Nowy prom „Stena Ebba” dołączył do siostrzanej jednostki „Stena Estelle”. W pierwszy rejs z Gdyni do Karlskrony wypłynął 2 stycznia o godz. 21.00. Od tej pory trasę między Polską i Szwecją – poza statkami, które gdynianie już znają – obsługują również dwa nowoczesne E-Flexery. „Stena Ebba” to nowy, 240-metrowy prom klasy E-Flexer. Jednostka wypłynęła w swoją pierwszą podróż z Gdyni do Karlskrony w poniedziałek, 2 stycznia o godz. 21.00. To kolejny krok firmy Stena Line do unowocześnienia floty oraz operacji portowych na tej linii. W czerwcu 2022 roku operacje zostały przeniesione do nowego Publicznego Terminala Promowego przy ul. Polskiej 4. Z kolei we wrześniu na linii rozpoczął kursowanie nowy E-Flexer „Stena Estelle”.Dzięki wprowadzeniu kolejnego E-Flexera, w tym roku na linii Gdynia-Karlskrona będą pływały trzy statki: dwa 240-metrowe „Stena Estelle” i „Stena Ebba” oraz znany i lubiany przez pasażerów – „Stena Spirit”. – Rok 2022 był dla nas czasem wytężonej pracy, której celem było dostarczenie zarówno naszym klientom frachtowym, jak i pasażerom, najlepszych rozwiązań na rynku. Wymieniając częściowo naszą flotę na linii Gdynia-Karlskrona na trzy statki, w tym dwa nowe E-Flexery, oferujemy dużo bardziej efektywny transport promowy, większą pojemność frachtową oraz optymalny rozkład wypłynięć – mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska. Te trzy statki we flocie Stena Line sprostają wymaganiom nie tylko frachtu, ale także pasażerów. „Stena Estelle” i „Stena Ebba” to zupełnie nowe, wprowadzone na linię zaraz po przybyciu ze stoczni, statki typu E-flexer o długości 240 m. Każdy z nich oferuje 263 kabiny, miejsce dla 1 200 pasażerów oraz pojemność ładunkową wynoszącą 3 600 m.Nowe statki zapewnią zwiększenie przepustowości trasy Gdynia-Karlskrona. Są wydajne energetycznie dzięki swojej optymalnej konstrukcji, a także bardziej zrównoważone ekologicznie, m.in. dzięki korzystaniu z zasilania z lądu podczas postojów, co ogranicza emisję spalin.Trzeci ze statków, czyli „Stena Spirit”, jest znany pasażerom linii Gdynia-Karlskrona od ponad 10 lat. Może zabrać 1 200 pasażerów, 480 samochodów osobowych lub 100 ciężarówek, a na pokładzie, oprócz kabin pasażerskich, znajdują się też m.in.: dyskoteka, bary i restauracje, a nawet SPA z widokiem na morze.Pozostałe dwa statki pozostaną w rodzinie Stena Line. „Stena Vision” od wiosny będzie obsługiwał ważną, dynamicznie rozwijającą się trasę Cherbourg-Rosslare, która łączy kontynent europejski z Irlandią. Natomiast prom „Stena Nordica” pozostanie częścią floty Stena Line i będzie wykorzystywany w miarę potrzeb do wspierania europejskiej sieci połączeń tego przewoźnika. Więcej o E-Flexerach „Stena Ebba” i „Stena Estelle” to jedne z największych promów na Bałtyku w regularnej żegludze. Mają długość 240 m, oferują miejsce dla 1 200 osób, a każdy z nich pomieści 200 ciężarówek na 3 600 m pokładów samochodowych.Nie tylko ich rozmiary są wyjątkowe, ale także budowa. Są wydajne energetycznie dzięki swojej optymalnej konstrukcji. Mogą być przystosowane do zasilania gazem, co pozwoli na zmianę paliwa na metanol lub LNG.Podczas zawinięć do portów statek może korzystać z zasilania z lądu, co ogranicza emisję spalin. Podłączenie do sieci elektrycznej umożliwi w przyszłości konwersję na hybrydowy system akumulatorowy.Natomiast pasażerom spodobają się przestronne, skandynawskie wnętrza i widok morza przez panoramiczne okna. Opublikowano: 03.01.2023 13:28 Autor: Magdalena Śliżewska (magdalena.slizewska@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 03.01.2023 13:28 Zmodyfikował: Agnieszka Janowicz