Zespół polskich inżynierów opracował pierwsze w Polce i jedno z pierwszych w Europie narzędzie pozwalające w prosty sposób dokonywać wpłat na cele charytatywne, bez konieczności korzystania z gotówki, terminala płatniczego i konieczności instalowania dodatkowej aplikacji w smartfonie. Technologiczne wsparcie w czasie pandemii O ile w czasach rosnącej popularności płatności bezgotówkowych zbiórki internetowe radzą sobie doskonale, to organizacja kwest na ulicy w dobie pandemii stała się bardzo problematyczna. Tymczasem osób potrzebujących wsparcia nie ubywa. Wystarczy naklejka z „zaszytym w niej” linkiem do konta organizatora, aby darczyńca mógł przekazać dowolny datek jedynie za pomocą telefonu pracującego w technologii NFC (od ang. near-field communication). Dokonanie wpłaty będzie również możliwe po zeskanowaniu kodu QR. Płatność odbywa się za pośrednictwem Google Pay, Apple Pay lub karty płatniczej. Cały proces zamyka się w trzech kliknięciach. Rozwiązanie otwiera drogę do niedostępnego do tej pory schematu transakcji, pomijającego terminal POS i ma pomóc przede wszystkim organizatorom zbiórek dobroczynnych, którzy w związku z zagrożeniem koronawirusem, nie mogą kwestować w tradycyjny sposób. - System płatniczy ukryty w naklejce, którą organizatorzy zbiórek mogą dystrybuować w dowolny sposób, a więc także pocztą, to odpowiedź na wyzwanie, przed jakim stanęły fundacje niosące pomoc potrzebującym. Doskonale wiemy, że w takich wypadkach liczy się czas, a opóźnienie może kosztować czyjeś życie lub zdrowie. Ten sposób wpłacania środków eliminuje praktycznie konieczność kontaktu z drugą osobą, a technologia NFC sprawia, że proces jest maksymalnie szybki i prosty – tłumaczy Michał Górski z firmy Posbit.pl z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia. Wiele zastosowań Rozwiązanie powstało z myślą o organizacjach charytatywnych. Jego twórcy są jednak otwarci na wykorzystanie go na rynku komercyjnym, w sytuacjach, w których tradycyjnie używana była gotówka, np. do przekazywania napiwków w restauracjach. To zastosowanie testowane jest właśnie w jednym z gdyńskich lokali. Jak zauważają pracownicy: - Duża część naszych klientów lubi przekazywać napiwki, ale coraz rzadziej mają przy sobie „drobne”. Wszyscy są więc pozytywnie zaskoczeni nową opcją przekazania napiwku. Płatności z użyciem systemu mogą być obsługiwane w dwóch językach: polskim i angielskim oraz dokonywane w ponad 30 krajach, m.in. na terenie całej Unii Europejskiej, w Australii, Kanadzie, Azji i Stanach Zjednoczonych. O zespole: Posbit.pl Sp. z o.o. działa na rynku od 2013 roku. Na co dzień zajmuje się produkcją wbudowanych systemów informatycznych wspomagających proces sprzedaży. Specjalizuje się w dostarczaniu systemów sprzedaży, oprogramowania dla branży fiskalnej oraz programowaniu terminali płatniczych.Więcej o rozwiązaniu: Vuyap.com Galeria zdjęć Pobierz galerię fot. materiały prasowe Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 22.07.2020 14:00 Autor: Magdalena Malara-Świtońska (komunikacja@ppnt.pl)