PKO Gdynia Półmaraton 2025 – zmiany w organizacji ruchu
Co nowego

Zmiany w Urzędzie Miasta Gdyni

Od kwietnia 2010r. przestaje istnieć Wydział Inżynierii Ruchu Urzędu Miasta Gdyni. Jego zadania realizowane będą przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, który rozszerza swoją działalność o:

1) analizowanie stanu i uwarunkowań, ocenę i planowanie potrzeb związanych z zarządzaniem ruchem;
2) organizowanie ruchu drogowego m.in. poprzez inicjowanie i programowanie rozwiązań, zlecanie opracowania projektów, prowadzenie ich ewidencji, uzgadnianie i zatwierdzanie; wdrażanie nowych rozwiązań komunikacyjnych, wprowadzanie zmian w organizacji ruchu w razie konieczności także tymczasowych;
3) wprowadzanie oznakowania pionowego, poziomego, sygnalizacji świetlnej, dźwiękowej oraz innych urządzeń zwiększających bezpieczeństwo i płynność ruchu;
4) współdziałanie z Policją, Zarządem Komunikacji Miejskiej i innymi podmiotami w usprawnianiu i poprawie bezpieczeństwa ruchu z uwzględnieniem niechronionych uczestników ruchu;
5) uzgadnianie planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie rozwiązań drogowych;
6) uzgadnianie decyzji administracyjnych w zakresie rozwiązań drogowych;
7) przygotowywanie decyzji o zaliczeniu drogi do odpowiedniej kategorii;
8) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem systemu płatnych miejsc postojowych;
9) prowadzenie całokształtu spraw związanych z kształtowaniem sieci dróg rowerowych;
10) uzgadnianie organizacji imprez o charakterze religijnym w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Przypominamy, że od 12 kwietnia 2010 r. siedziba Zarządu Dróg i Zieleni mieści się przy ul. 10 Lutego 24 (IV piętro). 

W Urzędzie Miasta Gdyni powstaje Wydział - Biuro Inżynierii Transportu, do zadań którego będzie należało prowadzenie spraw związanych z planowaniem, opiniowaniem, koordynacją działań w zakresie sieci dróg w mieście, a w szczególności:

1) opiniowanie planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie rozwiązań transportowych;
2) planowanie i realizacja działań warunkujących równoważenie rozwoju transportu miejskiego, a w tym: przygotowywanie wniosków o dofinansowanie ze środków unijnych projektów dotyczących zrównoważonego rozwoju transportu i ich realizacja; inicjowanie rozwiązań warunkujących równoważenie rozwoju transportu miejskiego; uczestnictwo w międzynarodowej wymianie doświadczeń i współpraca w tym zakresie; współpraca przy prowadzeniu komisji ds. transportu Związku Miast Bałtyckich; przygotowywanie i monitorowanie wdrożenia Planu Zrównoważonego Rozwoju Transportu;
3) nadzór nad wdrażaniem i funkcjonowaniem nowych technologii w zarządzaniu transportem, a w tym: wdrażanie i funkcjonowanie zintegrowanego systemu zarządzania ruchem Tristar; opiniowanie rozwiązań w zakresie nowych sygnalizacji świetlnych pod kątem systemu Tristar; współdziałanie z Zarządem Komunikacji Miejskiej, Generalną Dyrekcją Dróg i Autostrad, gminami ościennymi w zakresie integracji systemów zarządzania ruchem; przygotowywanie wniosków o dofinansowanie za środków unijnych projektów dotyczących inteligentnych systemów transportu;
4) opiniowanie zakresu rzeczowego umów dotyczących szczegółowych warunków budowy lub przebudowy dróg (art. 16 ustawy o drogach);
5) opiniowanie koncepcji nowych elementów podstawowego układu drogowego lub ich modernizacji, w zakresie zgodności z planowanymi systemami zarządzania ruchem, studiów techniczno - ekonomiczno - środowiskowych, prognoz ruchu, studiów wykonalności i wniosków przygotowywanych przez inne komórki organizacyjne.

ikona

Najnowsze