PZU Gdynia Półmaraton został członkiem AIMS - Association of International Marathons and Distance Races. To kolejny krok ku budowie prestiżu imprezy oraz jej promocji poza granicami kraju. W chwili obecnej do startu w marcowym biegu zapisanych jest już ponad 3000 osób. Do końca roku obowiązuje niższa opłata startowa. - Cieszy nas, że już w pierwszym roku PZU Gdynia Półmaraton dołącza do rodziny AIMS. To nie zdarza się często - mówi Piotr Jakóbik z organizującej bieg agencji Sport Evolution. - W ten sposób budujemy prestiż wydarzenia. Otwierają się też możliwości promocji zagranicznej. Dla przykładu, już w styczniu o gdyńskim półmaratonie dowiedzą się czytelnicy wydawanego przez AIMS i IAAF magazynu Distance Running - dodaje. Na początku listopada PZU Gdynia Półmaraton dołączył też do projektu Road Races Poland, którego celem jest promocja najlepszych masowych imprez sportowych w Polsce poza granicami kraju. Marcowy bieg był dzięki temu promowany m.in. na targach podczas maratonu w Atenach. Po 4 tygodniach od uruchomienia zapisów internetowych, na liście startowej gdyńskiej „połówki" znajduje się już ponad 3000 zawodników. Co ważne, do końca grudnia obowiązuje niższa opłata startowa - 70 złotych. Rejestracja prowadzona jest za pośrednictwem strony internetowej www.pzugdyniapolmaraton.pl. 20 marca 2016 r. zawodnicy wystartują ze Skweru Kościuszki, aby następnie pobiec głównymi ulicami miasta, w tym dwukrotnie ulicą Świętojańską. Ostatni etap prowadził będzie Bulwarem Nadmorskim, aż do mety usytuowanej przy Akwarium Gdyńskim. Trasa otrzymała już atest PZLA i AIMS. W ramach PZU Gdynia Półmaratonu przewidziane są także biegi dla dzieci i młodzieży oraz targi sportowe Fit Living Expo. Organizatorem wydarzenia jest agencja marketingu sportowego Sport Evolution we współpracy z Gdyńskim Centrum Sportu. Opublikowano: 23.12.2015 00:00 Autor: Michał Kowalski (2011)