Polscy i zagraniczni eksperci - wybitne postacie świata biznesu i nauki, pięć paneli dyskusyjnych oraz, po raz pierwszy, warsztaty tematyczne - to podstawowe elementy niezwykle bogatego programu Forum Gospodarczego w Gdyni. Jego jubileuszowa, dziesiąta edycja rozpoczęła się 7 października 2010 r. w Gdyni. W trakcie dwudniowego spotkania odbędą się następujące panele: Gospodarka Morska - „Europejski Przemysł Stoczniowy - przewagi i wyzwania" Celem panelu jest zaprezentowanie potencjału regionu Morza Bałtyckiego, istniejących i otwierających się kierunków współpracy, a także nowych pomysłów na współdziałanie. Przemysł czasu wolnego - „Bałtyk - atrakcja, oferta a przewagi konkurencyjne" Podczas panelu zaprezentowane zostaną główne przewagi konkurencyjne Basenu Morza Bałtyckiego wynikające z: dziedzictwa miasta i regionów, rozwoju turystyki wodnej i morskiej (cruising, ruch promowy, yachting), rozwoju produktów turystyki aktywnej i angażującej oraz innowacyjnych ekspozycji „nowego muzealnictwa".Promocja Międzynarodowa - „Okręty flagowe promocji Polski"Podczas panelu zostaną przedstawione najskuteczniejsze metody budowania marek miast, regionów i państw, które służą kreowaniu dobrobytu mieszkańców i propagują atrakcyjne miejsca turystyczne oraz dochodowe cele inwestycyjne.Przestrzeń Miejska - „Waterfront, planowanie rozwoju Miasta"Celem panelu będzie przedstawienie współczesnych uwarunkowań, możliwości i metod rozwoju atrakcyjnych, dobrze zagospodarowanych obszarów „waterfrontów" tak, by osiągać największe korzyści gospodarcze, przestrzenne i społeczne. Panel podzielony będzie na trzy bloki tematyczne. W pierwszym zaprezentowana zostanie uniwersalna, globalna problematyka miejskich obszarów nadwodnych jako procesów rozwoju gospodarczego i przestrzennego. Drugi skupi się na studiach przypadków z basenu morza bałtyckiego i konkretnych zagadnieniach problemowych, w tym na kształtowaniu atrakcyjnej nadwodnej przestrzeni publicznej. Trzeci blok poświęcony będzie aktualnej problematyce miast polskich. Każdy blok będzie składał się z kilku prezentacji i dyskusji z pytaniami z sali.Przemysły kreatywne - „Największy potencjał rozwoju Europy - przemysły kreacji"Polityka nakierowana na wspieranie innowacyjności powinna uwzględniać zdolności ludzi i przemysłów do bycia kreatywnymi, ponieważ kreatywność nie jest zarezerwowana jedynie dla tradycyjnego świata sztuki, ale pobudza wielkie sektory gospodarki. Co musi zrobić miasto żeby tę grupę ludzi zaktywizować? Czy można zarządzać sektorami kreatywnymi i jak to robić? Dlaczego niezbędne jest kompleksowe podejście do rozwoju creative industries, w tym designu?oraz warsztaty „Klastering" Zarządzanie klastrami, marketing i public relations, rozwój zasobów ludzkich, finansowanie powiązań kooperacyjnych, ekoinnowacje, nawiązywanie i rozwijanie współpracy międzynarodowej.„Wykorzystanie metodologii strategii blue ocean do tworzenia innowacyjnych projektów"Nabycie i doskonalenie umiejętności w kreowaniu projektów innowacyjnych wykorzystujących metodologię strategii blue ocean.„Kreatywność"Wprowadzenie w istotę twórczości i rozwiązywania problemów oraz techniki twórczego rozwiązywania problemów.Za organizację Międzynarodowego Forum Gospodarczego Gdynia była kilkakrotnie nagradzana. Ostatnio 22 września 2010 r. podczas obchodów Światowego Dnia Turystyki w Gdańsku Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek właśnie za promocję tej idei otrzymał nagrodę Marszałka Województwa Pomorskiego. Opublikowano: 07.10.2010 00:00 Autor: Łukasz _Kierznikiewicz (2010)