Do sierpnia 2026 roku potrwa budowa nowego terminalu intermodalnego na zlecenie Portu Gdynia, który pozwoli m.in. na sprawniejsze przeładunki towarów między transportem morskim i kolejowym. Mowa o inwestycji, której wartość sięga ponad 21 mln euro. Budową zajmuje się spółka NDI z Sopotu. Port Gdynia poinformował o zawarciu umowy ze wspomnianą firmą NDI, która przez najbliższych kilkanaście miesięcy będzie prowadzić prace w rejonie tzw. Centrum Logistycznego (terenu położonego na zachód od Estakady Kwiatkowskiego, który stanowi lądowe zaplecze portu). Terminal intermodalny to jedna z najważniejszych inwestycji ostatnich lat.W ramach inwestycji powstanie nowoczesna infrastruktura, która obsłuży zarówno transport kolejowy, jak i drogowy oraz mocno powiększy zdolności przeładunkowe. Mowa zarówno o zadaniach cywilnych, jak i wojskowych, związanych z funkcją głównej morskiej bazy NATO w Polsce, jaką pełni Port Gdynia. Na miejscu powstaną m.in. dwa kolejowe tory ładunkowe, każdy o długości ok. 750 m, zakończone rampą załadunkową. Zakres obejmuje też nowy plac manewrowo-odstawczy, tor dojazdowy i układ kolejowo-drogowy z nowoczesnym systemem sterowania ruchem.Zakończenie wszystkich prac planowane jest na sierpień 2026 roku. O znaczeniu inwestycji świadczy też łączna kwota sięgająca około 21,3 mln euro. Co ważne, port realizuje zadanie z dotacją ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Opublikowano: 24.04.2025 13:17 Autor: Dominika Sobiech (dominika.sobiech@gdynia.pl)