Takie historie zdarzają się naprawdę rzadko, ale zawsze brzmią jak wyciągnięte z filmowego scenariusza. Internauci postawili na nogi działalność zakładu szewskiego pana Zygmunta na gdańskiej Żabiance, który teraz pracuje jak za najlepszych lat. Z zewnątrz jego zakład promuje natomiast nowy szyld, który bezpłatnie przygotowali projektanci z gdyńskiego Traffic Design. Niski, garażowy budynek przy ulicy Sztormowej na gdańskiej Żabiance. W jednym z lokali od ponad 30 lat buty okolicznych mieszkańców naprawia pan Zygmunt. Doświadczony szewc omal nie zakończył swojej działalności, kiedy podczas pandemii jego półki zaczęły świecić pustkami. Wydawało się, że jego kariera w roli szewca po prostu przeminęła i pora poszukać innego zajęcia.Z pomocą przyszli jednak internauci – w sieci błyskawicznie udało się nagłośnić temat upadającego lokalnego szewca, ruszyła internetowa zbiórka, sprawę zakładu pana Zygmunta wypromował też m.in. Jakobe Mansztajn z popularnego bloga Make Life Harder. Efekty przerosły najśmielsze oczekiwania. Szybko przed zakładem szewca z Żabianki ustawiła się kolejka nowych klientów, a sam pan Zygmunt rzucił się w wir pracy jak za najlepszych lat. Kilka tysięcy złotych pojawiło się też na koncie zbiórki, która – zgodnie z zamysłem jej założycielki – miała pokryć koszty „marketingowego” wsparcia szewca. Tutaj do akcji wkroczyli natomiast gdyńscy projektanci ze stowarzyszenia Traffic Design, którzy za darmo opracowali nowy szyld dla zakładu, minimalistyczne logo i wygląd całej witryny. Pamiętacie szewca z Żabianki, któremu przez pandemię groziło bankructwo? Temat nagłośniło Make life harder, a p. Magda... Opublikowany przez Traffic Design Wtorek, 15 grudnia 2020 Całość udało się zrealizować z niewielkim budżetem i zgodnie z zapisami lokalnej uchwały krajobrazowej. Zaczęło się od oczyszczenia, a później malowania elewacji na nowe, biało-szare barwy. Efekt jest spójny z wcześniejszą działalnością Traffic Design przy przeprojektowywaniu szyldów małych zakładów rzemieślniczych. Teraz szewca z Żabianki od frontu reklamuje minimalistyczna i stylowa identyfikacja wizualna. - W sieci ostatnio zaroiło się od oddolnych inicjatyw wspierających lokalnych przedsiębiorców. To fantastyczne! Jedna z naszych obserwatorek napisała do nas na Facebooku, mówiąc, że ten szewc zasługuje na wyjątkowy szyld. Podjęliśmy się zadania, projektując szyld pro bono, a następnie realizując go w zerowych temperaturach przez cztery dni. Robota była ciężka, ale efekt i odbiór publiczności przerósł nasze oczekiwania. Liczymy na to, że rozgłos akcji zachęci kolejne osoby do wspierania małych biznesów - mówi Monika Domańska ze stowarzyszenia Traffic Design. Zakład prowadzony przez pana Zygmunta działa przez sześć dni w tygodniu. Doświadczony szewc naprawia nie tylko buty, ale też inne akcesoria skórzane, a także - walizki, torby, torebki, paski do spodni czy plecaki. Opublikowano: 28.12.2020 07:30 Autor: Kamil Złoch (kamil.zloch@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 28.12.2020 17:53 Zmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl