Dla biznesu

Kto jest liderem technologii morskich?

CRIST, SHIPYARD, BOTA Technik, JPP Marine rywalizują o miano

CRIST, SHIPYARD, BOTA Technik, JPP Marine rywalizują o miano "Lidera Technologii Morskich" Polskiego Forum Technologii Morskich fot. materiały prasowe

CRIST, SHIPYARD, BOTA Technik, JPP Marine rywalizują o miano „Lidera Technologii Morskich" Polskiego Forum Technologii Morskich. Do 10 września można oddawać głosy na tę spółkę, która naszym zdaniem najbardziej zasługuje na to miano. Nagrodą jest statuetka „Latarnia Gospodarki Morskiej", która zostanie wręczona we wrześniu.


Wyboru kandydatów do rywalizacji dokonała Kapituła Polskiego Forum Technologii Morskich. Chodzi o docenienie firm proponujących innowacyjne rozwiązania technologiczne, budujące nowoczesne statki, przygotowujące spektakularne projekty, jak i rozwiązania organizacyjne na światowym poziomie. Każdy może oddać swój głos online i współdecydować, kto zasługuje na najwyższe wyróżnienie.

- Celem nagrody jest promocja firm, które być może nie są największe, jednak ich osiągnięcia na skalę europejską predestynują do nagrody. Prawo zgłoszenia do konkursu mieli wszyscy członkowie Polskiego Forum Technologii Morskich. To co wyróżnia nagrodę to fakt, że nominowani przez kapitułę są poddani ocenie szerokiego grona - informuje Mateusz Kowalewski, prezes PFTM. -  Zachęcamy do udziału w głosowaniu online wszystkich zainteresowanych technologiami morskimi. Cieszymy się, że po raz trzeci, organizujemy ten konkurs. Myślę, że Latarnie Gospodarki Morskiej na stałe wpisały się na listę najcenniejszych nagród przyznawanych w branży morskiej - dodaje Mateusz Kowalewski.


Czterech kandydatów

  • firma CRIST S.A. - za budowę nowatorskich i innowacyjnych jednostek pływających do budowy tunelu łączącego Danię i Niemcy, charakteryzujących się indywidualnymi i wysoko zaawansowanymi technicznie i technologicznie rozwiązaniami. Pierwsza przekazana klientowi jednostka NB 131 Maya = MPP (Multi Purpose Pontoon), zamówiona przez konsorcjum Femern Link Contractors (FLC), została zaprojektowany i zbudowana jako specjalistyczny ponton do układaniu żwiru na dnie morskim, na którym następnie stawiane będą elementy podwodnego tunelu. Na pokładzie znajdują się dwie zasobnie, każda o ładowności do 7000 ton żwiru. Zdalnie sterowane narzędzie do zrzutu / układania żwiru (SDT) jest opuszczane spod kadłuba jednostki do głębokości 46 m poniżej linii wodnej. Tam będą precyzyjnie układane fundamenty w postaci podsypki żwirowej pod zatopiony tunel. Połączenie wysokiego poziomu automatyzacji i najnowocześniejszych technologii pozycjonowania zapewni dokładne ułożenie fundamentów żwirowych.
  • firma CONRAD SHIPYARD Sp. z o.o. - za wodowanie drugiego luksusowego jachtu z serii Conrad C144S - Extra Time (pierwszym był Ace). Jest kolejnym z serii największych dotąd zbudowanych w całości w Polsce super jachtów. Za projekt architektoniczny bryły zewnętrznej super jachtu odpowiada Reymond Langton Design, za wnętrza - M2 Atelier, a od strony technicznej Extra Time jest dziełem projektantów z Diana Yacht Design. Extra Time oferuje najwyższy poziom luksusu i komfortu. Wyjątkowe wnętrza Ace posłużyły jako głęboka inspiracja dla Extra Time, zapewniając płynne połączenie elegancji i wyrafinowania. Całość zgodnie z filozofią włoskich projektantów „mniej znaczy więcej". Super jacht może pomieścić do 10 gości w 5 kabinach, w tym w apartamencie głównym, a także posiada kabiny dla 9 członków załogi. Statek wyposażony jest w dwa silniki CAT, dzięki czemu osiąga maksymalną prędkość 14 węzłów i zasięg 5100 mil morskich. Seria Conrad C 144 ustanowiła nowy standard w produkcji jachtów, a pierwsza jednostka, Ace, otrzymała osiem międzynarodowych nagród. Premiera Extra Time, to kolejny kamień milowy w dziedzictwie doskonałości stoczni Conrad
  • firma BOTA Technik Sp. z o.o. - za dynamiczny rozwój, jest jedną z najszybciej rozwijających się firm w Polsce w sektorze technologii morskich. Bota Technik wchodzi w skład Grupy Bota Grup a jej dział serwisu układów napędowych, swojemu wieloletniemu doświadczeniu, wspiera technicznie grono zaprzyjaźnionych armatorów a także stocznie na rynku lokalnym oraz na świecie. Dzięki wykwalifikowanym serwisantom oraz zespołom monterskim Bota Technik jest odpowiednią firmą, aby pomoc armatorom w standardowym remoncie, inspekcji, a także awaryjnej naprawie układów takich jak: linie wałów oraz śruby napędowe; pędniki; przekładnie zębate. Bota Technik przeprowadza inspekcje i naprawy śrub napędowych ze stałym jak i nastawnym skokiem wszystkich wiodących producentów.
  • firma JPP Marine Sp. z o.o. Sp.k. - za projekt pt. Optimal Vessel - badania, testy oraz przygotowanie do wdrożenia prototypu zdalnego systemu monitoringu i optymalizacji eksploatacji oraz bezpieczeństwa statku morskiego był realizowany przez JPP Marine sp. z o.o. sp.k. w latach 2018-2023 z udziałem dotacji z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. System ten składa się z trzech kluczowych komponentów: 1/ Technologia autonomicznej nawigacji morskiej z komponentem antykolizyjnym; 2/ Technologia autonomicznej siłowni okrętowej oraz 3/ System łączności i zdalnego sterowania jednostki autonomicznej z centrum nadzoru ruchu. To innowacyjne przedsięwzięcie, które przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa, wydajności oraz zrównoważonego rozwoju w sektorze morskim. Oferuje kompleksową, zintegrowaną platformę, która zapewnia pełen wgląd w operacje floty, umożliwiając menedżerom podejmowanie bardziej świadomych i strategicznych decyzji.
Polskie Forum Technologii Morskich jest najszybciej rozwijającym się związkiem pracodawców w branży morskiej. Założone w 2019 zrzesza obecnie blisko 70 członków.

Głosowanie online -> wybieramy laureata Nagrody Latarnie Gospodarki Morskiej 2024

  • ikonaOpublikowano: 06.08.2024 12:15
  • ikona

    Autor: Małgorzata Kaliszewska (malgorzata.kaliszewska@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 06.08.2024 12:19
  • ikonaZmodyfikował: Małgorzata Omachel - Kwidzińska
ikona