Hotel Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront gości 13. edycję międzynarodowej konferencji Transport Week. To jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych związanych z transportem, logistyką oraz portami morskimi na Pomorzu. Podobnie jak przed rokiem w centrum zainteresowania uczestników znalazło się bezpieczeństwo gospodarki morskiej. Drugi dzień wydarzenia poświęcony będzie morskiej energetyce wiatrowej. Międzynarodowa konferencja Transport Week od kilkunastu lat porusza najbardziej bieżące i istotne dla rozwoju branży kwestie, dając szansę bezpośredniego kontaktu z czołowymi ekspertami. Jak ocenia Bogdan Ołdakowski, dyrektor generalny organizującej wydarzenie gdyńskiej firmy Actia Forum, największą korzyścią imprezy jest to, że ludzie z branży – dyrektorzy, eksperci, analitycy rynku, przedstawiciele mediów spotykają się w jednym miejscu, gdzie mogą podyskutować na gorące tematy, a później przenieść te dyskusje do swojej pracy. Miejscem tych dyskusji jest po raz kolejny hotel Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront, a tematyka dwudniowej konferencji dość szeroka, pośród której każdy z uczestników znajdzie najbardziej interesujące dla siebie kwestie. W otwarciu konferencji, 12 marca wzięła udział Katarzyna Gruszecka-Spychała, odpowiedzialna za gospodarkę wiceprezydentka Gdyni – miasta, dla którego logistyka jest bardzo ważną branżą gospodarczą. - Myślę, że gdybym miała się pokusić o wybór najważniejszych tematów, to zastosowanie wodoru i kwestie ESG, które niby jest już standardem, a ciągle ma jeszcze w sobie aspekt nowości i pojawiają się pytania - jak to zrobić mądrze – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała. - Myślę, że najważniejszy jest urobek z tej konferencji dla biznesu. Jeżeli biznes mądrze wdroży to do czego tutaj dojdzie, to będzie to miało znaczenie dla miasta, zarówno w wymiarze finansowym, bo biznes będzie się lepiej kręcił, czyli będzie więcej podatków, czyli będziemy zamożniejsi, jak i w wymiarze środowiskowym. Bo jeżeli rozmawiamy o kwestiach klimatycznych, to oczywiście bardzo ważne jest, jak kształtuje się emisja nie tylko dla firm, które się tym zajmują, ale również dla wszystkich mieszkańców. Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydentka gdyni ds. gospodarki. Fot. Przemysław KozłowskiOmawiane kwestie ESG (Environmental, Social, Corporate Governance), o których wspomina wiceprezydentka Gdyni, to kwestie standaryzacji w raportowaniu i pomiarów oddziaływania, główne filary strategii ESG dostosowanej do zabezpieczenia finansowania przyszłych inwestycji oraz opracowanie skutecznej strategii ESG w kontekście bałtyckiego sektora morskiego. W cieniu wojny i wiatraków Choć w gospodarce morskiej wiele spraw pędzi do przodu, sytuacja geopolityczna wymusza, by ponownie, jak przed rokiem, zatrzymać się i omówić kwestie bezpieczeństwa. - Pierwszego dnia rozmawiamy o strategicznych wyzwaniach, które dotyczą transportu morskiego. A tymi wyzwaniami niestety wciąż są konsekwencje wojny na Ukrainie. Jest spowolnienie gospodarcze, a może pytanie - kiedy z tego spowolnienia będziemy wychodzić, bo to oczywiście wpływa też na handel międzynarodowy, a porty żyją z handlu międzynarodowego. Rozmawiamy oczywiście też o polityce, o popularnym ostatnio pakiecie Fit for 55. To też jest szereg regulacji, które będą wpływać na transport morski – mówi Bogdan Ołdakowski. Bogdan Ołdakowski, dyrektor generalny Actia Forum. Fot. Przemysław KozłowskiOprócz dyskusji w panelach poświęconych cyberbezpieczeństwu branży morskiej organizatorzy przygotowali również warsztaty / grę strategiczną – uproszczoną wersję ćwiczeń Intermodal Transport Table Top Excercies (TTX), które specjaliści cyberbezpieczeństwa EY rozgrywają ze swoimi klientami. Uczestnicy gry mają możliwość przećwiczenia umiejętności prawidłowego planowania strategicznego, weryfikacji planu ciągłości działania, współpracy międzyzespołowej i międzyfirmowej, a także reakcji na incydenty. Bogdan Ołdakowski: - Drugi dzień będzie tematycznie związany z przygotowaniem portów i z inwestycjami, które towarzyszą rozwojowi morskiej energetyki wiatrowej. Wiemy, że takie projekty morskich farm będą budowane na polskich wodach, ale również w pozostałej części Bałtyku. Żeby obsłużyć tak duże budowy trzeba mieć odpowiednie miejsce w portach i odpowiednie inwestycje. Będziemy rozmawiać, w jaki sposób porty mają się przygotować pod tego rodzaju wielki program inwestycyjny. Transport Week 2024. Fot. Przemysław KozłowskiMorska energetyka wiatrowa to jeden z wiodących obecnie tematów w branży. Z tego względu Baltic Ports Organization postanowiła bliżej przyjrzeć się temu zagadnieniu. Wśród omawianych punktów znajdą się aktualne projekty w regionie Morza Bałtyckiego oraz możliwości w kwestii osiągnięcia unijnych i bałtyckich celów w zakresie mocy morskiej energetyki wiatrowej na rok 2030. Więcej informacji na temat konferencji oraz uczestników na stronie www.transportweek.eu. Galeria zdjęć Pobierz galerię Konferencja Transport Week w hotelu Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront. Fot. Przemysław Kozłowski Pobierz zdjęcie Konferencja Transport Week w hotelu Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront z widokiem na morze. Fot. Przemysław Kozłowski Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 12.03.2024 13:40 Autor: Przemysław Kozłowski (p.kozlowski@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 12.03.2024 17:15 Zmodyfikował: Karolina Szypelt