PKO Gdynia Półmaraton 2025 – zmiany w organizacji ruchu
Co nowego

Radykalne i docelowe zmiany w organizacji ruchu na Węźle Św. Maksymiliana

Nowa organizacja ruchu na Węźle Św. Maksymiliana, fot. Sylwia Szumielewicz -TobiaszW czwartek 4 listopada 2010 r. nastąpiła radykalna i prawie docelowa zmiana organizacji ruchu na modernizowanym Węźle św. Maksymiliana w Gdyni. Od tej chwili już na zawsze samochody zmierzające w kierunku Centrum Gdyni od strony Wejherowa, a także z dzielnic zachodnich miasta przez ul. Kielecką oraz z od strony ul. Wielkopolskiej i Stryjskiej Drogą Różową - zjeżdżają na Węzeł św. Maksymiliana pod dwoma nowymi tunelami (jeden pod Drogą Różową, drugi - pod torami kolejowymi), tuż przy przystanku SKM Wzg. Św. Maksymiliana.
Druga rewolucyjna wręcz zmiana w tym rejonie dotyczy przejazdu pod wiaduktem kolejowym, nad al. Marsz. Piłsudskiego. Od 4 listopada jest to wyłącznie trasa jednokierunkowa - prowadząca ruch od skrzyżowania ul. Władysława IV i al. Marsz. Piłsudskiego w stronę zachodnich dzielnic Gdyni.


Zobacz także:
Zmiany w komunikacji miejskiej

Do ruchu nie włączony jest odcinek ul. Świętojańskiej, od modernizowanego węzła do skrzyżowania z al. Marsz. Piłsudskiego. Nie są też jeszcze gotowe tunele podziemne dla pieszych. Zgodnie z terminarzem bowiem - całkowity finał przebudowy węzła św. Maksymiliana - nastąpi w marcu 2011r.

Nowa organizacja ruchu na Węźle Św. Maksymiliana, fot. Sylwia Szumielewicz -TobiaszPrzebudowa węzła przyczyni się do lepszego wykorzystania Drogi Różowej, z której sprawniej i szybciej będzie można dojechać do centrum miasta. Inwestycja ułatwi życie nie tylko kierowcom i użytkownikom transportu publicznego, ale także pieszym tracącym obecnie cenne minuty na wieloetapowych przejściach, a którzy tunelem o długości 100 metrów, stanowiącym przedłużenie tunelu biegnącego pod Droga Gdyńską, torami SKM i PKP, bezpiecznie przejdą od przystanku kolejowego SKM Wzgórze Świętego Maksymiliana do Skweru Plymouth.


Całkowita wartość robót to ponad 63 mln zł. Poziom dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, to ponad 29 mln zł. Na koszty realizacji projektu składają się koszty przygotowania dokumentacji technicznej, dokumentacji przygotowawczej, nadzoru nad inwestycją i samej budowy.

Przez obszar węzła św. Maksymiliana przebiega 45% linii transportu publicznego Gdyni. Do tej pory pod torami pomiędzy al. Zwycięstwa, ul. Władysława IV a Śląską i Drogą Gdyńską mogło przejechać maksymalnie 3600 pojazdów na godzinę. Po oddaniu przebudowanego węzła do użytku będzie mogło przejechać tamtędy nawet 5200 pojazdów na godzinę, czyli o 44% więcej.

Nowa organizacja ruchu na Węźle Św. Maksymiliana, nowy tunel tuż przed otwarciem, fot. Sylwia Szumielewicz -Tobiasz

Nowa organizacja ruchu na Węźle Św. Maksymiliana, nowy tunel tuż po otwarciu, fot. Sylwia Szumielewicz -Tobiasz

Nowa organizacja ruchu na Węźle Św. Maksymiliana, fot. Sylwia Szumielewicz -Tobiasz

Nowa organizacja ruchu na Węźle Św. Maksymiliana, pierwszy trolejbus na nowej trasie, fot. Sylwia Szumielewicz -Tobiasz

fot.: Sylwia Szumielewicz - Tobiasz

ikona

Najnowsze