Jak pracuje Urząd Miasta Gdyni i miejskie jednostki w majowy weekend? Sprawdź komunikat dla mieszkańców
Co nowego

Trzeci prom na trasie Gdynia-Karlskrona

Stena Alegra, fot. Stena LineStena Line wprowadza kolejny prom na linię Gdynia-Karlsrona. Do pływających obecnie Steny Vision i Steny Spirit od 8 lipca 2013 r. dołączy jednostka typu ro-pax - Stena Allegra. Trzeci statek to odpowiedź na wciąż zwiększający się ruch między Polską a Szwecją.
 

Nowy prom wyczarterowano od siostrzanej firmy Stena RoRo. Dotychczas funkcjonował pod nazwą Norman Trader, jednak nową trasę będzie obsługiwać jako Stena Alegra. Tę prawie 180-metrową jednostkę zbudowano w 1998 roku. Jest to prom typu ro-pax, przeznaczony do przewozu pasażerów i towarów. Trzeci statek ma zaspokoić rosnący popyt na przewozy frachtowe między Gdynią a Karlskroną. Na początek Stena Alegra będzie odbywać trzy kursy tygodniowo, czym powiększy pojemność frachtową linii o 20%. W przyszłości, w zależności od popytu, istnieje możliwość rozbudowania rozkładu rejsów o dodatkowe zawinięcia.

Cieszę się, że możemy zaoferować rozkład rejsów uwzględniający trzeci statek.  Ruch na naszej linii rósł wyraźnie w ostatnich latach. Potrzeba większej pojemności ładunkowej była oczywista, ponieważ już od dłuższego czasu pływaliśmy z pełnym pokładem samochodowym. Teraz możemy poprawić obsługę zarówno naszych klientów towarowych i turystów, oferując im więcej wypłynięć - mówi Tony Michaelsen, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona.

W 2012 roku liczba jednostek frachtowych (ciężarówki, naczepy itp.) przewiezionych na linii Gdynia-Karlskrona wzrosła o 7%, a liczba samochodów osobowych o 9% w porównaniu do roku poprzedniego. Tendencja rosnąca utrzymuje się nadal. W pierwszym kwartale 2013 roku liczba przewiezionych jednostek frachtowych wzrosła o 11%, a liczba samochodów osobowych o 8% w porównaniu do pierwszego kwartału roku 2012.

Rozwój gospodarczy w Polsce i Europie Wschodniej jest bardzo dobry, a my wierzymy, że zarówno liczba przewiezionych ładunków, jak i podróży prywatnych między Polską a Szwecją będzie wzrastać. Rozwiązanie z trzecim statkiem, który będzie kursował wraz ze Stena Vision i Stena Spirit na linii Gdynia-Karlskrona jest optymalne, a Stena Alegra idealnie uzupełnia ofertę tych dwóch statków - powiedział Michael McGrath, dyrektor ds. operacyjnych w Stena Line.

Stena Vision i Stena Spirit będą kursować zgodnie z dotychczasowym rozkładem rejsów. Stena Alegra będzie wypływać z Gdyni i Karlskrony trzy razy w tygodniu. Premierowe wyjście z Gdyni zaplanowano na 8 lipca 2013 roku.
 
Stena Allegra
typ statku: RoPax (frachtowo-pasażerski)
rok budowy: 1998
pojemność ładunkowa: 1950 metrów ładunkowych
długość: 180 m
prędkość: 22 węzły
liczba kabin: 57
liczba pasażerów: 195

fot. Stena Line

  • ikonaOpublikowano: 08.07.2013 00:00
  • ikona

    Autor: Michał Kowalski (2011)

ikona

Najnowsze