Od soboty 10 września do liniowej eksploatacji wprowadzono kolejny, piąty już niskopodłogowy trolejbus, zbudowany przez PKT na podwoziu używanego autobusu marki Mercedes-Benz O405N. Tym razem do zabudowy wykorzystano autobus z 1993 r., przeznaczony na rynek skandynawski, z dość bogatym wyposażeniem. Najnowszy trolejbus, o numerze inwentarzowym 3059, od poprzedników odróżnia przede wszystkim klimatyzacja dla kierowcy i podwójne szyby w oknach bocznych (oczywiście poza czterema oknami z szybami uchylnymi). Pewną ciekawostkę stanowić mogą dwa pojedyncze siedzenia w przedniej części pojazdu, usytuowane ukośnie do kierunku jazdy. Uwagę zwraca mniejszy niż w poprzednich mercedesach przedni wyświetlacz, ale - jak zapewniają przedstawiciele PKT - jest to tylko rozwiązanie przejściowe, do czasu otrzymania od producenta wyświetlacza pełnowymiarowego. Wprowadzenie do ruchu piątego Mercedesa spowodowało, że liczba niskopodłogowych trolejbusów eksploatowanych w Gdyni wzrosła do 12. Przypominamy, że do końca 2005 r. będzie w Gdyni już 15 trolejbusów niskopodłogowych (dojdą 2 nowe fabrycznie trolejbusy Solaris Trollino 12AC i 2 kolejne Mercedesy), a do końca 2006 r. - zgodnie z uchwalonym przez Radę Miasta Gdyni Zintegrowanym Planem Rozwoju Transportu Publicznego w Gdyni na lata 2004-2013 - aż 33 trolejbusy niskopodłogowe. To bardzo duży postęp w procesie modernizacji taboru trolejbusowego. Opublikowano: 10.09.2005 00:00 Autor: dnelke