Nauka

Rebranding Experymentu wyróżniony na PGDAwards!

Wizualizacja logotypu na fasadzie budynku Centrum Nauki Experyment.

Wizualizacja logotypu na fasadzie budynku Centrum Nauki Experyment.

Identyfikacja wizualna Centrum Nauki Experyment została doceniona podczas IV edycji konkursu Polish Graphic Design Awards. Projekt gdańskiego TOFU Studio wyróżniono w kategorii rebranding. Premiera nowego znaku odbyła się 31 grudnia 2020 roku – tym samym Centrum Nauki Experyment weszło w kolejny rok z nowym przekazem, treścią i formą.


PGDAwards
to jedyny przegląd w Polsce, który w tak kompleksowy i całościowy sposób ocenia i prezentuje najlepsze i najciekawsze polskie projekty wizualne minionego roku. Nagrody i wyróżnienia mają wspierać i promować działalność polskich designerów w kraju i na świecie. W tym roku w ramach konkursu 14 zespołów jurorskich przyznało 200 nominacji, 65 wyróżnień i 45 nagród głównych w różnych kategoriach. W ten sposób doceniono najlepsze projekty graficzne 2020 roku.

– Już od jakiegoś czasu wiedzieliśmy, że nasz znak został nominowany do nagrody Polish Graphic Design Awards, co jest ogromnym wyróżnieniem dla twórców. Byliśmy podekscytowani tą informacją i w napięciu oczekiwaliśmy finału. Informacja o honorowym wyróżnieniu ucieszyła nas ogromnie! To potwierdzenie dla wszystkich uczestników tego procesu, że zamiar się powiódł: mamy nowoczesny, intrygujący znak, który oddaje charakter Experymentu – komentuje Małgorzata Werchowicz, konsultant merytoryczny ze strony centrum.

– Wyróżnienie za rebranding Centrum Nauki Experyment to dla naszego studia przede wszystkim potwierdzenie dobrze zdiagnozowanych potrzeb klienta oraz słuszności kierunku, jaki obraliśmy przy tworzeniu wizualizacji nowej tożsamości tego miejsca – mówi Daniel Naborowski, współwłaściciel TOFU Studio. – Poza oczywistą przyjemnością z pracy nad tym projektem, dużym wyzwaniem była współpraca z placówką powszechnie rozpoznawalną także poza obrębem Trójmiasta. Patrząc zaś z perspektywy czasu na to, jak rebranding został społecznie przyjęty oraz że zdobywa laury w konkursie poświęconym projektowaniu, mogę śmiało uznać, iż postawione przed nami zadanie zostało wykonane w 101%. My wciąż jesteśmy bardzo dumni z tego projektu.

– Nowy znak pokazuje aktualny obszar działań i aspiracje Experymentu. Gdyńskie centrum nauki ma zachęcać do rozwoju i wzmagać chęć poznawczą, stymulować ciekawość i inspirować do podejmowania kariery naukowej. Przy tym ma być miejscem przyjaznym dla każdego oraz komunikować naukę w sposób atrakcyjny i zrozumiały. Zadanie, które przekazaliśmy projektantom, to stworzenie kreatywnego, silnego znaku, który bez zbędnych ozdobników i „przegadania” odda charakter i cele centrum. Cieszy nas dobry odbiór tej kreacji – znak został doceniony przez środowisko projektantów. Jest nowoczesny, dynamiczny i kreatywny – tak jak oczekiwaliśmy – mówi Alicja Harackiewicz, dyrektor Centrum Nauki Experyment. – Codziennie cieszę się na jego widok – „robi mi dzień” – dodaje z uśmiechem.

Wręczenie Polish Graphic Design Awards odbyło się 26 czerwca w Komunie Warszawa. Główna nagroda kategorii rebranding również trafiła do Trójmiasta. Otrzymało ją TOFU Studio – za identyfikację wizualną wykonaną dla Gdańskiego Archipelagu Kultury. Gratulujemy!

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 02.07.2021 11:07
  • ikona

    Autor: Jakub Łasek (j.lasek@experyment.gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 03.07.2021 23:16
  • ikonaZmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl
ikona