Projekt re:design gdyńskiego targowiska z Orłowa zdobył nominację w konkursie Polish Graphic Design Awards. Autorami projektu są doskonale znani mieszkańcom Gdyni ludzie z Traffic Design. „Targowisko Orłowo" zostało nominowane do Polish Graphic Design Awards w kategorii szyld, witryna, tablica lub plansza informacyjna. To kolejna nominacja zespołu Traffic Design, który w ubiegłorocznej edycji, wraz z agencją McCann, został nagrodzony za projekt DobryZnak. Polish Graphic Design Awards PGD Awards to coroczny przegląd sceny designu. Konkurs poświęcony komunikacji wizualnej zarówno dla profesjonalistów, jak i studentów. To tu liczą się wszystkie dziedziny grafiki użytkowej. Traffic Design Prowadzą działania projektowe i edukacyjne skoncentrowane wokół estetyki i sztuki w przestrzeni publicznej. Ich flagowym projektem jest Festiwal Traffic Design w Gdyni, który na przestrzeni lat z lokalnej inicjatywy na styku graffiti, street artu i muralizmu przerodził się w wydarzenie łączące działania artystyczno-projektowe, rewitalizacyjne, edukacyjne i społeczne oraz projekt o nazwie re:design.Na swoim koncie mają kompleksowe realizacje estetyzacyjne w Trójmieście, Warszawie oraz w innych miastach.Murale, szyldy, projekty artystyczne realizują całościowo, nadzorując fazę projektową i wykonawczą.Działają w wielu technologiach takich jak: metaloplastyka, neon, malarstwo.Wybrane realizacje Traffic Design w Gdyni, zdj. ze strony TDSami o sobie mówią:„Jesteśmy organizacją pozarządową, której głównym celem jest działanie na rzecz przestrzeni publicznej, edukacji kulturalnej i artystycznej oraz sztuki użytkowej. Łączymy pasje i umiejętności przedstawicieli różnych zawodów i dziedzin życia społecznego. Uważamy, że miasto - jego charakter, wygląd i funkcjonowanie - stanowi wspólną sprawę nie tylko samorządu, ale przede wszystkim mieszkańców reprezentujących różne grupy społeczne: przedsiębiorców, rzemieślników, aktywistów, ludzi młodszych i starszych – wszystkich użytkowników przestrzeni publicznej.Sprzeciwiamy się wizualnej i architektonicznej bylajakości na ulicach oraz wszędobylskiej reklamie. Chcemy propagować społeczną odpowiedzialność za estetykę i dostępność miasta. Pragniemy, by podejmowane przez nas działania były użyteczne i inspirujące a drogę do osiągania naszych celów widzimy nie tylko w miejskich interwencjach, ale również w systematycznych działaniach kulturalno-edukacyjnych.”Wyniki konkursu PGD Awards poznamy 27 czerwca. Trzymamy kciuki!Więcej o Traffic Design i ich pracy na stronie i na Facebooku. Opublikowano: 22.06.2020 10:35 Autor: Magdalena Śliżewska (magdalena.slizewska@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 22.06.2020 11:40 Zmodyfikował: Magdalena Śliżewska