Urząd Miasta Gdyni uruchomi specjalną poczekalnię wewnątrz budynku dla mieszkańców, którzy czekają na wcześniej umówione wizyty. To usprawnienie, które ułatwi załatwianie urzędowych spraw szczególnie w obliczu jesieni i nadchodzącej zimy. W środku pracownik Gdyńskiego Centrum Kontaktu będzie służył pomocą przy dopełnianiu formalności online. W obliczu trwającej pandemii koronawirusa i rosnącej liczy zachorowań Urząd Miasta Gdyni jest zmuszony nadal funkcjonować w specjalnym trybie, tak aby chronić zarówno mieszkańców, jak i pracowników. Wizyty w urzędzie są w dalszym ciągu możliwe po wcześniejszym zarezerwowaniu terminu, a jesienna, deszczowa pogoda skutecznie utrudnia oczekiwanie w kolejce przed budynkiem urzędu. Aby zapewnić klientom lepsze warunki, w holu głównym gdyńskiego magistratu powstanie poczekalnia dla umówionych mieszkańców. Poczekalnia powstanie w pobliżu głównego wejścia do budynku przy al. Marszałka Piłsudskiego, zajmując przestrzeń przeznaczoną wcześniej m.in. na kiosk. Przy drzwiach obecny będzie funkcjonariusz Straży Miejskiej, który umożliwi wejście do środka. Mieszkańcy będą mogli poczekać do umówionej godziny wizyty. Zmiany zaczną funkcjonować już od przyszłego tygodnia. - Przez cały czas szukamy rozwiązań, które przyspieszą i usprawnią obsługę klientów w urzędzie. Nadchodzi jesień, warunki pogodowe coraz mniej sprzyjają oczekiwaniu na zewnątrz budynku, dlatego uruchamiamy poczekalnię, która pozwoli bezpiecznie i komfortowo załatwiać swoje sprawy, oczywiście z zachowaniem zasad dystansu społecznego. W poczekalni będzie można też skorzystać z pomocy pracownika Gdyńskiego Centrum Kontaktu, który pomoże np. przy zakładaniu profilu zaufanego czy konta mieszkańca i wytłumaczy, jak urzędowe sprawy można w łatwy sposób załatwić online. Możliwości jest sporo, przypomnę tylko, że Cyfrowy Urząd pozwala obecnie na składanie elektronicznych wniosków dotyczących ponad 150 usług, można także korzystać z urzędowego paczkomatu, który pozwala bezpiecznie dostarczyć dokumenty do magistratu – mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni. Stoisko Gdyńskiego Centrum Kontaktu będzie szczególnie pomocne dla tych, których sprawy można załatwić elektronicznie zamiast osobistej wizyty w urzędzie. Do tego będzie zachęcał pracownik GCK, który poinstruuje mieszkańców o możliwości korzystania z Cyfrowego Urzędu i ePUAP, zakładania Profilu Zaufanego, zakładania konta mieszkańca i prowadzenia korespondencji z urzędem w sposób elektroniczny. Warto pamiętać, że nadal funkcjonuje też wrzutnia na dokumenty przy wejściu głównym do obu budynków magistratu (przy al. Piłsudskiego i przy ul. 10 Lutego). Stosunkowo niedawno mieszkańcy Gdyni zyskali jeszcze jedną możliwość: dostarczenie dokumentów za pośrednictwem urzędowego Paczkomatu firmy InPost. Jak funkcjonuje Urząd Miasta Gdyni w pandemii? Kontakt z poszczególnymi komórkami Urzędu Miasta Gdyni możliwy jest drogą elektroniczną (Cyfrowy Urząd, ePUAP), za pomocą e-maila lub telefonicznie. Sprawy on-line Urząd Miasta Gdyni udostępnia aktualnie ponad 150 usług z możliwością składania wniosków elektronicznie, korzystając z platformy Cyfrowego Urzędu. Można to zrobić pod adresem http://nasze.miasto.gdynia.pl/cu/.Aby skorzystać z tej możliwości, należy być posiadaczem bezpiecznego podpisu elektronicznego potwierdzonego certyfikatem kwalifikowanym lub profilu zaufanego. Profil zaufany jest bezpłatnym odpowiednikiem bezpiecznego podpisu elektronicznego.W serwisie https://obywatel.gov.pl dostępnych jest obecnie 51 usług on-line. Aby skorzystać z platformy należy posiadać profil zaufany lub e-dowód. Wizyty w urzędzie W sprawach z zakresu: rejestracji pojazdów, prawa jazdy, dowodów osobistych, ewidencji ludności oraz urzędu stanu cywilnego konieczne jest wcześniejsze umówienie spotkania.Rezerwacji można dokonać: pod adresem gdynia.pl/bip/rezerwacje za pomocą Konta Mieszkańca pod adresem www.gdynia.pl/konto - konieczność posiadania aktywnej Karty Mieszkańca za pomocą aplikacji gdynia.pl (telefony z systemem android) - konieczność posiadania aktywnej Karty Mieszkańca telefonicznie, pod numerem 58 626 26 26, od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 16:00 Obsługa przedsiębiorców (Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości) W Gdyńskim Centrum Wspierania Przedsiębiorczości nadal obowiązują zapisy telefoniczne. Zasady obsługi interesantów: na sali obsługi może przebywać jednocześnie 2 przedsiębiorców. Obowiązuje nakaz zakrywania nosa i ust aby osobiście skorzystać z usług GCWP, tj. złożyć wniosek CEIDG, potwierdzić Profil Zaufany, skonsultować się z Urzędem Skarbowym (wyłącznie w poniedziałki, środy i piątki) konieczne jest wcześniejsze, telefoniczne umówienie się na wizytę pod numerami telefonów: 58 668 20 10 oraz 58 668 20 11 interesanci przyjmowani są średnio co 15 minut, wg ustalonego wcześniej grafiku nadal nie ma możliwości wejścia do GCWP bez wcześniejszego umówienia się na konkretną godzinę Więcej informacji na stronie GCWP. Paczkomat Za pośrednictwem Paczkomatu można składać i odbierać dokumenty w sprawach związanych między innymi z prawem jazdy, rejestracją pojazdu czy dowodem osobistym - więcej pod adresem https://urzad24.inpost.pl/umgdynia.Gdyński Paczkomat Urząd 24 znajduje się przy budynku magistratu, od strony parkingu przy ulicy Bema.Jeśli mieszkaniec zdecyduje się na odbiór dokumentów w paczkomacie, InPost poinformuje przez SMS na podany numer telefonu, gdy będą one czekać na odbiór skrzynce maszyny. W wiadomości będzie widoczny kod potrzebny do jej otworzenia oraz maksymalny termin odbioru.Sprawy, w których wnioskodawca może złożyć wniosek oraz odebrać dokumenty za pośrednictwem Paczkomatu:PRAWO JAZDY wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego posiadanie uprawnień złożenie do depozytu dokumentu prawa jazdy złożenie oryginałów badań lekarskich, psychologicznych i kursu reedukacyjnego zgłoszenie rozpoczęcia kursu przez OSK złożenie zaświadczenia o odbyciu kursu przez instruktorów REJESTRACJA POJAZDÓW wniosek o wydanie dowodu rejestracyjnego z powodu braku miejsc na wpis kolejnego badania technicznego wniosek o wyrobienie wtórnika dowodu rejestracyjnego wniosek o wyrobienie wtórnika karty pojazdu wniosek o wyrobienie wtórnika tablic rejestracyjnych, dodatkowej tablicy na bagażnik wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: HAK, L, GAZ, TAXI wniosek o dokonanie adnotacji o przystosowaniu pojazdu do zasilania gazem zgłoszenie zbycia pojazdu zgłoszenie nabycia pojazdu EWIDENCJA LUDNOŚCI wniosek o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców lub rejestru PESEL Sprawy, w których wnioskodawca może złożyć wniosek za pośrednictwem Paczkomatu, ale po odbiór decyzji oraz dokumentów musi stawić się osobiście, zgodnie z przepisami:PRAWO JAZDY wniosek o wydanie profilu kandydata na kierowcę (PKK) REJESTRACJA POJAZDÓW wniosek o zarejestrowanie pojazdu nowego wniosek o zarejestrowanie pojazdu używanego sprowadzonego z zagranicy wniosek o rejestrację pojazdu używanego zakupionego w Polsce (z tym, że złożenie wniosku o przerejestrowanie pojazdu wiąże się z unieruchomieniem pojazdu na czas załatwiania sprawy przez UM, gdyż do wniosku należy załączyć również tablice rejestracyjne) wniosek o powtórną rejestrację pojazdu sprowadzonego z zagranicy wniosek o rejestrację pojazdu zabytkowego wniosek o rejestrację czasową pojazdu wniosek o wyrejestrowanie pojazdu z powodu demontażu wyrejestrowanie pojazdu z powodu kasacji za granicą wyrejestrowanie pojazdu z powodu kradzieży wyrejestrowanie pojazdu z powodu wywozu pojazdu z kraju lub jego zbycia EWIDENCJA LUDNOŚCI podanie o wymeldowanie lub zameldowanie w trybie administracyjnym wydanie zaświadczenia (o zameldowaniu, wymeldowaniu, liczbie osób zameldowanych w lokalu/budynku) DOWODY OSOBISTE wniosek o wydanie zaświadczenia z akt dowodów osobistych - archiwum Urzędu Miasta Gdyni LICENCJE ORAZ ZEZWOLENIA NA WYKONYWANIE TRANSPORTU DROGOWEGO wniosek o wydanie licencji na krajowy transport drogowy w zakresie przewozu osób taksówką na terenie gminy miasta Gdyni wniosek o wydanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego rzeczy/osób wniosek o wydanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja) wniosek o wydanie zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne rzeczy/osób ZEZWOLENIA NA SPRZEDAŻ ALKOHOLU wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych Opublikowano: 07.10.2020 13:10 Autor: Kamil Złoch (kamil.zloch@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 08.10.2020 10:40 Zmodyfikował: Kamil Złoch