Gdynia Innowacyjna

O elektryfikacji, inwestycjach i nowoczesnych technologiach na konferencji Transport Week

Bogdan Ołdakowski, prezes zarządu firmy Actia Forum, przemawiający podczas otwarcia 14. edycji konferencji Transport Week (fot. Magdalena Czernek)

Bogdan Ołdakowski, prezes zarządu firmy Actia Forum, przemawiający podczas otwarcia 14. edycji konferencji Transport Week (fot. Magdalena Czernek)

Które trendy będą decydować o kierunku inwestycji portowych w najbliższych latach? W jaki sposób polityka europejska wpłynie na projekty infrastrukturalne i klimatyczne w sektorze transportu? Co jest podstawą elektryfikacji łańcucha dostaw? Między innymi o tym rozmawiają uczestnicy 14. edycji konferencji Transport Week, która odbywa się w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia. Zgromadziła ona międzynarodowe grono ekspertów i gości. Wydarzenie rozpoczęło się we wtorek, 18 marca i potrwa dwa dni.


Transport Week to jedna z najważniejszych na Pomorzu konferencji branżowych związanych z transportem, logistyką oraz portami morskimi. Dwudniowe wydarzenie przyciągnęło międzynarodowe grono uczestników. Poruszą oni bieżące i istotne dla rozwoju branży tematy. Dla gości konferencji to także okazja do wymiany doświadczeń, nawiązywania relacji biznesowych i bezpośrednich spotkań z ekspertami.

Konferencja potrwa dwa dni. Pierwszy przebiega pod hasłem „Europe – a leader or a follower?”. Drugi będzie poświęcony kwestiom klimatycznym.


Zdjęcia i montaż: Dominika Sobiech

Oficjalne otwarcie odbyło się we wtorek, 18 marca. Uczestników przywitali m.in. Bogdan Ołdakowski, prezes zarządu firmy Actia Forum, która organizuje Transport Week, a także Maurycy Rzeźniczak z Wydziału Strategii Urzędu Miasta Gdyni.
Jak zawsze Transport Week stara się odpowiadać na obecne wyzwania, problemy czy też trendy rynkowe.  W tym roku będziemy dyskutować o obecnych wydarzeniach, geopolityce i jaki mają one wpływ na branżę portową, branżę morską. Poruszymy kwestie inwestycji w portach. Potem gładko przejdziemy do tematów klimatycznych. Będziemy rozmawiać o tak zwanej elektryfikacji branży portowej.  Środowisko jest międzynarodowe i stawiamy na to, żeby ta dyskusja była na wysokim poziomie. Nie stawiamy na ilość, a bardziej na jakość. Spodziewamy się w tym roku około 150 gości. Impreza jest rozłożona na dwa dni. Pierwszy dzień jest bardziej polityczny, ekonomiczny. Drugi dzień już bardziej techniczny, kiedy właśnie będziemy rozmawiać o tym, w jaki sposób podłączać statki do sieci elektroenergetycznej po to, żeby redukować emisję gazów cieplarnianych – mówi Bogdan Ołdakowski z Actia Forum.

Jednym z największych atutów Gdyni jest jej strategiczne położenie. Stąd mamy tu bardzo dobre połączenie drogą lotniczą, morską i lądową. A wkrótce zostanie ukończona trasa łącząca Port Gdynia z krajową siecią dróg, w tym drogą ekspresową S6. Ta inwestycja poprawi dostępność portu i zwiększy jego potencjał przeładunkowy oraz rozwojowy. Dlatego tematy tegorocznej konferencji, takie jak elektryfikacja, zrównoważony rozwój, cyberbezpieczeństwo czy strategie inwestycyjne w portach, są kluczowymi kwestiami, które nie tylko wpływają na to, w jaki sposób działamy, ale także wyznaczają standardy na przyszłość. Wierzę, że tegoroczny Transport Week stanie się przestrzenią wymiany doświadczeń, namacalnych rozwiązań i nowych partnerstw, które pomogą nam zbudować bardziej wydajny, zrównoważony i nowoczesny system transportowy zarówno w Polsce, jak i w całej Europie – podkreśla Maurycy Rzeźniczak z Wydziału Strategii Urzędu Miasta Gdyni.

Uczestnicy rozmawiają m.in. o tym, w jaki sposób Unia Europejska dostosowuje się do zmieniającego się porządku świata. Zastanawiają się również, jaki jest wpływ polityki europejskiej na inwestycje infrastrukturalne i klimatyczne w sektorze transportu. Dyskutują o trendach, które będą decydować o charakterze i kierunkach inwestycji portowych w ciągu najbliższych 20 lat, a także o inwestycjach, jakie wprowadzą Port Gdynia w nową erę. Ważne tematy to również elektryfikacja jako kluczowy aspekt planu UE na rzecz zrównoważonego systemu transportowego czy współpraca międzybranżowa jako podstawa elektryfikacji łańcucha dostaw.

Drugiego dnia dyskusje skupią się m.in. na praktycznym podejściu do elektryfikacji sprzętu portowego, głównych celach projektu Hypobatt oraz zastosowaniu technologii cyfrowego bliźniaka do optymalizacji systemów zarówno na lądzie, jak i na statku.

Konferencję organizuje gdyńska firma Actia Forum we współpracy z miastem Gdynia.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 18.03.2025 15:30
  • ikona

    Autor: Magdalena Czernek (magdalena.czernek@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 19.03.2025 15:00
  • ikonaZmodyfikował: Magdalena Czernek
ikona