Z myślą o osobach z niepełnosprawnościami po raz kolejny ogłaszamy maj miesiącem wrażliwości. Czas pędzi jak szalony i przed nami szósta edycja kampanii społecznej „Wchodzę – zawsze jest jakieś wejście”, która ma uwrażliwić osoby kierujące pojazdami i społeczeństwo w ogóle na wyzwania, jakie stoją przed osobami z niepełnosprawnością. Rok temu hasłem przewodnim była „Dostępność”, a dwa lata temu „Niezależność”. Hasło tegorocznej edycji to „Parkuję z empatią”. Do udziału w kampanii zaprasza prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek, a jej główne założenia obrazuje spot z wirtualną bohaterką Ulką. Karta parkingowa wydana m.in. przez Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Gdyni to jedyny dokument uprawniający osoby z niepełnosprawnością lub ich opiekunów do parkowania na niebieskich kopertach. Jedna koperta mieści jeden pojazd. Brzmi jak coś oczywistego? Wciąż jeszcze zdarza się, że na miejscach przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnością parkują osoby nieuprawnione. Nagminne jest też zajmowanie skrawka przestrzeni między autem parkującym na niebieskiej kopercie, a jej skrajnią. Taki manewr uniemożliwia osobie poruszającej się na wózku powrót do samochodu, zmuszając ją do czekania na feralnego parkującego nieraz długie godziny. W ramach kampanii przewidziano m.in. spotkanie ze szkołami nauki jazdy. Aktywności i materiałów związanych z kampanią społeczną „Wchodzę – zawsze jest jakieś wejście” można szukać na poświęconym jej facebookowym profilu. Tam na bieżąco są publikowane także informacje przydatne dla osób z niepełnosprawnościami oraz wszystkich tych, którzy wrażliwość pielęgnują w sobie cały rok. Opublikowano: 05.05.2022 07:50 Autor: Karolina Szypelt (karolina.szypelt@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 05.05.2022 15:57 Zmodyfikował: Karolina Szypelt