Kultura

Na Hale Targowe z aparatem

I NAGRODA konkursu

I NAGRODA konkursu "Zakupy z ludzką twarzą 2022" w kategorii Smaki Hal, fot. Małgorzata Szura-Piwnik

Na Miejskie Hale Targowe na co dzień chodzi się po zakupy, a od okazji na wydarzenia kulturalne. Ale przynajmniej raz w roku warto wybrać się tu z aparatem. Właśnie trwa kolejna edycja konkursu fotograficznego „Zakupy z ludzką twarzą”. Zdjęcia można przysyłać do 11 listopada.


Gdynianie od lat już wiedzą, że na Miejskie Hale Targowe chodzi się nie tylko na zakupy, ale i na liczne wydarzenia kulturalne, jak Dni Kreatywne, Święto Hal Targowych czy koncerty, wystawy, warsztaty... A jak na zakupy, to tylko „z ludzką twarzą”, a nie anonimowe jak w wielkich galeriach handlowych. Jednym z dorocznych wydarzeń kulturalnych jest właśnie konkurs fotograficzny „Zakupy z ludzką twarzą”. Kolejna edycja wydarzenia wystartowała.

Fotografie można przysyłać w kilku kategoriach konkursowych:

  • Smaki Hal (SH)- zdjęcia z ujęciem asortymentu kupców hal - sezonowej oferty handlowej, ze szczególnym uwzględnieniem „darów lasu i natury”, a także produktów rzemieślniczych, opartych o tradycyjne receptury z regionu Pomorza i pochodzących z lokalnych gospodarstw. Ujęcie kulinarnej oferty handlowej hal z podkreśleniem jej różnorodności.
  • Oblicza Hal (OH) – portrety kupców, sprzedawców, ludzi, klientów, artystów spotkanych na hali, pracujących na hali, kontakt człowieka z człowiekiem - podkreślający wartość emocjonalną momentu zakupu, rozmów z kupcami, sprzedawcami; również portrety przedstawione w nieoczywisty sposób, nie zawsze dosłowny i na pierwszy rzut oka dostrzegalny (artefakty / przedmioty związane z handlem, halą, jej asortymentem i codziennością).
  • Praca na Hali (PH) - kadry obrazujące pracę związaną z handlem na halach, zdjęcia z wydarzeń, imprez kulturalnych oraz innych organizowanych w przestrzeni obiektu eventach, również z wydarzeń odbywających się w podziemiach hal oraz okolicy; uchwycenie tematyki i specyfiki wydarzenia. Zdjęcia w kategorii fotografii reportażowej.
  • Architektura Hal (AH) - zdjęcia ukazujące architekturę hal, jej przestrzeni, detalu architektonicznego lub wnętrza ze szczególnym uwzględnieniem różnych pór dnia: poranek, wschód słońca, zachód słońca, wieczór, noc, itp.; ukazanie hal z różnej perspektywy, gra światłocieni w architekturze, fotografie brył, detali, wnętrz.

Jak informują organizatorzy, celem Konkursu jest wizerunkowe przedstawienie, w tym kreatywna realizacja tematu „Zakupy z ludzką twarzą na Halach Targowych w Gdyni", prac prezentujących handel na Placu Targowym, Halach Rybnych, Hali Płaskiej, Hali Łukowej, zakupy w bliskiej relacji z kupcem, a także same postacie - portrety sprzedawców Hali Targowej w Gdyni. Ważną cechą oceny prac będzie pomysł artystyczny lub/i koncept reporterski, spójność, kompozycja prac oraz zgodność z tematem. Zwycięzców wybierze jury, w skład którego wejdą znani fotograficy oraz osoby silnie związane z Gdynią. Dla laureatów konkursu przewidziane są atrakcyjne nagrody oraz udział w wystawie pokonkursowej.

Zdjęcia można przysłać do 17 listopada 2023 roku poprzez wetransfer na adres: sandra.szmigiel@arg.gdynia.pl lub dostarczyć na nośniku cyfrowym do siedziby biura konkursowego: Agencja Rozwoju Gdyni Sp. z o.o., pl. Grunwaldzki 2, pok. 0.01, 81-372 Gdynia

Regulamin i karta zgłoszeniowa do pobrania na stronie: arg.gdynia.pl/do_pobrania

plakat konkursu fotograficznego z łukiem hali targowej

  • ikonaOpublikowano: 25.10.2023 12:05
  • ikona

    Autor: Przemysław Kozłowski (p.kozlowski@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 25.10.2023 13:42
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona