Gdyński port ma powody do zadowolenia na koniec tego jakż trudnego i kryzysowgo roku. W Gdyni przeładowano już łącznie 23,96 milionów ton towarów, co oznacza, że pobity zostanie ubiegłoroczny rekord. Co więcej, wzrostowy wynik w skali roku wyróżnia się także na tle bałtyckich i europejskich portów. Rok 2020 z całą pewnością zapamiętamy na długo. Wart odnotowania będzie on również w Zarządzie Morskiego Portu Gdynia. Wzrost przeładunków w tych jakże trudnych miesiącach pozwolił nie tylko pobić ubiegłoroczny rekord, ale także wyróżnić port na tle Bałtyku i całej Europy. W Gdyni w tym roku przeładowano już łącznie 23,96 milionów ton towarów.W tych trudnych i niepewnych czasach większość dużych portów odnotowuje spadki, które wahają się między kilku-, a nawet kilkunastoprocentowymi spadkami. Za przykład posłużyć może port w Hamburgu – jeden z największych na kontynencie. W pierwszych trzech kwartałach tego roku odnotował spadki na poziomie 10,7%. - To kolejne potwierdzenie doskonałej współpracy Zarządu Morskiego Portu z naszymi partnerami, a także właściwej strategii rozwoju Portu Gdynia. Przyszły rok upłynie również pod znakiem dużych inwestycji, takich jak Publiczny Terminal Promowy, pogłębienie portu czy - kluczowa dla naszego rozwoju - budowa Portu Zewnętrznego – mówi Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Miniony rok to w gdyńskim porcie przede wszystkim duży wzrost w przeładunkach zboża. To właśnie ta grupa ładunkowa wykazała najwyższą dynamikę wzrostu. W przyszłości wynik ten może być jeszcze lepszy. Wszystko za sprawą terminala zbożowego, którego zakup dla Gdyni zapowiedział Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.W mijającym roku gdyński port przyjął również dwa rekordowo duże statki. Do Gdyni zawinął jeden z największych w historii portu kontenerowców. MSC Uberty mierzy 333 metry długości i 42,8 m szerokości, a z jej pokładu rozładowano około 1000 kontenerów. Z kolei pływający pod duńską banderą tankowiec „TORM LOIUSE” dostarczył do naszego portu 37 tysięcy ton oleju napędowego. Jednostka mierzy 183 metry długości i 32,5 metra szerokości, a jej nośność to blisko 50.000 DWT. Olej napędowy, transportowany przez tankowiec, trafi do bazy paliw PERN w Dębogórzu.Źródło: Gospodarka Morska Opublikowano: 29.12.2020 10:12 Autor: Paweł Kukla (p.kukla@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 30.12.2020 11:58 Zmodyfikował: Agnieszka Janowicz