PKO Gdynia Półmaraton 2025 – zmiany w organizacji ruchu
Co nowego

Zakończenie promującego Polskę rejsu żaglowca STS „Fryderyk Chopin"

Uroczystym powitaniem załogi w gdyńskim porcie, w niedzielę 19 września 2010 r.  zakończył się promujący Polskę rejs żaglowca STS „Fryderyk Chopin" po najważniejszych portach Europy Zachodniej.

Wpłynięciu żaglowca Fryderyk Chopin towarzyszyło wiele imprez. Jedną z nich było wspólne malowanie makiet fortepianówRejs był elementem największej kampanii promującej Polskę za granicą, realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną. Celem kampanii było bezpośrednie dotarcie z ofertą turystyczną Polski do odbiorców na kluczowych rynkach Europy Zachodniej. Myślą przewodnią całej kampanii był Fryderyk Chopin, jego twórczość i muzyka, która stanowiła tło do każdego z podejmowanych działań. Ujęte zostało to także w haśle kampanii Chopin//Polska/The Course, jak i samej linii graficznej, gdzie żagiel to pokrywa fortepianu.

Bryg wypłynął ze Szczecina 12 czerwca 2010 r., a podczas swojej trzymiesięcznej podróży odwiedził 19 portów w 7 krajach europejskich: Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Danii, Holandii i Belgii. Załoga liczyła, łącznie w ciągu trwania rejsu, ponad 100 osób. Żeglarze spędzili na morzu 703 godziny, a statek przebył łącznie ponad 5 tysięcy mil morskich. Oprócz Londynu i Amsterdamu, „Fryderyk Chopin" odwiedził następujące porty:
- w Niemczech: Hamburg, Lubekę, Rostock, Kilonię,
- we Francji: Dunkierkę, Brest, Nantes, St. Malo,
- w Szwecji: Ystad, Malmoe, Sztokholm, Karlskronę,
- w Danii: Kopenhagę, Arhus,
- w Belgii: Brugię, Antwerpię, Ostendę.

Wizytom „Fryderyka Chopina" w portach towarzyszyły atrakcje na nabrzeżach, przygotowywane z myślą o mieszkańcach krajów, do których zawijał żaglowiec. Do najciekawszych należały: przedstawienia baletu na rejach, koncerty muzyki Chopinowskiej, wspólna nauka poloneza, widowiska „tańczących fontann", pokazy sztucznych ogni, a także polski uniwersytet polowy czy możliwość zwiedzenia żaglowca. Wszystkim organizowanym imprezom towarzyszyła aranżacja stoisk, na których prowadzono aktywną promocję polskiej oferty turystycznej.

Wpłynięciu żaglowca Fryderyk Chopin towarzyszyło wiele imprez. Jedną z nich było wspólne malowanie makiet fortepianówTakże w Gdyni wpłynięciu żaglowca towarzyszyło wiele imprez. Jedną z nich było wspólne malowanie białych makiet fortepianów → zobacz materiał TVN.

Według szacunków Polskiej Organizacji Turystycznej, łączna liczba uczestników imprez w portach wyniosła kilkadziesiąt tysięcy osób. Wydarzeniem bez precedensu było pobicie rekordu Guinnessa  w największym korowodzie poloneza poza granicami kraju. W Londynie został pobity Rekord i Polska Organizacja Turystyczna otrzymała certyfikat „World Records Guinness" za najdłuższy korowód taneczny naszego narodowego tańca.

Wizyty polskiego żaglowca w poszczególnych portach odbiły się szerokim echem w zagranicznych mediach. Wydarzenia na pierwszych stronach relacjonowały najważniejsze tytuły prasowe, a głównymi bohaterami doniesień, oprócz samego żaglowca, byli uczestnicy rejsu. Misja młodych członków załogi - tak zwanych „Ambasadorów Polskiej Turystyki" - była ściśle związana z hasłami dominującymi w kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej. Słowa te wpisują się doskonale w życiorys największego polskiego kompozytora: PASJA, MŁODOŚĆ, MUZYKA, ROMANTYZM, WOLNOŚĆ, KREATYWNOŚĆ. Wzmocnieniem tego przekazu jest nowa identyfikacja graficzna marki POLSKA, która pokazuje różnorodność polskich atrakcji turystycznych i nowe hasło, którym promujemy nasz kraj: „Move your imagination".

Wakacyjna trasa brygu odbyła się w ramach projektu „Promujmy Polskę Razem", którego cel to budowa wizerunku naszego kraju jako atrakcyjnego miejsca wypoczynku oraz rozwój rynku usług turystycznych w Polsce. Projekt, zaplanowany łącznie na 3 lata, zakończy się w roku organizacji mistrzostw Euro 2012 w Polsce.

fot.: www.facebook.com/ChopinwGdyni

ikona

Najnowsze