Co nowego

Port Gdynia - europejskie centrum logistyczne. Nowe połączenie z Wielką Brytanią

Kontenerowiec

Kontenerowiec "Nova" łączący Gdynię z brytyjskim portem Tilbury. Źródło: gospodarkamorska.pl

Brytyjski armator Ellerman City Liners, wprowadził do swojej sieci nowe połączenia z europejskimi portami. Wśród nich jest drugie, cotygodniowe połączenie kontenerowe na trasie Gdynia-Tilbury-Gdynia.


Historia brytyjskiej firmy Ellerman Lines sięga 1902 roku. Od 2021 roku funkcjonuje jako Ellerman City Liners i zajmuje się tranzytem morskim, obsługując europejskie i azjatyckie porty. W marcu 2023 roku firma rozpoczęła regularne połączenia z Portem Gdynia (do terminalu Gdynia Container Terminal). Obecnie spółka wprowadziła nowe połączenia z europejskimi portami, wśród nich drugie do Gdyni na trasie Gdynia-Tilbury-Gdynia. Dotychczas istniało połączenie do Teesport, łączone w pewnym okresie z zawinięciami do Tilbury.

Jak zauważa portal gospodarkamorska.pl, fakt, że pojawia się kolejne połączenie z Gdynią, oznacza, że jest ona uznawana jako ważne, europejskie centrum logistyczne. Efektem ma być więcej wizyt statków i większe przeładunki.

Serwis Ellerman City Liners to kolejne połączenie bliskiego zasięgu dla Hutchison Ports Gdynia, operatora GCT. Polskim agentem tego armatora jest gdyńska spółka SAFE Shipping, będąca częścią europejskiej grupy transportowej USS United Shipping Services.

Połączenie Gdyni i Tilbury obsługuje pojemnikowiec dowozowy „Nova”, który oprócz najpowszechniejszych kontenerów przewozi także największe spotykane w Europie kontenery 45-stopowe.

  • ikonaOpublikowano: 20.02.2024 07:49
  • ikona

    Autor: Przemysław Kozłowski (p.kozlowski@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 20.02.2024 08:20
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona

Najnowsze