PKO Gdynia Półmaraton 2025 – zmiany w organizacji ruchu
Europejskie Dni Sztuki i Kultury Ulicznej "Bruk Festival"

FESTIVAL TEATRALNY

 

miejsce: Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej, pl. Grunwaldzki 1
termin: 16 - 18 czerwca, godzina 19:00
cena: 12 PLN (1 dzień) / 30 PLN (3 dni)

Tegoroczny BRUK Festival rozpocznie się od Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego. Przez 3 dni na scenie Teatru muzycznego wystawionych zostanie 6 spektakli (3 polskie i 3 zagraniczne) inspirowanych kulturą hip-hop i sztuką ulicy.

TELEFONICZNA REZERWACJA BILETÓW: 058 661-60-00

I DZIEŃ FESTIWALU (wtorek 16 czerwca)

PIĄTKA GORSZEJ SZANSY - Marcin Perzanowski
Spektakl powstał w ramach realizowanego przez Teatr Ludowy projektu "Terapia przez sztukę". Do współpracy zaproszono młodych ludzi z blokowisk, przede wszystkim młodzież z Dziennego Ośrodka Socjoterapii Stowarzyszenia "U Siemachy" z os. Górali w Nowej Hucie, krakowskich grup teatralnych i młodych tancerzy break dance. To oni zagrają czy raczej opowiedzą, wyśpiewają i wytańczą opowieść o swoim losie, opowieść o nich samych, bo napisaną przez ich równolatka z Osiedla Ruczaj - gimnazjalistę Marcina Perzanowskiego. Na scenie zobaczymy około 30 osobową grupę młodych artystów i aktorów Teatru Ludowego Meduza.

reżyseria: Małgorzata Krzysica i Jerzy Fedorowicz
scenografia: Elżbieta Krywsza
muzyka: Dariusz Puk
choreografia: Dawid Dec

OPEN 24 HOURS - SoulB (Ukraina)
Grupa SoulB powstała jako formacja łącząca break dance i hip-hop. Zespół współpracował z licznymi ukraińskimi gwiazdami, jak również występował niezależnie z programami solowymi. We wrześniu 2004 roku spektakl "Open" zdobył grand prix na Festiwalu Sztuki w Niemieckim Magdeburgu.

II DZIEŃ FESTIWALU (środa 17 czerwca)

KONTRASTY - Teatr Tańca Zakręconego (Poznań)
Przedstawienie dotyka wielu aspektów otaczającego nas świata, poprzez co stawia nas w pozycji ciągłych wyborów i uczenia się, lawirowania między tym co akceptujemy, a tym co nam nie odpowiada. Zadajemy pytania, które stawia młody człowiek zderzający się z tandetą i wyścigiem szczurów. Czy konsumować biernie masową pop kulturę, dążyć za wszelką cenę do kariery, czy samodzielnie działać i tworzyć własną wizję artystyczną...

BEL CANTO - Cie13 Rosa Mei (Belgia)
Cie 13 / Rosa Mei ma za sobą ponad 10 lat doświadczeń w prezentowaniu wykręconych, opartych na ruchu widowisk w tradycyjnym i nietradycyjnym otoczeniu teatralnym - od mieszkania w Antwerpii do brukowanych uliczek Edynburga, poprzez Teatr Narodowy w Gwatemali. Cie 13 często współpracuje z Antwerpen Open w wystawianiu tanecznych sztuk teatralnych (The Unknown Sopranos - Nieznane Soprany, Radio Isotope - Radio Izotop, Black Monk - Czarny Mnich) w niezwykłych miejscach. Cie 13 występowało w Europie (Belgia, Szkocja, Republika Czeska i Rumunia) i w Ameryce Północnej i Południowej (Nowojorskie Lincoln's Center i Teatr Narodowy w Gwatemali). Cie 13 jest wspierane przez ministerstwo kultury regionu Antwerpii i cieszy się szerokim uznaniem dla swojego innowacyjnego kierownictwa i wirtuozerii artystów.

CASTING (3 i 4 czerwca, godzina 10-18, Teatr Muzyczny w Gdyni)

Belgijska choreografka Rosa Mei zaprasza na casting do spektaklu BEL CANTO. 6-8 najlepszych tancerzy hip-hop, breakdance zaproszonych zostanie do udziału w spektaklu którego premiera odbędzie się 17 czerwca na dużej scenie Teatru Muzycznego ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego BRUK 2006. Osoby wyłonione z castingu wystąpią wraz z artystami belgijskiego zespołu Cie 13 / Rosa Mei. Spektakl ten to niezwykła mieszanka opery, beatboxu, rapu, i instrumentów perkusyjnych, to dialog pomiędzy klasycznymi i współczesnymi środkami wyrazu.

III DZIEŃ FESTIWALU (czwartek 18 czerwca)

MOROSOPHUS - Teatr Dramatyczny (Białystok)
Spektakl powstał w myśl idei "Do it yourself!" czyli "zrób to sam". Starszym kojarzy się z Adamem Słodowym - dla młodych jest rodzajem konstruktywnego buntu. To wywodząca się z subkultury punkowej idea samodzielnego tworzenia muzyki, wydawnictw, koszulek w opozycji do produkowanych masowo gadżetów, a także organizowanie koncertów czy realizacja własnych projektów artystycznych.
Twórcy "Morosophusa" wszystko zrobili sami. Gilo (Tomasz Gilewicz, student warszawskiej Akademii Teatralnej) poddał pomysł i wziął na siebie reżyserię. Blacha (Wojciech Blaszko, tancerz i choreograf, z wykształcenia ekonomista) przełożył historię na język tańca breakdance, funk, jazz, poping, lo-oking oraz hiphop. Zatańczyli ludzie z białostockiej grupy breakdanceowej White Hill Side Breakers (WHSB) oraz formacji tanecznej Fairplay. Obie ekipy są dobrze notowane - szanowane (od szacunek - uznanie) w Polsce. Scenografia jest dziełem Marcina Żukowskiego (studiuje architekturę). Pokazy multimedialne, filmy, pokaz malowania grafitti oraz poezja mówiona z elementami gry aktorskiej i performance'u. Muzykę do "Morosophusa" napisał Andrzej Stankiewicz - szanowany producent hip-hopowy.

VIRTUELEVATION - Strom (Niemcy)
Berlińczyk Storm opowiada o wzlotach i upadkach w życiu w nieodparcie zabawny i prawdziwy sposób (poczucie humoru było zawsze jego zaletą). Po spektaklach Storm & Jazzy Project, Phonkee Town i Men at Work, wszystkie stworzone we współpracy z innymi tancerzami, Storm sprytnie wchodzi w interakcję z własną postacią, wykorzystując wyświetlane przez projektor obrazy video. "Jesteś w harmonii" deklaruje, widoczna na dużym ekranie, ta b-boyowska symboliczna postać, która wybrała samotność w "duo-stylu"! Obrazy video, nagrane przez samego Storma, stają się w pełni samodzielnym elementem w tej twórczej sztuce, która pełna jest niespodzianek. Storm występuje na scenie i na ekranie, na scenie i z ekranem, z sobą samym i z publicznością. Tym razem zobaczymy go w zupełnie nowym widowisku VIRTUELEVATION.

  • ikonaOpublikowano: 16.06.2006 00:00
  • ikona

    Autor: Lidia Rumel-Czarnowska

ikona

Najnowsze