W ciągu ostatnich pięciu lat wdrażanie usług urzędowych online znacznie przyspieszyło. To m.in. za sprawą pandemii. Prezentujemy, jak podczas VIII kadencji samorządu Urząd Miasta Gdyni stawał się bardziej nowoczesny i jak zmieniało się nasze miasto pod względem e-usług. E-urząd to oszczędność czasu, zintegrowana informacja, wygoda i bezpieczeństwo. Okres pandemii zrewolucjonizował i przyspieszył wdrażanie usług urzędowych świadczonych drogą elektroniczną. Dziś mamy: nowoczesny, internetowy system rezerwacji wizyt z płatnością online – to pierwsze takie rozwiązanie w Polsce, Konto Mieszkańca – miejski serwis internetowy oferujący mieszkańcom szybki i wygodny dostęp do wielu innowacyjnych e-usług, aplikację mobilną gdynia.pl z wiadomościami, wydarzeniami, komunikatami, rezerwacją wizyt, e-dziennikiem, przedszkolem, Kartą Mieszkańca, „Ciapkowem”, transportem, miejscami parkingowymi dla osób z niepełnosprawnością, odpadami, pogodą i wsparciem dla potrzebujących, videorozmowy z tłumaczem języka migowego, pierwszy w Polsce voicebot (inteligentny asystent telefoniczny) na infolinii do umawiania wizyt, wirtualnego urzędnika z nową funkcją opartą na Chacie GPT. E-usługi wciąż są udoskonalane, a ich zakres poszerzany. Wkrótce aplikacja gdynia.pl będzie mieć swoją nową odsłonę. Dodatkowo warto wiedzieć, że z Konta Mieszkańca korzysta 137 tys. użytkowników. A dzięki internetowemu systemowi rezerwacji wizyt mieszkańcom udało się załatwić 337 tys. spraw.Gdynia otrzymała Innovation in Politics Award 2023 w kategorii „Udoskonalenia w administracji” za projekt „Gdynia – Miasto Przyjazne Osobom z Niepełnosprawnościami Słuchowymi”, czyli innowacyjny system wsparcia osób używających języka migowego.W 2020 roku nagrodzono Konto Mieszkańca jako cyfrową innowację, która ułatwia mieszkańcom wielokanałowy kontakt z Urzędem Miasta Gdyni dzięki wielofunkcyjnemu narzędziu.Innovation in Politics Awards to nagrody przyznawane za politykę na rzecz lokalnej społeczności przyznawane przez wiedeński The Innovation in Politics Institute.Statuetka dla Gdyni zdobyta w konkursie „Mocarze HiperAutomatyzacji” w kategorii „Inteligentni asystenci” (fot. Filip Śmigielski)W 2022 roku gdyński urzędowy voicebot został wyróżniony w konkursie „Mocarze HiperAutoryzacji”, a wcześniej w konkursie „Innowacyjny samorząd”.Natomiast w 2023 roku w konkursie „Mocarze HiperAutomatyzacji” doceniono system oparty na chacie GPT, czyli rozwiązanie przygotowane przez Gdyńskie Centrum Kontaktu. Otrzymał on wyróżnienie w kategorii „Inteligentni asystenci”. Opublikowano: 18.03.2024 14:13 Autor: Redakcja portalu Gdynia.pl (wydz.komsp@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 18.03.2024 16:10 Zmodyfikował: Karolina Szypelt