W Przedsiębiorstwie Komunikacji Trolejbusowej trwają prace w ramach europejskiego projektu CIVITAS DYN@MO, w którym uczestniczy Gdynia. Dzięki dofinansowaniu ze środków unijnych, gdyńskie trolejbusy będą zużywać mniej energii w czasie jazdy. Wszystko to, dzięki specjalnemu urządzeniu - zasobnikowi superkondesatorowemu, który zostanie podłączony do sieci zasilającej trolejbusy.Proces instalacji zasobnika przewidziany jest na koniec lutego br.Zasobnik superkondensatorowy służyć będzie do „przechwytywania" i magazynowania energii elektrycznej wytworzonej przez hamujący trolejbus (w momencie hamowania, nowoczesny trolejbus, zwraca energię do sieci w procesie rekuperacji). Zgromadzona w zasobniku, dodatkowa energia może zostać „skonsumowana" w późniejszym czasie, przez inne trolejbusy np. podczas chwilowego deficytu energii.Obecnie, ponad połowa floty PKT, z liczącej 85 trolejbusów, zdolna jest zwrócić energię do sieci.Powyższe przedsięwzięcie ma na celu znaczące obniżenie zużycia energii oraz jej racjonalne zagospodarowanie. Opublikowano: 06.02.2014 00:00 Autor: Małgorzata Omachel - Kwidzińska (malgorzata.omachel-kwidzinska@gdynia.pl)