W ich lokalach można zasmakować Neapolu. To tam czerpali kulinarną inspirację, która jest obecna w każdym kawałku serwowanej u nich pizzy. Swój biznes otworzyli w pandemii i był to strzał w dziesiątkę. Od tego czasu firma się rozrosła – trzy pizzerie działają w Gdyni, a jedna w Rumi. Za sukcesem „Po kawałku” stoją Paweł Nejfeld i Ewelina Laskowska. Historię ich rodzinnego biznesu przedstawiono w kolejnym odcinku cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”. To seria krótkich filmów o wyjątkowych lokalnych firmach – zarówno tych wielopokoleniowych, jak i tych, które dopiero rozwijają skrzydła. Oboje działali w gastronomii, ale ich wspólna podróż po Europie zmieniła wszystko. Trafili do Neapolu, gdzie zjedli pizzę, która ich olśniła. Wtedy Paweł Nejfeld postanowił zdobyć umiejętności i nauczyć się choć w części przyrządzać ją w ten sam magiczny sposób. Tak, aby pobudzała kubki smakowe klientów. I tak zrodził się pomysł na biznes. Firmę zbudował wraz z partnerką – Eweliną Laskowską. Wybuchła pandemia, a oni za oszczędności, które mieli przeznaczyć na ślub, postanowili otworzyć swoją pierwszą pizzerię. Tak się zaczęło, a dziś prowadzą już cztery lokale. Chodzi o pizzerię „Po kawałku”. Historię tego rodzinnego biznesu zaprezentowano w drugim odcinku piątej edycji cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”. Jak mówią właściciele, ich pizza wyróżnia się przede wszystkim tym, że powstaje z włoskiej mąki i jest posypywana wiórkami mozzarelli (oczywiście wersja klasyczna też jest dostępna). Przez to nie do końca jest neapolitańska, ale ma twist amerykański. W menu można znaleźć typowo włoskie kompozycje, jak i kilka autorskich propozycji.Pizzerie „Po kawałku” działają w trzech lokalizacjach w Gdyni: w food hallu w „Batorym” (ul. 10 Lutego 11), przy ul. płk. Dąbka 191/6 i Piotrkowskiej 5, a czwarty punkt znajduje się w Rumi (ul. Starowiejska 2/2). Serwowane są tam pizze, sałatki i panini. Ponadto w lokalu w Małym Kacku można zamówić również makarony. Dostępne są też napoje – lemoniada, soki czy woda. „Po kawałku” oferuje też dowóz zamówień do klientów.„Wtorki z Rodzinnymi” to miejska akcja promująca lokalne firmy, które na stałe wpisały się w gdyński krajobraz. W ramach piątej edycji cyklu zaprezentowane zostaną kolejne krótkometrażowe filmy. Ich bohaterami są lokalni przedsiębiorcy oraz ich rodziny. Dzięki materiałom można poznać kilka pokoleń osób, które na miejsce prowadzenia własnego biznesu już wiele lat temu wybrały Gdynię. Nie brakuje również historii młodych, pierwszopokoleniowych firm działających w naszym mieście. Materiały są dostępne na stronie internetowej i facebookowej stronie Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz gdyńskim kanale YouTube. Projekt realizują Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz Agencja Rozwoju Gdyni.Przypomnijmy, że filmowy cykl ruszył w połowie grudnia 2020 roku i cały czas jest kontynuowany. Piąta edycja wystartowała 22 kwietnia. W pierwszym odcinku przedstawiono historię butiku cyrkulacyjnego „Ekotori”.Więcej informacji o działaniach Gdyni związanych z promowaniem firm rodzinnych można znaleźć na facebookowej stronie Firmy Rodzinne Gdynia. Opublikowano: 29.04.2025 13:45 Autor: Magdalena Czernek (magdalena.czernek@gdynia.pl)