Poznaliśmy tegoroczne laureatki konkursu Washington Business Week. Nagrodą jest dwutygodniowy pobyt w USA. W tym roku polecą tam trzy gdyńskie licealistki: Marta Rakiel, Julianna Jung i Maria Mędrzycka. 28 kwietnia dwie zwyciężczynie pojawiły się w magistracie i odebrały gratulacje oraz nagrody z rąk wiceprezydentki Oktawii Gorzeńskiej. Młodym gdyniankom towarzyszyli bliscy i przyjaciele. To ich pomysły na biznes okazały się najlepsze. Trzy gdyńskie licealistki wygrały konkurs Washington Business Week 2025. W ramach nagrody w lipcu wyjadą do USA, gdzie spędzą tydzień goszcząc u rodzin członków Seattle Gdynia Sister City Association oraz wezmą udział w programie Washington Business Week organizowanym przez Foundation for Private Enterprise Education na Northwest University w Kirkland.W poniedziałek, 28 kwietnia laureatki pojawiły się w Urzędzie Miasta Gdyni, aby odebrać gratulacje i nagrody z rąk wiceprezydentki Oktawii Gorzeńskiej. Trzy laureatki konkursu, trzy uczennice z trzech różnych gdyńskich liceów. Już na początku lipca pojadą do Stanów Zjednoczonych, by rozwijać swoje talenty i kompetencje. Wymyśliły trzy różne aplikacje i co jest istotne, każda z nich dotyczy szeroko rozumianego dobrostanu – informuje Oktawia Gorzeńska, wiceprezydentka Gdyni. Trzy najlepsze pomysły Laureatki konkursu Washington Business Week: Marta Rakiel i Julianna Jung w towarzystwie wiceprezydentki Oktawii Gorzeńskiej (fot. Magda Śliżewska)Laureatkami konkursu Washington Business Week 2025 zostały: Marta Rakiel z XIV LO im. Mikołaja Kopernika w Gdyni za pomysł na aplikację Auré Skin Auré Skin to aplikacja, która działa jak osobisty ekspert do spraw urody. Zapewnia spersonalizowane zalecenia dotyczące pielęgnacji skóry i makijażu, które są dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkownika. Kluczowe funkcje aplikacji to m.in.: po zeskanowaniu twarzy inteligentne dopasowywanie produktów i analiza typu skóry (np. tłusta, sucha, mieszana, wrażliwa), dopasowanie podkładu na podstawie odcienia i tonacji skóry (z opcją porównania różnych marek) oraz spersonalizowane procedury pielęgnacji skóry. Julianna Jung z IX LO im. Marszała Józefa Piłsudskiego w Gdyni za aplikację EmoScan EmoScan to innowacyjny produkt zaprojektowany, aby pomóc ludziom lepiej zrozumieć i zarządzać swoimi emocjami w zabawny, wizualny i interaktywny sposób. Zaczyna się od nadającej się do noszenia naklejki lub przypinki nastroju, która zmienia kolor w zależności od temperatury ciała użytkownika – dając szybką, wizualną wskazówkę na temat jego stanu emocjonalnego, takiego jak: spokojny, zestresowany lub podekscytowany. Maria Mędrzycka z X Liceum Ogólnokształcące im. Gdyńskich Nauczycieli Bohaterów II Wojny Światowej w Gdyni za aplikację It’s up to you Większość ludzi myśli, że trzeba dokonać ogromnych zmian, aby żyć życiem, którego pragniesz i które sprawi, że będziesz naprawdę szczęśliwy, ale prawda jest taka, że wszystko, co musisz zrobić, to określić, czego naprawdę chcesz. Nikt nie każe ci codziennie chodzić na siłownię i stosować restrykcyjnej diety. To ty ustalasz zasady, a aplikacja będzie twoim wsparciem.Od lewej: Marta Rakiel i Julianna Jung (fot. Magda Śliżewska)Wszystkie konkursowe prace (w języku angielskim) zostały zanonimizowane i ocenione przez komisję konkursową składającą się z siedmiu niezależnych członków – przedstawicieli biznesu, Seattle-Gdynia Sister City Association (partnera konkursu), byłych uczestników programu Business Week oraz przedstawicieli Urzędu Miasta Gdyni. Opublikowano: 29.04.2025 10:35 Autor: Magdalena Śliżewska (magdalena.slizewska@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 29.04.2025 16:03 Zmodyfikował: Jakub Winiewski