Wykorzystali swoją szansę, postawili na własne pomysły i przeżyli przygodę życia w Stanach Zjednoczonych. Trójka zdolnych gdynian powróciła z Washington Business Week w Seattle, gdzie wzięli udział w amerykańskiej wersji dobrze znanego programu edukacyjnego.Urszula Kuprianowicz, Weronika Kurowska i Jakub Janiewski – to troje uczniów z gdyńskich szkół, którzy otrzymali szansę spróbowania swoich sił w pierwowzorze programu Gdynia Business Week w siostrzanym mieście Seattle. Młodzi gdynianie do Stanów Zjednoczonych polecieli dzięki innowacyjnym pomysłom, którymi wcześniej wygrali rywalizację o wyjazd na WBW.- Gdyńscy uczniowie tak naprawdę co roku biorą udział w Washington Business Week, to okazja by mierzyć swoje siły i rozmawiać o biznesie z innymi osobami z całego świata, ze Stanów Zjednoczonych czy Korei Południowej. Nie mamy wątpliwości, że wymiana doświadczeń jest jedną z najlepszych metod na zdobywanie wiedzy – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia. Troje wyróżnionych wróciło z pobytu w Seattle z nową wiedzą i umiejętnościami, które mają pomóc im w rozwijaniu swoich twórczych inicjatyw w dorosłym życiu. Poza samym udziałem w programie Washington Business Week mieli też kontakt z miejscową Polonią, poznali główne atrakcje miasta i przyjrzeli się lokalnym firmom.- Przede wszystkim główne doświadczenie, że biznes wcale nie jest czymś trudnym i obcym, tylko taką rzeczą, którą każdy może robić. Wymaga po prostu chęci i zdolności interpersonalnych, które w tym roku były szczególnie ważne na Business Weeku. „Soft skills”, czyli rzeczy, które są ważne nie tylko w biznesie, ale też w życiu – podkreśla Jakub Janiewski, który do Seattle poleciał dzięki pomysłowi na NutraMeter do komponowania odpowiedniego planu żywieniowego.- Mieliśmy okazję w Seattle zobaczyć wiele firm, byliśmy w Google, Amazonie, Facebooku, zobaczyliśmy też pracę Polaków, którzy tam mieszkają w amerykańskich, dużych korporacjach. Spodobały mi się te miejsca pracy, więc to też nas zmotywowało do osiągnięcia czegoś podobnego i zachęciło do dalszej nauki – dodaje Urszula Kuprianowicz, autorka pomysłu Challenge Accepted, czyli platformy ułatwiającej kontakt organizacjom non-profit z wolontariuszami.- Wyjazd był dla mnie niezwykłą przygodą. To też zainspirowało mnie w ten sposób, że nie muszę iść w jednym, konkretnym kierunku, tylko mogę rozszerzać swoje horyzonty i zwiedzać cały świat – podsumowuje Weronika Kurowska, która wpadła na pomysł inteligentnego, połączonego ze smartfonem pudełka na tabletki AllAbout Pill.Tym samym tegoroczni uczestnicy dołączają do grona gdynian, którzy już w poprzednich latach skorzystali z szansy na udział w amerykańskiej wersji programu.- Taki wyjazd i możliwość wyjechania do Stanów to niesamowita okazja na poznanie nowych osób, odkrycie nowych miejsc i na rozwój biznesowy, w tym w języku angielskim. Można naprawdę sporo się tam nauczyć i później wykorzystać tę okazję do rozwoju w miejscu, z którego się pochodzi – mówi Maksym Pozdniakov, uczestnik wcześniejszej edycji Washington Business Week i wolontariusz angażujący się w Gdynia Business WeekSam konkurs jest organizowany przez gdyński samorząd we współpracy z Seattle-Gdynia Sister City Association. Ma kształtować przedsiębiorcze postawy wśród młodzieży, doskonalić wiedzę ekonomiczną uczniów i przygotowywać ich do wyzwań współczesnego świata. Jeden z jego celów to również promowanie współpracy międzynarodowej, przyjaznych relacji między mieszkańcami Gdyni i Seattle oraz efektów współpracy między miastami. Washington Business Week jest z kolei realizowany przez Foundation for Private Enterprise Education. Jej misja to edukacja biznesowa młodzieży i odkrywanie potencjału uczniów jako przyszłych pracowników i pracodawców. Program ma wieloletnią tradycję sięgającą 1976 roku. Na jego podstawie w Gdyni już od 11 lat organizowane są warsztaty Gdynia Business Week. Galeria zdjęć Pobierz galerię Spotkanie uczestników tegorocznego Washington Business Week w Seattle z wiceprezydentem Gdyni, Bartoszem Bartoszewiczem, fot. Kamil Złoch Pobierz zdjęcie Spotkanie uczestników tegorocznego Washington Business Week w Seattle z wiceprezydentem Gdyni, Bartoszem Bartoszewiczem, fot. Kamil Złoch Pobierz zdjęcie Spotkanie uczestników tegorocznego Washington Business Week w Seattle z wiceprezydentem Gdyni, Bartoszem Bartoszewiczem, fot. Kamil Złoch Pobierz zdjęcie Spotkanie uczestników tegorocznego Washington Business Week w Seattle z wiceprezydentem Gdyni, Bartoszem Bartoszewiczem, fot. Kamil Złoch Pobierz zdjęcie Spotkanie uczestników tegorocznego Washington Business Week w Seattle z wiceprezydentem Gdyni, Bartoszem Bartoszewiczem, fot. Kamil Złoch Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 26.08.2019 13:30 Autor: Kamil Złoch (kamil.zloch@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 26.08.2019 13:32 Zmodyfikował: Agnieszka Janowicz