Zamiast chaotycznych graficznie banerów – artystyczne murale, zamiast zlepku witryn – jeden, spójny i przemyślany szyld. Metamorfozę przeszło orłowskie targowisko przy placu Górnośląskim, którym zajęło się znane z estetyzacji miejskich przestrzeni stowarzyszenie Traffic Design. Kolejny ruch należy do samych przedsiębiorców – ci otrzymali dedykowane poradniki dotyczące identyfikacji wizualnej.„Targowisko Orłowo” - taki frontalny szyld, umieszczony na specjalnie zbudowanej konstrukcji będzie od teraz zapraszał na zakupy przy placu Górnośląskim. Elementów zmian jest więcej, a są efektem wizualnej metamorfozy, którą na popularnym targowisku w Orłowie przeprowadziło Traffic Design. Zakończyły się prace, za nami także symboliczny wernisaż kolejnej akcji „Re:design”.- Nad nowym wyglądem targowiska pracował zespół projektantów ze Stowarzyszenia Traffic Design. Spośród kilku koncepcji ostatecznie postawiliśmy na uspójnienie stylistyki reprezentacyjnych elementów i wypracowanie koncepcji, z której w przyszłości będą mogli korzystać wszyscy przedsiębiorcy z targowiska – wyjaśnia Jacek Wielebski, kurator stowarzyszenia Traffic Design. To kolejne zmiany w tym miejscu – przypomnijmy, że jeszcze tej jesieni zrealizowano drugi etap projektu z Budżetu Obywatelskiego 2018 dotyczący estetyzacji samego placu. Przy metamorfozie samego ryneczku postawiono na minimalizm i stonowane kolory, podobnie jak w przypadku wcześniejszych realizacji Traffic Design. Teraz orłowskie targowisko od strony ulicy Wielkopolskiej jest na pierwszy rzut oka po prostu schludne.- Głównym elementem jest szyld, który będzie znakiem rozpoznawczym tego targowiska. Nanieśliśmy zaprojektowane przez nas litery, nawiązujące do szyldów przemysłowych i do liternictwa z suwnicy Stoczni Gdynia. Zrobiliśmy oprócz tego instrukcję, katalog dobrych i łatwych rozwiązań dla przedsiębiorców. Stworzyliśmy też uzupełniające dwa murale, które okalają front targowiska od strony dwóch różnych wejść, do sklepu zoologicznego i do kwiaciarni. Odświeżyliśmy też cały przód – wylicza Jacek Wielebski.Poradnik szyldowy z opisem zastosowanych krojów pisma i praktycznymi poradami o prawidłowym umieszczaniu informacji wizualnych jest ogólnodostępny m.in. na stronie internetowej Traffic Design. /storage/uzytkownicy/galeriagdynia@gmail.com/2019/12 grudzień/2019-12-18 Traffic Design targowisko Orłowo KZ/22 poradnik dobrych praktyk.pdfPrzy metamorfozie targowiska stowarzyszenie współpracowało m.in. z Centrum Designu Gdynia oraz Plastykiem Miasta.- Idea to „im mniej, tym więcej” i to się udało – mówi Jacek Piątek, Plastyk Miasta. - Myślę, że każde targowisko mogłoby tak wyglądać, to też początek pewnego procesu i zmiany myślenia przedsiębiorców o komunikacji z klientami. Podnosimy jakość estetyczną przestrzeni publicznej, miejsca w którym jest prowadzony biznes. W Trójmieście to chyba pierwszy taki projekt, jeżeli chodzi o targowisko. Jak najbardziej słuszny i potrzebny – podsumowuje.Dalsze zmiany graficzne, szczególnie w przypadku szyldów znajdujących się wewnątrz targowiska są uzależnione już od samych przedsiębiorców. Projekt został zrealizowany ze środków pochodzących z budżetu Gdyni w ramach otwartego konkursu ofert dla podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego o wsparcie lub powierzenie zadań z zakresu wdrażania dobrych praktyk projektowych w 2019 roku. Galeria zdjęć Pobierz galerię Targowisko w Orłowie po zmianach, fot. Kamil Złoch Pobierz zdjęcie Targowisko w Orłowie po zmianach, fot. Kamil Złoch Pobierz zdjęcie Targowisko w Orłowie po zmianach, fot. Kamil Złoch Pobierz zdjęcie Targowisko w Orłowie po zmianach, fot. Kamil Złoch Pobierz zdjęcie Targowisko w Orłowie po zmianach, fot. Kamil Złoch Pobierz zdjęcie Targowisko w Orłowie po zmianach, fot. Kamil Złoch Pobierz zdjęcie Targowisko w Orłowie po zmianach - na zdj. Monika Domańska ze stowarzyszenia Traffic Design, fot. Kamil Złoch Pobierz zdjęcie Targowisko w Orłowie po zmianach, fot. Kamil Złoch Pobierz zdjęcie Targowisko w Orłowie po zmianach, fot. Kamil Złoch Pobierz zdjęcie Targowisko w Orłowie po zmianach - na zdj. Jacek Wielebski ze stowarzyszenia Traffic Design, fot. Kamil Złoch Pobierz zdjęcie Targowisko w Orłowie po zmianach, fot. Kamil Złoch Pobierz zdjęcie Targowisko w Orłowie po zmianach, fot. Kamil Złoch Pobierz zdjęcie Targowisko w Orłowie, fot. Kamil Złoch Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 18.12.2019 15:25 Autor: Kamil Złoch (kamil.zloch@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 18.12.2019 15:45 Zmodyfikował: Kamil Złoch