Jak pracuje Urząd Miasta Gdyni i miejskie jednostki w majowy weekend? Sprawdź komunikat dla mieszkańców
Co nowego

Professor WhyT doceniony podczas InfoShare 2014

CTAdventure z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego Gdynia zwycięzcą konkursu na najlepszy startup w Europie w ramach międzynarodowej 8. konferencji IT&Media - InfoShare, która odbyła się 22 - 23 maja 2014 roku.

Zrewolucjonizowanie podejścia do nauki - taki cel w 2013 roku postawili sobie założyciele CTAdventure. Tak powstał ich pierwszy produkt - gra edukacyjna Professor WhyTM. Pomysł został doceniony w wielu konkursach, w tym m.in. na tegorocznej konferencji infoShare w Gdańsku, gdzie gra zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie Startup Contest, w którym rywalizowało ponad 90 startupów z całej Europy, oraz nagrodę publiczności.

- Wierzymy w nasz produkt i wiemy, że przed nami długa droga, ale to tylko potwierdza, jak duże zapotrzebowanie istnieje na tego typu rozwiązania edukacyjne - mówi Mateusz Marmołowski, współzałożyciel CTAdventure. - Doszliśmy do wniosku, że edukacja w klasycznym wymiarze przestaje być efektywna. Wiele badań dowodzi, że odpowiedni nastrój i zabawa zwiększają przyswajalność informacji, dlatego stosując elementy grywalizacji, również w nauce, otrzymuje się najlepsze rezultaty - dodaje Marmołowski.

Professor WhyTM - Chemia to gra edukacyjna łącząca w sobie najważniejsze aspekty popularnych gier: grafikę 3D, zabawę, rywalizację oraz możliwość dzielenia się osiągniętymi umiejętnościami ze znajomymi (gra połączona jest z popularnymi portalami społecznościowymi) oraz rozszerzoną rzeczywistość. Całość skierowana jest do dzieci w wieku 10 - 15 lat oraz ich rodziców, stwarzając tym samym alternatywę dla gier typu „bij-zabij". Kolejną grupą odbiorców są nauczyciele i edukatorzy, którzy w innowacyjny i atrakcyjny sposób uzupełnić lekcje. Efektywność gry potwierdziły wyniki testów, które przeprowadzili edukatorzy w szkołach na terenie całego województwa pomorskiego.

Rozszerzona rzeczywistość, na której bazuje gra, to technologia, która po raz pierwszy pozwala łączyć świat rzeczywisty z cyfrowym. Umożliwia tym samym pokonanie wielu barier np. kosztowych, czy bezpieczeństwa. Gracze mogą więc przeprowadzić wiele doświadczeń w całkowicie bezpieczny, wirtualny sposób. W trakcie gry posługują się tzw. edu-kartami, zawierającymi znaczniki. Program przetwarza obraz z kamery internetowej i dodaje do niego, niezbędne do przeprowadzenia doświadczenia odczynniki oraz sprzęt laboratoryjny w technologii 3D.

Firma CTAdventure rozpoczęła już prace nad kolejną częścią gry, tym razem do nauki fizyki, a także wersją anglojęzyczną. W najbliższym czasie stworzone zostaną wersje gry na urządzenia mobilne oraz na konsole. Środki na powstanie spółki CTAdventure pozyskał od inwestorów prywatnych oraz z Funduszu Kapitałowego Agencji Rozwoju Pomorza SA, pomocą był też przyznany grant Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Rozwój spółki wspiera również Pomorski Park Naukowo Technologiczny Gdynia, gdzie firma ma swoją siedzibę.

  • ikonaOpublikowano: 30.05.2014 00:00
  • ikona

    Autor: Karolina _Szwaba (2014)

ikona

Najnowsze