Wyjątkowy statek typu life fish carrier powstał w gdyńskiej stoczni CRIST. Norweskiemu potentatowi z branży hodowli ryb przekazano jednostkę, która będzie transportować ryby z farm morskich na Oceanie Spokojnym i Atlantyckim do przetwórni i fabryk.W niedzielę do Arctic Group AS, armatora z Norwegii wyruszył w pełni wyposażony statek pod oznaczeniem NB SC 75/2 – zbudowany w stoczni CRIST life fish carrier. Jego zadaniem będzie transport ryb i owoców morza z farm morskich prosto do przetwórni. To druga z serii, a łącznie trzecia jednostka zbudowana na zamówienie norweskiej firmy specjalizującej się w eksploatacji statków z sektora hodowli ryb.Zbudowany w Gdyni statek służący do transportu ryb i owoców morza z farm morskich do przetwórni na lądzie będzie operował m.in. na Oceanie Spokojnym i Atlantyckim, gdzie odbywają się połowy. Został zaprojektowany do transportu żywego łososia, pstrąga, dorsza i innych gatunków hodowlanych ryb morskich. Żywe ryby będą przechowywane w specjalnych zbiornikach. Załadunek i wyładunek ryb odbywać się będzie metodą próżniową.- Cieszymy się, że druga jednostka typu life fish carrier dla Arctic Group powstała w naszej stoczni. To kolejna, po hybrydowym promie NB 70 „Herjólfur”, w pełni wyposażona jednostka, która została zbudowana przez CRIST w tym roku – mówi Tomasz Wrzask, PR Manager stoczni CRIST S.A.Statek ma 75 metrów długości i 15 metrów szerokości, przez co jest w stanie pomieścić nawet do 3 tysięcy metrów sześciennych specjalnie uzdatnianej wody do przewozu żywej ryby. Masa kadłuba szacowana jest powyżej 1000 ton. Jednostka będzie obsługiwana przez dziesięcioosobową załogę. Opublikowano: 17.07.2019 10:15 Autor: Kamil Złoch (kamil.zloch@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 17.07.2019 10:54 Zmodyfikował: Agnieszka Janowicz