PKO Gdynia Półmaraton 2025 – zmiany w organizacji ruchu
Co nowego

Złóż wniosek „Rodzina 500 plus” za pośrednictwem bankowości elektronicznej

Rodzice i opiekunowie będą mogli złożyć wniosek o świadczenie „Rodzina 500 plus" także za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Do programu włączyło się 19 banków - informuje Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Ministerstwo zawarło porozumienie z następującymi bankami: Alior Bank SA, Bank BPH SA, Bank Ochrony Środowiska, Bank Handlowy w Warszawie SA, Bank Millennium SA, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy SA, Bank Polskiej Spółdzielczości SA, Bank Zachodni WBK SA, FM Bank PBP SA (Smart Bank), ING Bank Śląski SA, mBank SA, PKO Bank Polski SA, Raiffeisen Bank Polska SA, SGB-Bank SA, Bank Ochrony Środowiska SA, Getin Noble Bank SA, Deutsche Bank SA, Credit Agricole Bank Polska SA. Zobacz →  informator Jak złożyć wniosek przez bankowość elektroniczną

- "Zależy nam na tym, aby złożenie wniosku o świadczenie wychowawcze było jak najprostsze dla rodziców i opiekunów. Bank nie będzie gromadził danych, weryfikował danych podanych we wniosku oraz załączników. Dalsza ścieżka obsługi wniosku będzie prowadzona przez samorząd i to on będzie informował o przyznaniu świadczenia" - powiedziała Elżbieta Rafalska, minister rodziny, pracy i polityki społecznej.

Wnioski będzie można składać bezpłatnie od 1 kwietnia 2016 r. Jeśli wniosek zostanie złożony w ciągu pierwszych 3 miesięcy - tj. od 1 kwietnia 2016 do 1 lipca 2016 - rodzice dostaną wyrównanie wstecz. W kolejnych miesiącach świadczenie będzie wypłacane od miesiąca, w którym rodzice złożą wniosek. Do programu będzie można dołączyć w dowolnym momencie.

Bankowość elektroniczna to jedna z czterech możliwości złożenia wniosku drogą elektroniczną. Wniosek o świadczenie będzie można złożyć także:


- przy pomocy Platformy Usług Elektronicznych - PUE, tj. systemu teleinformatycznego udostępnionego przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych i poprzez bankowość on-line, gdzie klient zostaje zweryfikowany za pomocą systemu bankowości internetowej (Zobacz informator Jak złożyć wniosek przez PUE ZUS)

- przy pomocy Platformy Informacyjno - Usługowej CSIZS Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, czyli za pośrednictwem tzw. emp@atii (zobacz informator Jak złożyć wniosek przez empatia.mrpips.gov.pl)

- przy pomocy Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP (zobacz informator Jak złożyć wniosek przez ePUAP).

Na co warto zwrócić szczególną uwagę, by przy okazji składania wniosków o wypłatę świadczenia 500+ drogą on-line nie stać się ofiarą cyberprzestępców? Rady Ministerstwa Cyfryzacji

1. Żadna z instytucji zaangażowanych w składanie wniosków nie pobiera za to opłat - wypełnianie i składanie wniosków jest BEZPŁATNE!

2. Żadna z instytucji zaangażowanych w składanie wniosków nie żąda od swoich klientów podawania lub potwierdzania drogą mailową lub SMS-ową danych takich jak: imię i nazwisko, numer dowodu osobistego, PESEL, miejsce zamieszkania czy przekazywania innych tego typu wrażliwych informacji.

3. Należy zachować szczególną ostrożność w przypadku otrzymania maila lub SMS-a z prośbą o kliknięcie linka lub odesłanie SMS-a. Nie należy na nie reagować - może to być próba oszustwa, wyłudzenia danych lub zainfekowania komputera!

4. Przy wypełnianiu i wysyłaniu wniosku należy zwrócić szczególną uwagę czy odbywa się to przy pomocy bezpiecznego połączenia (w przeglądarce internetowej najczęściej świadczy o tym zamknięta kłódka na pasku z adresem strony, z której korzystamy).

5. Przy wypełnianiu i wysyłaniu wniosku o wypłatę 500+ najlepiej bezpośrednio wchodzić na stronę banku lub innej instytucji zaangażowanej w program.

6. Jeśli w wyglądzie strony cokolwiek wzbudzi zaniepokojenie klienta, przed zalogowaniem do systemu transakcyjnego powinien się on upewnić, że wszedł na właściwą stronę lub skontaktować z konsultantem infolinii.

7. Aby uniknąć zainfekowania komputera niebezpiecznymi wirusami, należy korzystać z legalnego oprogramowania i regularnie je aktualizować. Trzeba też dbać o bezpieczeństwo własnego komputera poprzez stosowanie aktualizowanych na bieżąco programów antywirusowych oraz firewalla. Jeżeli tylko jest to możliwe, podczas korzystania z bankowości internetowej należy używać własnego komputera.

8. Jeżeli link z otrzymanej wiadomości został już otwarty i podano jakiekolwiek dane na stronie internetowej przypominającej serwis transakcyjny/stronę związaną z programem 500+ należy niezwłocznie skontaktować się z konsultantem banku.


Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchomiło infolinię,
która działa pod numerem 22 529 06 68. Informacji udziela także Urząd Wojewódzki w Gdańsku: 58 337 71 28, 58 337 75 28, 58 337 75 78.


Zobacz także: 

Szczegółowy opis procedury jak uzyskać w Gdyni świadczenie wychowawcze w ramach programu "Rodzina 500+"

ikona

Najnowsze