Wysoki współczynnik zmianowości w szkołach podstawowych jest jednym z wyzwań, na które odpowiada plan rozwoju gdyńskiej edukacji w latach 2020-2030. Najgorszy współczynnik zmianowości jest w szkołach podstawowych, co wynika z przekształcenia szkół z 6-letnich w 8-letnie w czasie uniemożliwiającym ich rozbudowę.

Pytanie 12. Czy licea ogólnokształcące osiągają najniższe, czyli świadczące o najmniejszym wypełnieniu budynków, wartości współczynnika zmianowości spośród wszystkich rodzajów szkół w Gdyni?

Wysokość współczynnika zmianowości w szkołach ponadpodstawowych w Gdyni jest bliski celu, jaki stawia sobie samorząd, czyli zmianowości na poziomie nie wyższym niż 1,0.

Pytanie 13. Czy prognozy współczynnika zmianowości zaprezentowane w powyższej tabeli uwzględniają znaczące zmiany w rejonizacji szkół?

Współczynnik zmianowości liczony jest w odniesieniu do każdej ze szkół, dzielnic, jak i całego miasta. Prezentowana tabela nie uwzględnia zmiany obwodów.

Pytanie 14. Jaką wartość współczynnika zmianowości osiągały szkoły ponadpodstawowe i licea ogólnokształcące przed rekrutacją podwójnego rocznika w 2019/2020?

W latach 2016-2019 wartość współczynnika zmianowości w szkołach ponadpodstawowych i liceach wynosiła ok. 0,8.

Pytanie 15. Jaką wartość współczynnika zmianowości dla liceów ogólnokształcących w Gdyni przewiduje Urząd Miasta po odejściu ze szkół tzw. podwójnego rocznika oraz wyrównania się w szkołach uczniów, którzy rozpoczęli edukację w wieku 6 lat, a więc w roku 2024/2025?

Samorząd Gdyni dąży do wysokości współczynnika zmianowości w odniesieniu do każdej szkoły na poziomie maksymalnie 1,0.

Pytanie 16. Czy prognozowana wartość współczynnika zmianowości, a więc zapełnienia, Szkoły Podstawowej nr 52 w perspektywie najbliższych 5 lat będzie rosła i osiągnie optymalną wartość pomiędzy 0,8 a docelową wartością 0,9?

W związku z planowaną zmianą obwodów szkół od SP26 do SP31 w bieżącym roku, współczynnik zmianowości liczony dla SP52 w ciągu najbliższych 5 lat – wskutek planowanego wydzielenia części budynku osiągnąć ma wartość 1,0. Pozostała – nieużytkowana część budynku – ma służyć innym celom oświatowym.

Pytanie 17. Jakie dane i wskaźniki zmieniły się w ciągu ostatnich 2,5 roku w tak dużym stopniu, że Władze Miasta za zasadne uznały zmianę decyzji o uruchomieniu Szkoły Podstawowej nr 52 w 2016 roku?

Głównym powodem powołania Szkoły Podstawowej nr 52 była reforma o ustroju szkół procedowana w bezprecedensowo szybkim tempie. W trosce o uczniów Gimnazjum nr 4, przekształcono tę placówkę w SP52. W 2017 roku, kiedy podejmowano tę decyzję po konsultacjach z rodzicami i nauczycielami, była to dobra decyzja, która odpowiadała na bieżącą potrzebę społeczności szkolnej. Jednak funkcjonowanie każdej szkoły jest analizowane pod kątem wyzwań, które się pojawiają i na które samorząd ma obowiązek znaleźć rozwiązania i znajduje – przedstawiając plan rozwoju edukacji do 2030 roku.

Pytanie 18. Czy powyższa tabela przedstawia liczbę dzieci na dany rocznik oficjalnie zamieszkujących poszczególne dzielnice?

Tak, tabela przedstawia liczbę dzieci na dany rocznik oficjalnie zamieszkujących poszczególne dzielnice.

Pytanie 19. Jaka liczba uczniów zamieszkujących Grabówek i Leszczynki nie jest objęta obecnymi rejonami szkół SP 17, SP 29 i SP 52?

Większość uczniów zamieszkujących Grabówek i Leszczynki jest objęta obwodami szkół SP17, SP29 oraz SP52.

Pytanie 20. Czy na terenie Grabówka i Leszczynek oficjalnie zamieszkuje obecnie 1115 dzieci w wieku szkolnym od 7 do 15 lat (szkoła podstawowa), średnio 139 dzieci na jeden rocznik?

Na terenie Grabówka i Leszczynek zamieszkuje obecnie 1115 dzieci w wieku szkolnym od 7 do 15 lat.

Pytanie 21. Czy na terenie Grabówka i Leszczynek oficjalnie zamieszkuje obecnie 1084 dzieci w wieku przed szkolnym od 0 do 7 lat, średnio 155 dzieci na jeden rocznik?

Na terenie Grabówka i Leszczynek zamieszkuje obecnie 1084 dzieci w wieku do 7 lat.

Pytanie 22. Czy w oparciu o powyższe dane statystyczne można wywnioskować przewidywany wzrost przyszłej liczby uczniów z tych dzielnicach o około 12% na jeden rocznik?

Z uwagi na bardzo dużą liczbę zmian w polskim systemie oświatowym w ostatnich latach, zapotrzebowania na liczbę miejsc nie można szacować na podstawie tak ogólnych danych – należy analizować każdy rocznik uczniów oddzielnie, wraz z informacjami o faktycznym realizowaniu obowiązku szkolnego przez dzieci i młodzież.

Pytanie 23. Jaki procent wszystkich dzieci w wieku szkolnym (szkoły podstawowej) zamieszkujących oficjalnie Grabówek i Leszczynki stanowi liczba wszystkich uczniów SP 17, SP 29 i SP 52?

68% wszystkich dzieci w wieku szkolnym (szkoły podstawowej) zamieszkujących Grabówek i Leszczynki to uczniowie SP 17, SP 29 i SP 52.

Pytanie 24. Jaki procent wszystkich dzieci w wieku szkolnym (szkoły podstawowej) zamieszkujących oficjalnie Grabówek i Leszczynki stanowią uczniowie uczęszczający do szkół poza rejonami SP 17, SP 29 i SP 52?

32% wszystkich dzieci w wieku szkolnym (szkoły podstawowej) zamieszkujących Grabówek i Leszczynki uczęszcza do szkół poza rejonami SP 17, SP 29 i SP 52.

Pytanie 25. Jaki procent wszystkich uczniów SP 17, SP 29 i SP 52 stanowią uczniowie spoza rejonu tych szkół?

29% wszystkich uczniów SP 17, SP 29 i SP 52 stanowią uczniowie spoza rejonu tych szkół.

Pytanie 26. Jaka jest średnia liczba dzieci na oddział w szkołach na terenie Grabówka i Leszczynek? A jaka jest średnia dla miasta Gdynia?

Średnia liczba uczniów na oddział w szkołach podstawowych na terenie Grabówka i Leszczynek to 18,97, natomiast średnia dla Gdyni to 26,6.

Pytanie 27. Ile oddziałów na terenie Grabówka i Leszczynek można powołać średnio na rocznik, z dzieci w wieku od 0 do 7 lat, przy założeniu średniej liczby dzieci na oddział z pytania nr 26?

6 oddziałów.

Pytanie 28. Ile szkół do których uczęszczali uczniowie w wieku odpowiednim dla 8 letniej szkoły podstawowej, funkcjonowało na terenie Grabówka i Leszczynek w latach 1999‐2016?

W latach 1999-2007 na terenie Grabówka i Leszczynek funkcjonowały trzy szkoły podstawowe: SP7, SP17, SP29, przy czym od 1999r. – wraz z utworzeniem Gimnazjum nr 4 – rozpoczęło się wygaszanie SP7. Od 2007 do 2016 roku na terenie obu dzielnic działały dwie szkoły podstawowe.

Pytanie 29. Ile szkół do których uczęszczali uczniowie w wieku odpowiednim dla 8 letniej szkoły podstawowej, funkcjonowało na terenie Grabówka i Leszczynek przed rokiem 1999?

Do 1999 r. na terenie Grabówka i Leszczynek funkcjonowały trzy szkoły podstawowe: SP7, SP17, SP29.

Pytanie 30. Czy proponowana likwidacja SP 52 wpłynie korzystnie na skrócenie drogi do szkoły dla uczniów z Grabówka i Leszczynek?

Działania dotyczące SP52 będą podejmowane po zapoznaniu się z opinią rodziców, czyli po 30 czerwca 2020 roku. Wówczas będą podejmowane wszystkie możliwe działania, by droga dojścia dzieci do szkół była jak najkrótsza.

Pytanie 31. Czy przedstawione w powyższej tabeli prognozy współczynników zmianowości uwzględniają uczniów z planowanych nowych osiedli mieszkaniowych?

Dane w powyższej tabeli nie uwzględniają dzieci z planowanych nowych osiedli mieszkaniowych.

Pytanie 32. Czy przedstawione w powyższej tabeli prognozy współczynników zmianowości, dla wariantów bez SP 52, zostały wyliczone w oparciu o łączną liczbę dzieci dzieloną przez łączną liczbę sal lekcyjnych w północno‐zachodnich dzielnicach Gdyni, bez uwzględniania rzeczywistych odległości dojścia uczniów do poszczególnych szkół?

Prognozy współczynników zmianowości zostały przygotowane dla szkół obszaru od Cisowej do centrum Gdyni, z uwzględnieniem zmian w rejonizacji i konieczności zachowania odpowiedniej odległości uczniów od poszczególnych szkół.

Pytanie 33. Czy w przypadku proponowanej likwidacji SP 52 od 2020/2021 roku szkolnego Urząd Miasta zakładał przeniesienie całych oddziałów do innych szkół niż SP 10, SP 17 i SP 29?

W tym roku nie jest planowana likwidacja SP52. W omawianym na wstępie wariancie zmian od 1 września 2020 nie rozważano przenoszenia uczniów do jakichkolwiek innych placówek bez wniosku rodziców i nie brano pod uwagę, że taki wniosek mógłby dotyczyć innych szkół niż SP10, SP29 oraz SP17.

Pytanie 34. Jaka byłaby prognozowana wartość współczynnika zmianowości, w przypadku likwidacji SP 52 od roku szkolnego 2020/2021 i przeniesienia całych oddziałów do najbliższych szkół SP 17 i SP 29, w tych szkołach?

W tym roku nie jest planowana likwidacja SP52.

Pytanie 35. Jaką liczbę uczniów i oddziałów przewidują Władze Miasta w SP 17 i SP 29 w roku szkolnym 2021/2022 oraz 2022/2023, bez uwzględnienia uczniów z nowych osiedli?

We wszystkich prognozach uwzględniano uczniów z nowych osiedli i zostali oni ujęci w zestawieniu, które przekazano rodzicom SP52. Nieuwzględnienie uczniów z nowych osiedli byłoby nieprawidłowe dla właściwego planowania sieci szkół.

Pytanie 36. Czy w przypadku likwidacji SP 52, w najbliższych pięciu latach, Władze Miasta zakładały osiągnięcie przez szkoły SP 17, SP 29 i SP 10 współczynnika zmianowości równego 0,9? Jeśli nie, to jakie wartości prognozowano dla poszczególnych szkół?

Długofalowym celem jest osiągnięcie we wszystkich gdyńskich szkołach współczynnika zmianowości maksymalnie 1,0. Pożądanym byłoby osiągnięcie tego wyniku już w ciągu najbliższych 5 lat, ale jest to związane także z decyzjami i działaniami całkowicie niezależnymi od samorządu.

Pytanie 37. Jaki procent wszystkich uczniów VII SLO stanowią uczniowie ze Śródmieścia, w którym mieści się ta placówka?

5% uczniów VII LO stanowią uczniowie mieszkający w Śródmieściu.

Pytanie 38. Dlaczego pomimo deklarowanego przez Władze Miasta zapotrzebowania Grabówka i Leszczynek na liceum ogólnokształcące kilka lat temu zlikwidowano dwa licea mieszczące się w tych dzielnicach?

Licea Ogólnokształcące nr 4 i 12 zostały z powodzeniem przekształcone w szkoły ponadpodstawowe o profilach zawodowych i cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony gdyńskich uczniów. Wówczas likwidacja liceów nie wynikała z ich lokalizacji, ale potrzeby przekształcenia i potrzeby redukcji liczby liceów w skali całego miasta.

Pytanie 39. Czy po przeniesieniu w nową lokalizację VII LO miałoby ono pozostać Sportowym Liceum ogólnokształcącym? Czy ewentualna zmiana lokalizacji wpłynie w opinii Władz Miasta, na popularność tej szkoły?

VII Sportowe Liceum Ogólnokształcące zostanie przekształcone w VII Liceum Ogólnokształcące z klasami sportowymi i mistrzostwa sportowego. Szkoła uzupełni ofertę edukacyjną w tej części miasta i będzie atrakcyjną propozycją dla gdyńskich uczniów.

Pytanie 40. Jaki prognozowany współczynnik zmianowości Władze Miasta przewidują w najbliższych 10 latach dla VII LO po jego przeniesieniu do budynku SP 52?

W VII LO samorząd Gdyni za cel stawia sobie współczynnik zmianowości na poziomie maksymalnie 1,0.

Pytanie 41. Czy tak duże nagromadzenie, na ternie Grabówka i Leszczynek, szkół ponadpodstawowych nie wpływa w opinii Władz Miasta na zmniejszenie zapotrzebowania tych dzielnic na kolejną szkołę ponadpodstawową w postaci liceum ogólnokształcącego?

W tym obszarze funkcjonują trzy szkoły ponadpodstawowe – mają one jednak profil zawodowy, a nie ogólnokształcący.

Pytanie 42. Czy z uwagi na tak duże nagromadzenie, na terenie Grabówka i Leszczynek, szkół ponadpodstawowych niebędących liceami, Władze Miasta planują podjąć działania mające na celu doprowadzenie do ich równomiernego rozłożenia na terenie całego miasta?

Obecnie nie ma planów zmiany lokalizacji szkół o profilu zawodowym i technicznym. Bliskość ulicy Morskiej – jednej z głównych arterii komunikacyjnych miasta – mała odległość od stacji SKM i rozbudowywana infrastruktura rowerowa sprawiają, że placówki są doskonale skomunikowane z innymi dzielnicami.

Pytanie 43. W przypadku likwidacji SP 52, w rejonie jakich szkół znajdą się trzy duże nowe osiedla mieszkaniowe planowane na Grabówku i Leszczynkach?

Po zmianach w rejonizacji szkół obszaru od Cisowej do centrum Gdyni nowe osiedla mieszkaniowe na Grabówku i Leszczynkach znajdą się w obszarach szkół SP10, SP17, SP29, SP31 i SP40.

Pytanie 44. Czy w związku z budową nowych osiedli na terenie Grabówka i Leszczynek w obecnych rejonach SP 29 i SP 52 Władze Miasta przewidują powołanie 36 nowych oddziałów w ciągu najbliższych 5 lat? Jeśli nie, to jaka liczba nowych oddziałów jest planowana?

Planuje się zmianę obwodów, by uczniowie z nowych osiedli mogli skorzystać z oferty edukacyjnej położonej blisko ich miejsca zamieszkania. Prognozowane liczby nowych oddziałów to możliwości szkół, w przypadku pojawienia się nawet blisko 900 uczniów spoza Gdyni. Ostateczna liczba oddziałów zależy od rzeczywistej liczby dzieci i młodzieży oraz nowych obwodów istniejących szkół.

Pytanie 45. Powołanie jakiej liczby oddziałów klas pierwszych w rejonie szkół SP 17, SP 29 i SP 52 zakładają Władze Miasta, w ciągu najbliższych pięciu lat, bez uwzględniania wpływu nowych osiedli i ewentualnej zmiany rejonizacji?

Przy planowaniu sieci szkół uwzględnia się rozbudowę dzielnic o nowe osiedla. Nie rozważa się scenariusza wykluczającego te inwestycje, co jest kluczowe dla właściwego planowania sieci szkół.

Pytanie 46. Jak wygląda prognoza współczynnika zmianowości dla SP 17 i SP 29, w ciągu najbliższych 10 lat, w przypadku przyjęcia przez te szkoły dodatkowych oddziałów z nowo budowanych osiedli na Grabówku i Leszczynkach przy zlikwidowanej SP 52?

Biorąc pod uwagę zmianę rejonizacji, współczynnik zmianowości z uwzględnieniem uczniów rejonu SP52 wynosić ma docelowo maksymalnie 1,0.

Pytanie 47. Jak wygląda prognoza współczynnika zmianowości dla SP 17, SP 29 i SP 52, w ciągu najbliższych 10 lat, w przypadku przyjęcia przez te szkoły dodatkowych oddziałów z nowo budowanych osiedli na Grabówku i Leszczynkach?

Uwzględniając zmianę rejonizacji, współczynnik zmianowości dla w/w szkół ma docelowo wynosić maksymalnie 1,0.

Pytanie 48. Jaką liczbę nowych uczniów z osiedla położonego w bezpośrednim sąsiedztwie szkoły (rejon ul. Działdowskiej) w prognozach Władz Miasta przyjmie SP 29 w ciągu najbliższych 10 lat?

Liczba ta będzie zależna od nowych obwodów i możliwości lokalowych szkoły. Sam obwód szkoły będzie zapewniany i planowany w taki sposób, by współczynnik zmianowości wynosił maksymalnie 1,0.

Pytanie 49. Ile dni roboczych dano rodzicom uczniów na wybór proponowanych wariantów zgodnie z pierwotnym terminem 10.01.2020?

Początkowo wyznaczony został termin blisko miesiąca (17 dni roboczych), przy czym należy mieć na uwadze fakt, że dyskusje i spotkania odbywały się w dni wolne od pracy. Ostatecznie na wniosek m.in. rodziców wskazany termin został wydłużony do 30 czerwca.

Pytanie 50. Czy w przypadku nowo otwieranej SP 52, w celu lepszego wypełnienia budynku, Władze Miasta mogły wyrazić zgodę na powołanie jedenastoosobowej klasy IV?

Nie, taka zgoda nie mogła zapaść.

Pytanie 51. Dlaczego Władze Miasta nie wyraziły zgody na powołanie czternastoosobowego oddziału „0” w roku 2018/2019 w SP 52 oraz nie wyraziły zgody na rekrutację do oddziałów „0” w roku 2019/2020?

Brak zainteresowania klasą zerową w 2017 roku spowodował rezygnację z rekrutacji w kolejnych latach.

Pytanie 52. Czy pomimo oświadczenia Prezydenta Miasta Gdyni Wojciecha Szczurka z końca 2018 roku, mówiącego o tym, że restrukturyzacja szkół została zakończona i istniejąca sieć będzie już tylko wzmacniana, od marca 2019 Władze Miasta zbierały i analizowały dane mające na celu przeprowadzenie kolejnej restrukturyzacji sieci szkół?

Funkcjonowanie każdej z placówek oświatowych w Gdyni jest nieustannie analizowane. W 2018 roku nie było żadnych planów zmian, jednak sytuacja wybranych szkół wymagała odpowiedzi na wyzwania, które się pojawiły. Niezwykle ważne okazały się dane pochodzące z rekrutacji do szkół w bieżącym roku szkolnym 2019/2020.

Pytanie 53. W jakim terminie Władze Miasta planują utworzyć liceum w budynku SP 52?

VII Liceum Ogólnokształcące planowane jest do przeniesienia do nieużytkowanej części budynku przy ul. Okrzei 6 w 2021 roku.

Pytanie 54. Jakie aktualnie warianty zmian dotyczących SP 52 przewidują Władze Miasta Gdyni?

Do 30 czerwca trwają konsultacje w zakresie planowanych zmian. W ramach tych konsultacji będą proponowane różne rozwiązania związane ze szkołą.

Pytanie 55. Czy Urząd Miasta Gdynia jest w stanie zagwarantować jednozmianowy tryb pracy w Szkołach Podstawowych nr 17 i 29, w klasach od 1 do 8, w przypadku likwidacji Szkoły Podstawowej nr 52?

Biorąc pod uwagę sposób procedowania reform na poziomie krajowym, należy kategorycznie stwierdzić, że dalsze zmiany – z konieczności przeprowadzane w bardzo krótkim czasie – nie pozwalają na żadne gwarancje w kontekście szkół przekształconych z likwidowanych gimnazjów. Bezsprzecznym faktem jest to, że dyskusje nad przyszłością SP52 wynikają właśnie z likwidacji gimnazjów w Polsce. Można jednak zagwarantować, iż nawet w sytuacji tak gwałtownych zmian ustroju oświatowego – samorząd Gdyni będzie konsekwentnie rozwijał system edukacyjny w Gdyni i dążył do współczynnika zmianowości maksymalnie na poziomie 1,0.

Pytanie 56. Czy SP 52 na najbliższy rok szkolny 2020/2021 będzie mogła prowadzić nabór do oddziałów 0, I, IV?

SP52 będzie mogła prowadzić do klas I i istniejących innych klas, zgodnie z nowym obwodem.

Pytanie 57. Czy ostateczna decyzja odnośnie przyszłości Szkoły Podstawowej nr 52 zapadnie przed rozpoczęciem rekrutacji na rok 2020/2021, tak aby szkoła mogła prowadzić nabór? Jaki jest planowany termin podjęcia decyzji?

Obecne konsultacje w sprawie przyszłości szkoły potrwają do 30 czerwca 2020 roku, w związku z czym wszelkie ewentualne zmiany byłyby wprowadzane najwcześniej dopiero w roku szkolnym 2021-2022.

Pytanie 58. Czy Prezydent Miasta Gdyni Wojciech Szczurek, zgodnie deklaracją o wzmacnianiu szkół w Gdyni, deklaruje wsparcie, umożliwienie dalszego rozwoju i istnienia Szkoły Podstawowej nr 52 do końca swojej kadencji na stanowisku Prezydenta Miasta Gdyni?

Prezydent Miasta Gdyni odpowiada za gdyński system oświatowy, który będzie rozwijany, z uwzględnieniem wszystkich placówek oświatowych w Gdyni, zarówno istniejących, jak i przekształcanych. W zależności od potrzeb mieszkańców całego miasta i z uwzględnieniem wszelkich zasobów, gdyńska oświata z całą pewnością będzie nadal priorytetem dla działań samorządu.

  • ikonaOpublikowano: 29.01.2020 10:27
  • ikona

    Autor: Łukasz Kierznikiewicz , Wydział Edukacji (l.kierznikiewicz@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 29.01.2020 10:58
  • ikonaZmodyfikował: Łukasz Kierznikiewicz , Wydział Edukacji
ikona