Gdynia podpisała umowę na rozbudowę ul. Nowowiczlińskiej, inwestycja realizowana będzie w ramach „Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – Gdynia Karwiny”, wykona ją konsorcjum WPRD GRAVEL-ELGRUNT. Rozbudowa, obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej i będzie dotyczyła przede wszystkim pasażerów komunikacji miejskiej, w ramach zadania powstanie buspas, który następnie połączy się z odcinkami realizowanymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. W nowej przestrzeni powstaną także nowy chodnik i droga dla rowerów. Koszt zadania opiewa na kwotę 24 945 446,71 zł brutto, pokrywają go środki gminne i dofinansowanie z Unii Europejskiej. Inwestycja realizowana jest na mocy porozumienia z PEWIK GDYNIA. Sp. z o.o. - W Gdyni trwa bardzo intensywny rok pod względem budowy i modernizacji infrastruktury drogowej. Aktualnie trwają prace m.in. na ulicy Chwarznieńskiej, na odcinku witomińskim i Chwarznie-Wiczlinie, czekamy także na otwarcie ofert na rozbudowę ul. Unruga w północnej części miasta, realizowane są także lokalne inwestycje w dzielnicach Gdyni. Prawdziwy efekt zmian odczujemy pod koniec roku, gdy kolejno będą oddawane obszary objęte działaniami budowlanymi. - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.- Węzeł Integracyjny Karwiny to inwestycja obejmująca swoim zasięgiem kilka dzielnic, od Małego Kacka, przez Karwiny, Wielki Kack po Dąbrowe, podzielona została w realizacji na etapy, a w efekcie stworzy spójną całość ułatwiającą poruszanie się mieszkańcom południowych dzielnic Gdyni. - podkreśla Michał Guć, wiceprezydent ds. innowacji. - Ta kompleksowe zadanie jest jednym z najważniejszych i najbardziej rozbudowanych projektów infrastrukturalnych w Gdyni w ostatnich latach, a jego łączna wartość to ponad 120 mln złotych, z czego znaczącą część stanowią środki europejskie, co jest kolejnym doskonałym przykładem na wykorzystanie pozyskanych funduszy z Unii Europejskiej. – dodaje wiceprezydent. Na odcinku Rdestowa – Obwodnica Trójmiasta, prace będą prowadzone na południowej części ulicy, natomiast na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej, przebudowa będzie całościowa. W ramach inwestycji roboty budowlane obejmą m.in. : roboty rozbiórkowe i demontażowe, przebudowę trakcji trolejbusowej, przebudowę gazociągu, kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej, przebudowę sygnalizacji świetlnej oraz oświetlenia ulicznego, roboty drogowe, montaż małej architektury, przestawienie wiat przystankowych, zagospodarowanie zieleni oraz nasadzenia. - Zadaniem wykonawcy będzie minimalizowanie codziennych utrudnień, a prace prowadzone będą etapami, aby zmniejszyć uciążliwość robót w codziennych dojazdach mieszkańców, prace ułatwi pełna przepustowość Trasy Kaszubskiej. Czas realizacji inwestycji to 30 tygodni od momentu podpisania umowy z wykonawcą, potem czeka nas jeszcze 7 tygodni odbiorów i uzyskania pozwoleń, tak aby inwestycja była formalnie zakończona i oddana do użytku dla gdynianek i gdynian. Z nowej infrastruktury mieszkańcy powinni korzystać już na początku 2024 roku - podsumowuje wiceprezydent Łucyk. Pierwsza część zadania realizowana przez firmę MTM ma zakończyć się w drugiej połowie 2023 roku, teraz czas na rozpoczęcie drugiego etapu, którego harmonogram prac wraz z odbiorami, zaplanowany został w I kwartale 2024 r. Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – Gdynia Karwiny – rozbudowa ul. Nowowiczlińskiej jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Opublikowano: 14.04.2023 12:21 Autor: Dorota Matejczyk (dorota.matejczyk@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 14.04.2023 13:42 Zmodyfikował: Paweł Jałoszewski