Jak prowadzić badania, aby tworzyć produkty i usługi oparte na wiedzy o użytkownikach, a nie własnych przeczuciach i założeniach? Na co uważać, przy interpretacji wyników? Na te i wiele innych pytań związanych z projektowaniem wrażeń użytkownika odpowiadali prelegenci podczas dwudniowej konferencji w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Speak in UX.Eksperci branży, gwiazdy Internetu i fachowa wiedza Pierwszego dnia konferencji, w po brzegi wypełnionej Sali audytoryjnej Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia, swoją wiedzą na temat efektywnego projektowania produktów i usług podzieliła się m.in. Paulina Walkowiak z cux.io, która tłumaczyła uczestnikom, dlaczego analizowanie samych wskaźników z Google Analytics nie wystarczy, by zbudować silną markę. O badaniach użytkowników i ich roli w projektowaniu produktów i usług opowiedziała Magdalena Laine-Zamojska z Lufthansa Systems. Na zakończenie Alicja Antkowiak z Allegro, podkreśliła jak istotne jest wybranie właściwych metod badawczych w procesie projektowania zorientowanego na użytkownika. Na scenie nie zabrakło również gwiazd sieci, jak choćby Janina Bąk – autorki bloga Janina Daily, która zdradziła, jak wykorzystywać dane statystyczne do rozwijania swojej marki. W utrwalaniu nowych wiadomości uczestnikom pomagała Ania Szczepkowska z Visual Coach – Rysuję i Rozwijam, przygotowując dla nich notatki w postaci gotowych do wydruku i łatwych do zapamiętania grafik. Praktyczne umiejętności Po przyswojeniu teoretycznej wiedzy, przyszedł czas na jej praktyczne wykorzystanie w procesie projektowania i wprowadzaniu produktów na rynek podczas zaplanowanych na drugi dzień konferencji warsztatów. Ich uczestnicy, pod okiem ekspertów branży UX rozwijali umiejętności organizacji pracy w zespołach projektantów, prototypowania oraz przeprowadzania testów użyteczności. Zarówno 100% frekwencja podczas konferencji, jak i doskonała atmosfera samego wydarzenia zdecydowały o jego niewątpliwym sukcesie. Są także potwierdzeniem faktu, że na rynku istnieje duże zapotrzebowanie na stworzenie platformy efektywnej wymiany wiedzy dla branży projektowej, pracującej w oparciu o metodykę User Experience.Relacja z wydarzenia: https://www.facebook.com/events/631623580661127/ Galeria zdjęć Pobierz galerię Fot. Agata Ciesielska Pobierz zdjęcie Fot. Agata Ciesielska Pobierz zdjęcie Fot. Agata Ciesielska Pobierz zdjęcie Fot. Agata Ciesielska Pobierz zdjęcie Fot. Agata Ciesielska Pobierz zdjęcie Fot. Agata Ciesielska Pobierz zdjęcie Fot. Agata Ciesielska Pobierz zdjęcie Fot. Agata Ciesielska Pobierz zdjęcie Fot. Agata Ciesielska Pobierz zdjęcie Fot. Agata Ciesielska Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 31.10.2019 15:45 Autor: Magdalena Malara-Świtońska (komunikacja@ppnt.pl) Zmodyfikowano: 04.11.2019 08:07 Zmodyfikował: Kamil Złoch