Początek roku 2012 obfituje w zmiany taborowe w gdyńskiej komunikacji miejskiej. Do trolejbusu Mercedes Citaro z Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w ostatnich dniach dołączyły 2 autobusy MAN z Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej oraz 2 autobusy Solaris z Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej.Autobusy MAN NL 263 zostały wyprodukowane w roku 2001 i trafiły do Gdyni z przedsiębiorstwa BVG Berlin. Autobusy, zanim trafiły do sieci ZKM Gdynia, zostały poddane szeroko zakrojonej renowacji, z lakierowaniem i wymianą tapicerki siedzeń. Autobusy wyposażone są w wyświetlacze elektroniczne, monitoring, rampę dla wózków inwalidzkich, głosowe zapowiadanie przystanków oraz klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Autobusy Solaris Urbino 12 zostały wyprodukowane z kolei w roku 2003. Od tego czasu były eksploatowane w Tychach. W związku z modernizacją taboru i zakupem pojazdów napędzanych gazem CNG, autobusy zostały przekazane do fabryki Solarisa w Bolechowie, gdzie przeszły naprawę i modernizację, skąd trafiły do Gdyni. Autobusy wyposażone są wyświetlacze elektroniczne, monitoring oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Ciekawostką jest całkowicie zabudowana, klimatyzowana kabinę kierowcy. Używane MAN-y i Solarisy zastąpiły najbardziej wyeksploatowane autobusy marki Jelcz-Mercedes z 1995 i 1996 roku. Nowe pojazdy można spotkać na wszystkich liniach obsługiwanych taborem standardowym w Gdyni oraz dodatkowo na liniach S i 181 w Sopocie.Jak zapewniają przedstawiciele obu spółek komunalnych, nowo zakupione autobusy są w bardzo dobrym stanie technicznym, z przebiegiem o połowę mniejszym niż zastępowane Jelcze-Mercedesy i pozwalają jeszcze na eksploatację przez ok. 5-7 lat.W drugiej połowie marca czekają nas kolejne nowości taborowe. Opublikowano: 04.03.2012 00:00 Autor: Michał Kowalski (2011)