– W regulaminowym terminie otrzymaliśmy 45 gotowych biznesplanów, których autorami są łącznie 53 osoby. Wszystkie biznesplany zostaną teraz przekazane konkursowemu jury. 15 maja zostanie opublikowana lista finalistów, którzy 21 maja spotkają się z osobami oceniającymi złożone projekty – mówi Magdalena Urban z Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.
Do 16. edycji konkursu zgłosiło się 234 przedsiębiorczych studentów z pomysłami na biznes. Zgłoszenia dotyczyły: gastronomii – 28, turystyki, rekreacji, sportu i rozrywki – 27, ICT – 24, designu, projektowania i sztuki – 23, reklamy, promocji, mediów – 20, edukacji, szkoleń, oświaty – 20, opieki medycznej – 20, inżynierii, automatyki i robotyki – 12, ochrony środowiska –11, motoryzacji i transportu – 10, multimediów – 8, pośrednictwa, doradztwa finansowego i ubezpieczeń – 7, biotechnologii – 6 i innych – 18. Podsumowując 174 z nich dotyczyły sektora usług, 24 branży handlowej i 36 produkcyjnej.
Do drugiego etapu konkursu Gdyński Biznesplan zakwalifikowały się wszystkie osoby. Dzięki temu miały one możliwość wzięcia udziału w bezpłatnych szkoleniach oraz konsultacjach z ekspertami. Wszystko po to, aby swój pomysł mogły odpowiednio ubrać w słowa oraz liczby.
30 marca minął termin składania gotowych biznesplanów, które być może już wkrótce podbiją rynek nie tylko gdyński, trójmiejski czy polski, ale również międzynarodowy. W sumie wpłynęło 45 prac, których autorami są 53 osoby. Teraz ich projekty zostaną poddane ocenie konkursowego jury, które 15 maja ogłosi listę finalistów. Natomiast tegorocznego zwycięzcę poznamy 4 czerwca podczas oficjalnej gali finałowej. Na laureata czekać będzie 30 tysięcy złotych i inne cenne nagrody.
Konkurs ma charakter ogólnopolski i organizowany jest nieprzerwanie od 2003 roku. Skierowany jest do przedsiębiorców – przyszłych lub już funkcjonujących. Jego główny cel to pomoc tym, którzy odkryli w sobie ducha przedsiębiorczości, ale nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji, mają pewne braki w przygotowaniu do własnego biznesu, nie posiadają własnego kapitału lub myślą o rozwoju prowadzonej firmy. Co roku w konkursowe szranki staje kilkaset osób. Łącznie w dotychczasowych edycjach wzięło udział 5760 osób, które zgłosiły w sumie 5493 projekty.
Głównym zadaniem nowej formuły konkursu jest kształtowanie i wspieranie postaw aktywnych i przedsiębiorczych wśród studentów, których projekty biznesowe rokują powodzenie rynkowe.
Konkurs nie ma ograniczeń terytorialnych – zgłaszać mogą się osoby z całego kraju i z zagranicy. Trzeba jednak pamiętać, że laureaci muszą założyć lub przenieść swoją działalność do Gdyni.
Głównymi partnerami konkursu są bank PKO BP, Thomson Reuters oraz RADMOR.
Konkurs można śledzić na Facebooku.
Opublikowano: 11.04.2018 10:00
Autor: Marta Jaszczerska-Zawadzka (m.jaszczerska@gdynia.pl)