Po powtórnym ogłoszeniu przetargu dotyczącego usług publicznych w zakresie wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich Zarządowi Województwa Pomorskiego udało się wyłonić przewoźnika na liniach Pomorskich Kolei Metropolitarnych. Od grudnia będziemy jeździć PKM-ką między Gdynią, Gdańskiem, Kartuzami i Kościerzyną ze spółką Polregio. Zamówienie objęte powtórzonym przetargiem dotyczy przewozów na liniach komunikacyjnych: Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Port Lotniczy – Gdańsk Osowa – Gdynia Główna, Kościerzyna – Gdynia Główna, Kościerzyna – Gdańsk Wrzeszcz/Gdynia Główna, Kartuzy – Gdańsk Wrzeszcz. Obecnie są one obsługiwane przez Polregio i SKM Trójmiasto. Jednak SKM Trójmiasto nie przystąpiło do przetargu, który zakończył się 14 listopada br., a spółka Polregio okazała się jedynym oferentem.Opiewająca na kwotę 187 815 061,93 zł oferta Polregio nie przekroczyła przeznaczonego na ten cel budżetu (199 400 400 zł), w związku z czym we wtorek 15 listopada Zarząd Województwa Pomorskiego podjął decyzję o zatwierdzeniu wyniku tego postępowania.Przez najbliższe cztery lata, od 11 grudnia 2022 do 12 grudnia 2026 Polregio będzie przewozić pasażerów na wspomnianych liniach, wykorzystujących infrastrukturę Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. - Województwo Pomorskie udostępni spółce Polregio S.A. do tego celu tabor kolejowy w ilości 13 sztuk: 8 sztuk pojazdów trójczłonowych i 5 pojazdów dwuczłonowych, na podstawie umowy dzierżawy. Umowa, która będzie podpisana z nowo wybranym przewoźnikiem przewiduje uruchamianie 82 pociągów w weekendy i święta oraz 97 w dni powszednie – poinformował Leszek Bonna, Wicemarszałek Województwa Pomorskiego. Obsługa linii PKM przez jednego przewoźnika, a nie dwóch jak dotychczas, powinna ułatwić pasażerom informację i komunikację. - Polregio jest już obecne na naszej linii, jako jeden z dwóch przewoźników (obok SKM Trójmiasto) jeżdżących aktualnie po naszych torach. Dlatego dotychczas w przypadku opóźnień lub odwołań pociągów albo jakichkolwiek innych spraw związanych z przewozami (np. wielkość składów, przewóz rowerów, bilety, itp.) informacji na ten temat pasażerowie musieli szukać oddzielnie u każdego z 2 ww. przewoźników, w zależności od tego, którego pociągiem jechali lub chcieli jechać. Dla ułatwienia identyfikacji w rozkładzie jazdy każdy pociąg był oznaczony symbolem przewoźnika, ale czasami pasażerowie się mylili i dzwonili lub pisali nawet do nas, chociaż PKM nie jest przewoźnikiem i - jako zarządca infrastruktury - nie ma nic wspólnego z przewozami. Od 11 grudnia 2022 r. już nie powinno być takich pomyłek, gdyż przez kolejne 4 lata na linii PKM będzie tylko jeden przewoźnik Polregio, który powinien swoim pasażerom udzielać pełnej informacji – pisze na swojej stronie PKM i podaje numery kontaktowe do nowego / jedynego przewoźnika. Polregio: tel. 722 341 590 (w dni robocze, w godz. 7-15) tel. 703 20 20 20 (infolinia całodobowa) e-mail: info@p-r.com.pl Opublikowano: 17.11.2022 15:36 Autor: Przemysław Kozłowski (p.kozlowski@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 23.11.2022 12:43 Zmodyfikował: Agnieszka Janowicz