Już za niecały miesiąc w Gdyni spotkają się projektanci, przedsiębiorcy i pasjonaci dobrego wzornictwa z całej Polski. Gdynia Design Days w tym roku odbędzie się pod hasłem Polaryzacja. „To zaproszenie do dialogu dającego możliwość wyznaczenia nowatorskich strategii działania w obszarze designu i biznesu dla spolaryzowanej rzeczywistości” – mówi Katarzyna Smoła. Na warsztaty towarzyszące festiwalowi właśnie ruszyły zapisy. W bogatym programie trwającego od 6 do 14 lipca festiwalu obok prelekcji czy pokazów filmowych nie mogło zabraknąć także praktycznych zajęć. Na uczestników czekają m.in. warsztaty z metody Design Thinking, druku 3D, czy projektowania UX. A także zajęcia odbywające się w ramach Design talks Business, czyli modułu poświęconego biznesowym aspektom pracy w branży kreatywnej. Mowa będzie m.in. o tym, jak rozwijać swój biznes szybciej i mądrzej dzięki alternatywnemu podejściu do sprzedaży poprzez poprawne rozumienie konceptu pieniądza i roli jaką produkty i usługi pełnią w życiu klienta.Obszerna oferta warsztatów Gdynia Design Days to również zajęcia ze współpracy z klientem, tworzenia z nim dobrych relacji, ale także budowania świadomości swoich potrzeb. Będzie można także porozmawiać o nowych sposobach pracy nad rozwiązaniami podnoszącymi jakość życia w mieście. Za przykład posłuży niedawno otwarty w Gdyni UrbanLab. Nie zabraknie warsztatów skierowanych do młodzieży od 13. roku życia. - Najmłodszych uczestników festiwalu zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu warsztatów ekologicznych towarzyszących wystawie „2°C”. Program opracowały jej kuratorki - Monika Brauntsch i Dorota Kabała z Fundacji The Spirit of Poland. Prowadzący przekażą dzieciom i młodzieży jak ważne jest bycie eko jednocześnie podkreślając, że nie jest to skomplikowane, a często bardzo przyjemne – mówi Katarzyna Smoła z biura promocji festiwalu Gdynia Design Days.Wydarzenia festiwalu Gdynia Design Days 2019 zostały podzielone na bloki tematyczne skoncentrowane wokół tematu polaryzacji w kontekście mody, grafiki, wzornictwa, architektury i wnętrz. Ale jak rozumieć tegoroczny motyw przewodni?- Polaryzacja to wyraźna rozbieżność, dychotomia poglądów i opinii, rozwarstwienie zbiorowości, podział na przeciwstawne grupy. To proces wywołany różnicowaniem się postaw w obliczu istotnych problemów, w sytuacjach skrajnych, wobec których nie sposób przejść obojętnie. Polaryzacja wyklucza nijakość, niezdecydowanie i brak zaangażowania. Każdy spór może mieć charakter pozytywny lub negatywny, kluczem jest jego efektywne zarządzanie. Tylko dialog wśród osób pewnych swoich przekonań daje możliwość wyznaczenia nowatorskich strategii działania – mówi Kaja Długosz z biura promocji festiwalu.Podobnie jak w latach ubiegłych głównym założeniem festiwalu jest wymiana dobrych praktyk i pokazanie najnowszych trendów. Gdynia Design Days odbędzie się w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia w dniach 6-14 lipca.Wszystkie niezbędne informacje dotyczące zapisów oraz pełny program wydarzenia można znaleźć na stronie: http://polaryzacja.gdyniadesigndays.eu/. Opublikowano: 12.06.2019 07:16 Autor: _Jan Ziarnicki (j.ziarnicki@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 12.06.2019 07:42 Zmodyfikował: Agnieszka Janowicz