Osoby głuche od 1 kwietnia mogą liczyć na bezpłatną pomoc – uruchomiono całodobowe wsparcie tłumaczy języka migowego, którzy pomogą w dostępie do usług medycznych w szczególnie trudnym czasie pandemii. Z tłumacza mogą też korzystać pracownicy służby zdrowia.Epidemia koronawirusa kompletnie zmieniła funkcjonowanie całego życia publicznego, wymusiła zmiany w organizacji pracy nie tylko firm, urzędów czy szkół, ale też placówek medycznych. Nowa sytuacja to utrudnienia szczególnie dla osób z niepełnosprawnościami, np. dla osób głuchych, którym ze względu na zasady bezpieczeństwa i ograniczenie kontaktu z pacjentem trudno porozumieć się w potrzebie.Polski Związek Głuchych razem z Fundacją PGNiG zdecydował się zapewnić wszystkim niesłyszącym i niedosłyszących niezbędne wsparcie, którego brakowało szczególnie w kontakcie z lekarzami i służbą zdrowia. Od środy, 1 kwietnia rozpoczyna działanie całodobowa i bezpłatna pomoc tłumaczy języka migowego. Z tłumaczami można skontaktować się na kilka sposobów: przez połączenie na Skype, w dedykowanej aplikacji na stronie PZG czy przez aplikację Imo. Z tłumacza mogą korzystać nie tylko osoby głuche, ale też sami pracownicy medyczni i lekarze, którym przyda się wsparcie w kontakcie z pacjentem. Poniżej dane kontaktowe: Aplikacja Tłumacz on-line: pzg.warszawa.pl/koronawirus/ Skype: Koronawirus - Tłumacz PJM (można też znaleźć wpisując biuro@pzg.warszawa.pl) Imo: numer telefonu 609 939 564 Więcej informacji tutaj. Opublikowano: 02.04.2020 10:00 Autor: Kamil Złoch (kamil.zloch@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 03.04.2020 12:14 Zmodyfikował: Paweł Jałoszewski